recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket plasma

Besvar Besvar Side  <1 345
Afstemningsspørgsmål: Hvilket plasma bør jeg vælge?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
97 [52.15%]
75 [40.32%]
14 [7.53%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 19:15

Hejsa

Nogen som kender et sted i København, hvor Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R(R) kan ses side om side? Helst Storkøbenhavn.

Vil rigtig gerne se dem i aktion i samme butik. Hvis ikke, hvilket sted forhandler så LG 42PC1R(R) i Storkøbenhavn?

Mvh Niels

Ikke fordi jeg selv lige har valgt Panasonic, men Panasonic og Pioneer er de absolut 2 top mærker inden for Plasma, LG ligger et stykke ned på listen.

Men jeg tvivler om at du kan finde dette, enten har de den ene eller den anden. Hvad tror du mest på - Japansk kvalitet eller Koreansk ?

Så LG i Fona igår. Lidt plastic over det i forhold til PV600/PV60, slet ikke samme kvalitet over det. Stod vedsiden af et LCD 40" Samsung xxx71B. LG stod klart bedst, ved discovery channel lignede personer dukkerne fra Thunderball / en stewardesse med for meget makeup på Samsungen, medens LG Plasmaen viste huden perfekt.

Redigeret af ticker - 23-August-2006 kl. 19:31
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Hejsa

Nogen som kender et sted i København, hvor Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R(R) kan ses side om side? Helst Storkøbenhavn.

Vil rigtig gerne se dem i aktion i samme butik. Hvis ikke, hvilket sted forhandler så LG 42PC1R(R) i Storkøbenhavn?

Mvh Niels

Et skamløst bump i håb på et svar til ovenstående spørgsmål

Mvh Niels

Prøv Expert Nørrebrogade. Her har man tidligere kunnet se dem i samme butik - ikke side-by-side!

At LG "ligger et stykke ned på listen", som ticker skrev, er vi så IKKE alle enige om! Men bedøm selv!

Og husk at begge tv'er sikker ikke er optimalt indstillet - lad dig ikke forføre at panasonic's farveorgie.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Hejsa

Mvh Niels

Mvh Niels

Prøv Expert Nørrebrogade. Her har man tidligere kunnet se dem i samme butik - ikke side-by-side!

At LG "ligger et stykke ned på listen", som ticker skrev, er vi så IKKE alle enige om! Men bedøm selv!

Og husk at begge tv'er sikker ikke er optimalt indstillet - lad dig ikke forføre at panasonic's farveorgie.

.... og lad dig ikke forføre af Panasonics nye 9G panel med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne inden for Plasma TV dags dato, burn-in på højde med CRT, den japanske kvalitet osv

Redigeret af ticker - 23-August-2006 kl. 19:40
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Hejsa

Mvh Niels

Mvh Niels

.... og lad dig ikke forføre af Panasonics nye 9G panel med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne inden for Plasma TV dags dato, burn-in på højde med CRT, den japanske kvalitet osv

Suk Tricker Du kan da bare bliver ved.  Ja, ja der er ingen der modsiger dig i, at det er et super fjernsyn.

Ps. Til Niller: Og husk at stille dig rigtigt i forhold til pana'en, så ikke reflekser fra lamper og vinduer gør, at du ikke kan se:   9G panel'et med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne - det ville jo være en skam......

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 20:03

Suk Tricker Du kan da bare bliver ved.  Ja, ja der er ingen der modsiger dig i, at det er et super fjernsyn.

Ps. Til Niller: Og husk at stille dig rigtigt i forhold til pana'en, så ikke reflekser fra lamper og vinduer gør, at du ikke kan se:   9G panel'et med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne - det ville jo være en skam......

... husk også rammen ( ups ) 

så kan konen sætte håret medens du ser bold .... også på rammen ...

Redigeret af ticker - 23-August-2006 kl. 20:12
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 20:36

... husk også rammen ( ups ) 

så kan konen sætte håret medens du ser bold .... også på rammen ...

Det billede er "vand" i forhold til panasonic(spejlet). Lg, Pioneer og samsung er dem som gør mest(noget) for at minimere reflekser.

Her kan man rent faktisk læse teksten, det ville du ikke kunne hvis det var pana'en ! 

Har haft pv60 på prøve i min stue - der var flere reflekser en mit gamle sony 32" crt. Så hvorfor købe et tv med et super billede, når man ikke kan se det!  Så valget stod mellem Lg,  pioneer eller et lcd. Valgte Lg fordi jeg syntes man fik mest for pengene.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 21:29
Der er reflektioner på alle Plasma.

Man kan afhjælpe det ved at stille skærmen så den "ser" mod en mørk baggrund, istedet for som de to ovenstående eksempler hvor skærmen "ser" mod et lyst vindue.

Redigeret af ticker - 23-August-2006 kl. 21:29
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 21:40

Hejsa

Mange tak for svarene. Jeg prøver Expert.

Jeg frygtede nemlig plasmaens genskin. Har en stue, hvor det hurtigt kan blive et problem. Havde derfor kigget på LCD'er, men der har været så positiv omtale om Panasonic Pv60, så jeg bliver nød til at se den i aktion. Ellers bliver det sikkert en AlfaView selvom mange er imod den.

Mvh Niels

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 21:52

Jeg frygtede nemlig plasmaens genskin. Har en stue, hvor det hurtigt kan blive et problem. Havde derfor kigget på LCD'er, men der har været så positiv omtale om Panasonic Pv60, så jeg bliver nød til at se den i aktion.

Hvilken type TV har du lige nu? Der er næppe flere reflektioner i glaspladen på et plasma TV end på et CRT TV. Gardiner og en hensigtsmæssig placering af lamper bør kunne løse/reducere det problem.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 21:57

Hej

Der er også en del genskin på mit nuværende TV. Jeg har et meget stort vindue og altandør lige ved siden af TVet (på væggen vinkelret til den væg TVet er ved) Dette kan desværre ikke rigtig ændres. Jeg kunne trække gardiner for, hver gang jeg ser tv, men vil helst undgå det. Et LCD har intet genskin og det tiltaler mig en del

Mvh Niels

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 21:57

Der er reflektioner på alle Plasma.

Man kan afhjælpe det ved at stille skærmen så den "ser" mod en mørk baggrund, istedet for som de to ovenstående eksempler hvor skærmen "ser" mod et lyst vindue.

Ja, men der er mere refleksion på nogle end andre!

Det er ikke altid nok eller muligt at skabe en mørk baggrund - hvis rummet er meget meget lyst. Eksempelvis hvis den ene "væg" i princippet er vinduer. Selvom tv'et er vendt væk fra vinduerne - reflekteres lyset i rummet. Dette er kraftigt minimeret på lg'en.

Det er så en af lg'ens styrker - pana'ens svagheder. Pana'en har så andre områder hvor den er stærk, og sådan er der så meget.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu