|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
boelle ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Blot en lille privat kommentar: Selv det teknisk bedste videokamera kan ikke erstatte en "god" fotograf. Ment på den måde, hvis du ikke har prøvet det før, så sæt der lidt ind i hvordan man filmer med video. Der findes "billighæfter" og f.eks Politikens bog om digital video. Blot man overholder nogle af de grundregler der nævnes der, så bliver resultatet meget mere seværdigt for andre. |
||
![]() |
||
MadManMingo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
![]() |
|
Jo - du har vist ret. Hvis jeg prøver at simulere et køb, kan jeg vist også kun vælge US-delivery... Men jeg skal da helt klart ned i Fona/Merlin og prøve at føle lidt på sagerne, og få en prøvetur. |
||
![]() |
||
MadManMingo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
![]() |
|
Helt enig!!! Der er ikke noget være end at skulle slæbes igennem andres SPÆNDENDE hjemmevideo... 2 timers optagelser af køreturen til Italien Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at skulle til at opleve min sommerferie gennem et lille lcd display. Men når nu det skal være - vil man jo gerne have noget ordentlig grej |
||
![]() |
||
boelle ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Prøv i Tyskland f.eks http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=2- 34-2 Der er flere i dette forum der har gode erfaringer med f.eks: http://www.technikdirekt.de som tager euro 479,- for Panasonic NV-GS 180 |
||
![]() |
||
![]() |
|
TAK boelle! Min svoger har også haft gode erfaringer, med bla. at købe hans Canon Ixus i Tyskland. Kunne jo være fint, hvis man kunne tjekke kvaliteten herhjemme og så spare en pæn sjat ved at "kaufen nach DE" Redigeret af MadManMingo - 01-Juni-2006 kl. 16:24 |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Så har jeg været ude at se på sagerne og må sige at det ikke er blevet lettere at tage en beslutning
![]() Det viser sig at Panasonic NV-GS180 kun har en 4:3 format skærm - og derfor viser 16:9 optagelser i letterbox på skærmen. Det tror jeg ikke jeg vil blive tilfreds med i længden... Modellen større - NV-GS280 - har 16:9 skærm, ægte Leica optik med optisk billedstabilisator, men koster også ca. kr. 6.000,- (2.000 over mit budget!). Sælgeren (Bingo Foto, City2, Tåstrup) mente at Panasonic's 3CCD teknik havde så god farveægthed/detaljering at de konkurrerende modeller fra Sony skulle findes blandt dem med RGB primærfarvefilter teknik - som det f.eks. findes på modellen HC94 (til ca. kr. 5.000,-). Som jeg ser alternativerne nu, er det derfor Panasonic NV-GS280 (dyrt - men også teknisk det bedste) eller Sony DCR-HC94. Sony HC94 har en fornuftig pris på 5.000,- (stadig over mit oprindelige budget), og eneste ulempe jeg kan få øje på er den digitale billed-stabilisator - i forhold til den optiske på Panasonic GS280. Formen på Sony HC94 kameraet og Panasonic 280 var ikke så forskellig som jeg havde forventet (udfra DinSide.no anmeldelsen). Under alle omstændigheder er min hånd for stor til at kameraernes knapper ligger naturligt under fingrene ![]() En stor ulempe for mig er hånd-remmen som Panasonic af en eller anden grund har valgt at 'vende om' (i forhold til GS180), så den overskydende sløjfe af remmen ligger sig under tommelfingeren. Det gør det faktisk lidt vanskeligt at betjene start/stop og 'joysticket' til menuen... (tænk at noget så banalt som en rem fuldkommen kan ødelægge betjenings-oplevelsen af kameraet ![]() Sælgeren tog sig tid til at måle opstarts-tiden på de to kameraer - og her vandt Panasonic med med tider omkring 3-4 sekunder mod Sony's ca. 6-7 sekunder. Panasonic's kamera virkede mere robust og med metal kabinet i forhold til Sony's noget 'skrøbelige' plastic skal. Har dog ikke endelig besluttet mig for det ene eller andet kamera endnu - måske andre fabrikanter også skal bringes ind i overvejelserne, f.eks. JVC? Jeg fandt iøvrigt ud af at forskellen mellem Sony's x4 og x6 modeller blot er DV-In tilslutningen (som jeg ikke regner med at få brug for alligevel). Lad høre om du har gjort dig nye erfaringer MadManMingo. /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
#laursen Du skrev at billedstabilisatoren ikke virkede i 16:9 mode på model GS-180. Hvordan så med model GS-280? Jeg går også lidt i samme tanker... |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Hej Christian,
I GS280 er stabilisatoren optisk i modsætning til GS180 hvor den er digital, så stabilisatoren virker fint i forhold til 16:9 på GS280. Optisk stabilisator er iøvrigt langt at foretrække (da den ikke beskærer eller slører billedet). Fandt iøvrigt GS280 i Tyskland til €630 (ca. kr. 4.800 + fragt). Eneste ulemper ved GS280 er den elendige hånd-rem (som jeg lige skal have undersøgt en ekstra gang om der kan gøres noget ved), det engelske menu-system og joystick styringen (her er Sony, med trykfølsom skærm og danske konfigurér-bare menuer, overlegen). /Lars Redigeret af laursen - 03-Juni-2006 kl. 16:44 |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hey, måske der er belæg for et fælleskøb, nu er vi helt oppe på 3!? ![]() /Lars Redigeret af laursen - 03-Juni-2006 kl. 16:48 |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
Axel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Jeg er også interesseret i et fælleskøb af GS280, det er også den model jeg har tænkt mig at købe inden for 1½ måneds tid.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Lad os se hvor mange vi kan blive (måske der skulle sættes en afstemning igang for at se om der skulle være tilslutning nok...). Imellemtiden har jeg fundet ud af hvorfor det forholder sig sådan med 'den elendige strop' som jeg har omtalt et par gange. Se på siden her (4. punkt), Panasonic kalder den selv "One-touch Magic Strap" og har den fordel at den lige kan klikkes af i den ene ende og bruges til at bære kameraet i om håndleddet. Jeg må vist have kigget nærmere på den strop igen (for at se om man selv kan forbedre den)... /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Blot en opdatering, idet fandt den engelske manual til Panasonic NV-GS280 her (kunne ikke finde den danske).
Lad mig vide hvis I synes jeg skal flytte debatten om GS280 herfra til en selvstændig tråd (jeg har jo på det nærmeste kidnappet MadManMingo's tråd). /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |