recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV til Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket TV til Apple TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja, jeg synes den gamle er bedre både designmæssigt og funktionelt. Jeg har i min test af Apple TV 4K 2021 inkluderet mine betragtninger om fjernbetjeningen og betjening i almindelighed.

Når man læser rundt omkring på nettet virker det til at du er alene med den mening. Synes ikke min er optimal, men vil ikke bruge penge på en ny. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 10:45
Det er jeg ikke Smile Adskillige købere har udtrykt samme holdning i forumtråden på Flatpanels. Der står jo millioner af Apple TV ude i stuerne efterhånden, så hvad man hører fra dem, der råber højest (hvilket tit korrelerer med dem der har en meget ensporet holdning), er næppe en god indikator for, hvad hverdagsbrugerne oplever.

Prøv den nye fjernbetjening ved lejlighed for at danne dig egne indtryk. Ingen kan jo fortælle dig, hvad du skal synes om den, og det er jo heller ikke en popularitetskonkurrence.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-December-2021 kl. 10:50
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 11:30
Nej. Det er det ikke.

Men helt sikkert bevis på at man skal gøre sine egne erfaringer. Man skulle jo gerne ende med det der bedst for en selv i stedet for kun at kigge på test og andres mening.

Jeg vil naturligvis afprøve den nye ved lejlighed. Den gamle fungerer ok for mig, selvom fruen klager over den. Smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 12:58
Jeg købte det nyeste Apple TV og solgte det gamle med fjernbetjeningen fra det nye. Den er virkelig ikke særligt god.
Til top
Kimjodder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-August-2017
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimjodder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2021 kl. 23:47
Tak for svar - jeg tror det kunne med et Panasonic hvis det gamle står helt af...

Mht,. Apple TV - så leder jeg efter et fjerner som man kunne låse så det altid stod på Apple TV indgangen - og det ville også være fedt, når jeg nu kører soundbar - ikke og skulle få og vide hele tiden, at højttalerne er slået fra, eller lign. info, fordi der er extern lyd på.

ift. Apple TV remote - så kører jeg både den gamle og nye, købte nogle nye i løs vægt da de kom, og er enig med en der skrev tidligere, den er lidt klodset - var faktisk lidt skuffet da jeg fik den - men den har fået chancen, og så synes den virker fint - kan godt lide hvor nemt og hurtigt man kan spole - og, ja det kan man også på den gamle - det føles bare lidt mere lækkert på den nye synes jeg - til gengæld, er den gamle lidt mere lækker og holde på - den nye virke kold og sådan lidt for tyk på en eller anden måde - men hvad fanden, det gør jeg også selv , både tyk og kold ;o)

tak for svar til alle
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 06:58
Det er lidt forskelligt, hvordan TV-producenterne har implementeret HDMI CEC, men generelt er det ikke nødvendigt at låse til HDMI-indgangen. På mange TV-modeller skiftes der automatisk til den HDMI-port, som har vækket TV'et med HDMI CEC, altså f.eks. Apple TV.

Herhjemme bruger vi f.eks. slet ikke TV'ets fjernbetjening. Når vi tænder Apple TV, så tænder TV'et og skifter til den rigtige HDMI-port. Ligeledes med Xbox og PlayStation.

Ekstern lyd bør du tilslutte med HDMI ARC, om muligt. Så burde TV'et ikke brokke sig over manglende lyd. Det er min erfaring at det typisk er noget, der skete med analoge lydudgange (RCA- eller jack-hovedtelefonstik).
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 15:08
Jeg har et Panasonic TV, og en Apple TV. Jeg har de sidste 3 år ikke oplevet én eneste gang, at CEC ikke virkede!
Jeg bruger udelukkende Apple TV remoten.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 15:18
 Ja der er ikke problemer med Panasonic og tilsluttet udstyr via CEC, det kører fint med det hele.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 05:09
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har et Panasonic TV, og en Apple TV. Jeg har de sidste 3 år ikke oplevet én eneste gang, at CEC ikke virkede!
Jeg bruger udelukkende Apple TV remoten.

Når der sidder flere enheder til TV'et eller når der er flere enheder i kæden (soundbar, receiver osv.) så kan det ofte begynde at drille.

Det skyldes, at der i CEC ikke er en feedback-kæde. Dvs. kommandoen sendes afsted, men de andre enheder svarer ikke tilbage på, om de har modtaget og reageret, som forespurgt. Der er snak om HDMI CEC 2.0, men jeg er ikke helt klar over, hvad det dækker over. Det håber jeg at kunne opklare på CES her til januar.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har et Panasonic TV, og en Apple TV. Jeg har de sidste 3 år ikke oplevet én eneste gang, at CEC ikke virkede!
Jeg bruger udelukkende Apple TV remoten.

Når der sidder flere enheder til TV'et eller når der er flere enheder i kæden (soundbar, receiver osv.) så kan det ofte begynde at drille.

Det skyldes, at der i CEC ikke er en feedback-kæde. Dvs. kommandoen sendes afsted, men de andre enheder svarer ikke tilbage på, om de har modtaget og reageret, som forespurgt. Der er snak om HDMI CEC 2.0, men jeg er ikke helt klar over, hvad det dækker over. Det håber jeg at kunne opklare på CES her til januar.

Jeg har også en receiver imellem, men stadig aldrig oplevet problemer.
Jeg tænker også at nogle glemmer at følge opsætningsvejledningen. F.eks. hos Yamaha er der en slavisk setup beskrivelse, m.h.t. tilslutningsrækkefølge, tænde-rækkefølge o.s.v. Det netop for at tingene fungerer korrekt. Så der må alligevel ligge noget i protokollen, som styrer tingene.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu