recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket stik til Dreambox?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket stik til Dreambox?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 13:43
Det Scart kabel du har til Kr 199, kan næsten ikke andet end at være fuldt monteret, og så kan det overføre RGB. Er billedet dårligt, så er der TVet du skal se på, at det er indstillet korrekt, der kan vær forbedringskredsløb som er slået til, når de skal være fra eller omvendt. Ligeledes skal der også indstilles korrekt i farve, lys, kontrast og skarphed, det er bestemt ikke uvæsentligt hvordan det er stillet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dudden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 16:25
Jeg prøver at gå mine indstillinger igennem igen og ser om der er noget jeg har overset.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 20:25
Hvad indvirkning har et kabel som overfører et analog signal på at billedet fryser?

Hvis billedet er begyndt at fryse efter at du har skiftet til RGB scart, så er det nok mere et symtom på at der er en fejl i Dreambox'en eller man har et tv med en defekt indgang.

Et defekt kabel med et analog signal vil aldrig få billedet til at fryse. Man vil muligvis få et dårligere billede, men det vil aldrig gøre at billedet fryser.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 20:58
Har fornyligt koblet en dm7020 til en lg plasma for en kammerat og der var en indstilling udover rgb som fjernede nogle skygger og støj i billedet, kan ikke lige huske hvad den hed men det var på samme side som man vælger rgb, så hvis du vil liste dem op kan det være at jeg kommer på det.

Det med frysning af billede burde ikke have noget med kabel mellem dreambox og tv at gøre, tjek om du evt. er kommet til at trække ledningen ud af f-stikket ved lnb tilslutningen
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu