recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV til Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket TV til Apple TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kimjodder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-August-2017
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimjodder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket TV til Apple TV
    Sendt: 05-December-2021 kl. 22:49
Hej, mit Sony 55" fra 2010ish er ved og stå af, og siden vi købte det, er vi alene på stream via Apple TV

Hvis vi skal brug en ny skærm 55-65" som alene skal køre Apple TV - dvs. jeg kunne godt tænke mig, når det tænder, at det altid er på den "kanal", og vi alene bruger Apple Remoten til betjening - lyd kommer ud med optisk til en Sonos Soundbar / surround setuo.

Er det mulig og lægge på ca 10K og hvad kan anbefales ? jeg går ikke meget op i billede - det kan kun blive bedre end det jeg kommer fra - men går meget i oplevelsen at det virker betjeningsmæssigt.

Havde der været en skærm som alene havde 1 HDMI input, eller være født med Apple TV var det det, jeg ville skele til - men det findes vist ikke

Pft.

Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 22:56
 Et TV og et ATV har CEC, så når TV/ATV tændes/slukkes, så er det klar på den HDMI Port som der anvendes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 23:02
Det du beskriver er noget som alle tv kan i dag så det er bare at vælge det du bedst kan lide Smile

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2021 kl. 23:09
 Der skal være opmærksomhed på at det ikke er sikkert at TVet vil videreføre multikanal lyd fra en extern enhed til et SR system.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 05:03
Inden for budgettet på 10.000 kroner kan du godt få et 65" OLED TV, og så har du så godt som markedets bedste billedkvalitet og kan udnytte mulighederne til fulde i Apple TV 4K (hvis det er den boks, du har?). Som andre nævner så understøtter så godt som alle TV-skærme HDMI CEC i dag, hvilket er systemet der gør, at TV kan tænde/slukke sammen med Apple TV – frit valg mellem TV-fjernbetjening og Apples fjernbetjening.

Dog er priserne ikke lige gældende i denne uge. Du er lige en uges penge for sent ude ift. alle Black Friday-tilbuddene. De priser kommer igen, nok umiddelbart efter juleaften.


Redigeret af Rasmus Larsen - 06-December-2021 kl. 05:03
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 05:30
Vær dog opmærksom på, at HDMI CEC ikke er skudsikkert. Det virker som regel, men ikke 100% af tiden. Det sker hos alle producenter, så det må være noget i selve standarden.

Herhjemme oplever vi f.eks. med et LG TV, at TV'et altid tændes sammen med Apple TV, PlayStation og Xbox. Men det er ikke altid, at det slukkes sammen sammen med enhederne, når de sender sluk-kommandoen. Det går nok for TV'et slukker jo sig selv kort tid efter, når der ikke er signal på.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 11:31
Mit apple TV 4K virker fint med Sony, dvs tænder TV og på den rigtige HDMI kanal, styrer lyd og slukker tv ved sluk af apple TV.

Når det en sjælden gang går i kludder, så genstarter jeg apple TV og så spiller det igen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 06:36
På Sony TV kan du bruge Remote til at styre apple TV.

Det er lidt federe end at bruge Apples, hvis man ikke har den nye apple Remote.Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 06:53
Den gamle fjernbetjening fra Apple er federe end den nye, som er klodset ergonomisk og funktionelt Wink

Til styring af Apple TV synes jeg dog man bør holde fast i Apples fjernbetjening pga. mulighederne for 'swipe' i brugerfalde, lister og ikke mindst videospoling.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 07:42
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 09:14
Ja, jeg synes den gamle er bedre både designmæssigt og funktionelt. Jeg har i min test af Apple TV 4K 2021 inkluderet mine betragtninger om fjernbetjeningen og betjening i almindelighed.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 09:28
jeg kan nu godt lide den nye Remote. Har endda købt en ekstra, som har afløst en af de gamle. Så den ligger bare som en backup. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu