recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket videokamera?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket videokamera?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 21:55

Der er masser af viden samt bruger-reviews af Panasonic GS180 og GS280 her!

God læselyst!
Anders (p.t. lurepasser)

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 00:30

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Eneste ulemper ved GS280 er den elendige hånd-rem (som jeg lige skal have undersøgt en ekstra gang om der kan gøres noget ved), det engelske menu-system og joystick styringen (her er Sony, med trykfølsom skærm og danske konfigurér-bare menuer, overlegen).

Ja, jeg er jo i den situation, at vores Samsung D20 Mini-DV kamera lige er gået i stykker, det er godt 2 år gammelt, og jeg ved egentlig ikke rigtig om det skal repareres, eller jeg bare skal anskaffe et nyt.

Vi stod jo lige i en situation hvor vi skulle bruge et videokamera (gæt selv hvilken) og så købte jeg det i Netto af alle steder, et Samsung D20 til 3000 kr, hvilket på det tidspunkt var billigt, det er det vel egentlig stadig.

Da det jo egentlig ikke rigtig interesserer mig at optage video, vidste jeg jo heller ikke rigtig hvilke krav jeg skulle stille, men nu er jeg da lidt klogere.

Det jeg savner på Samsung'en er evnen til bedre billeder, når lyset ikke er optimalt (lysfølsom optik), jeg savner mulighed for en større vidvinkel, ellers er jeg såmænd godt tilfreds med Samsung'en.

Det kunne jo også være lækkert med en 16:9 optagelse. 6000 kr. er nok liige i overkanten, men 4800 kr er vel ikke så slemt..? Hm...

Jeg må vist finde ud af hvad det koster at få reppet Samsung'en, det er jo begrænset hvor dyr reparationen må blive....

mvh Christian
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 00:41

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Jeg går også lidt i samme tanker...

Hey, måske der er belæg for et fælleskøb, nu er vi helt oppe på 3!?

/Lars
Tja, jeg skal jo have et kamera der virker, hvis Samsung'en er for dyr at reparere på, jeg må have den indleveret et eller andet sted.  Er der mon nogle steder der er bedre end andre?

Måske skulle du overveje en forsikring på dit Mini DV-camera, der er trods alt meget bevægeligt mekanik, der kan gå i stykker i modsætning til det meste forståes...

mvh Christian
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 11:05

Lige en småfilosofisk og sikkert lidt ligegyldig betragtning omkring priser.

JEG synes at når jeg skal købe en ny dims til en pris under 10 kilo, gør det ikke så meget at købe den dyre. Lige når man slipper pengene gør det ondt, men det er jo ikke noget man mærker flere måneder efter. Til gengæld glæder man sig over den optiske billedstabilisator og de fine billeder i 16:9 og tænker - det var sku´godt jeg gav de sidste penge.

mvh

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 16:17
Hej Anders, Christian m.fl.,

Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

Der er masser af viden samt bruger-reviews af Panasonic GS180 og GS280 her!

Tak for linket, der er masser af god læsestof - men måske desværre ikke den bedste anbefaling af GS280

Efter bl.a. at have set Guy Bruner's gennemgang af Wide formatet på GS300 modelserien (herunder 280) samt diverse anmeldelser (f.eks. Camcorder Info), viser det sig at GS280 ikke har ægte 16:9 CCD.

Jeg er nok ved at være tilbage til udgangs-punktet for at finde et egnet kamera (altså 'næsten' på bar bund). Sony HC44/94 bruger delvis beskæring og zoom for at opnå 16:9, men forringer ikke opløsningen i samme grad som Panasonic. Canon er vist eneste kandidat der er indenfor rækkevidde af budgettet på 4.000,- med ægte 16:9 CCD, men hvordan mon lav-belyste optagelser klares - og hvad med betjeningen? Jeg synes bedst om formen på MVX450/60 modellerne, men MVX30i passer bedre i specifikationerne til mine ønsker (selvom kun førstnævnte har 16:9 LCD) - jeg må vist igen en tur til kameraforhandleren.

Er der iøvrigt nogle der har en god forklaring til hvorfor der er kæmpe prisforskelle på Canon MVX30i hos de forskellige danske forhandere - mange sælger den til 8.000,-, men eksempelvis Dansk Datasalg har den til 4.500,- (samme mønster findes øjensynligt i Tyskland)?

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 08:54

Hej Laursen + andre

Har været på familietur hele pinsen - men skal da lige love for er at der er skrevet løs på tråden i mellemtiden .

Lidt ærgeligt, hvis Panasonic modellerne viser sig ikke at have de features vi først antog . Men ok - jeg har lidt læsning at få "catched" op på - og det er jo netop også det der er det geniale ved et forum som dette, at man ved fælles hjælp kan finde frem til det produkt man gerne vil have og samtidig få sorteret produkter fra med uheldige skavanker, som man ellers ville have ærgret sig over, og som den flinke unge mand i Merlin aldrig vidste eksisterede.

Men tak for al jeres respons indtil videre!!!

Redigeret af MadManMingo - 06-Juni-2006 kl. 08:57
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 13:00

Så har jeg også været ude at se lidt på sagerne... og JO Thovald, du har ret. Den strop på Panasonic GS280 er VILDT upraktisk. Den sidder jo lige der hvor man skal ha' tommelfingeren til REC knappen. Den kan godt justeres lidt, men jeg tror faktisk at den er svær at vende sig til.

Men ingen tvivl om at GS280 er et super kamera. Det ligger desværre også bare lidt højt prismæssigt (i forhold til mit budget). Jeg tror ikke at mit behov bliver så stort, så jeg vil ofre de penge på at få noget virkelig kram. Lige nu hælder jeg mest til Canon MV900, hvor man får et okay kamera til billige penge. PhotoCare har det i øvrigt til 2500,- resten af denne uge (ingen reklame!!! - kun et godt tip). Det er rimelig tæt på hvad man kan få det til via edbpriser.

Til top
Anderton Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juni-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 18:07

Hej

Jeg går selv og overvejer at købe et Panasonic GS180 i Tyskland, men vil lige høre om der er nogen som kan svare på hvordan Panasonic har det med verdensomspændende garanti ? Jeg kan se på Panasonics hjemmeside at de henviser til købsstedet i garantiperioden og jeg er nok ikke interesseret i at skulle sende kameraet frem og tilbage til Tyskland itelfælde af fejl.

Nogle erfaringer ?

Mvh

Anderton

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 12:26
Hej alle,

Blot en lille 'service-meddelelse'

Camcorder-info har netop testet Sony DCR-HC46 (samme som HC44, blot med både DV-ind og udgang). Læs testen her.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 13:56

Hej Lars - Tak for linket.

Er der nogen der ligger inde med manualen til Canon MV900 i pdf format? Send evt. en PB.

Hilsen MadManMingo

Til top
easyrambo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2006
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2006 kl. 13:27

Det er nu flere måneder siden i sidst har skrevet noget, så i må have købt et kamera i mellemtiden. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, hvilket kamera i valgte?

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 00:23
Hej easyrambo,

Bedre sent end aldrig, som man siger ?!

Det endte faktisk med at jeg lånte et MiniDV kamera i familien som jeg har brugt indtil nu, da jeg ikke kunne finde et kamera på daværende tidspunkt der opfyldte mine krav...

Nu har jeg imidlertid netop investeret i et Canon MVX-460 (aka. Elura 100 i USA), som overstiger mine forventninger på flere punkter. Mine bekymringer om dårlige mørke-optagelser er gjort til skamme. Kameraet leverer fremragende naturtro farver - selv i dårlig belysning. Det er meget let at håndtere - har en god kompakt form til min hånd, god optik (20x optisk zoom), osv. osv. Der var flere ting der gjorde udslaget til Canon's fordel - bl.a. prisen, som var helt nede på 3.500,-

Jeg har kun haft kameraet en uges tid og min eneste anke indtil nu, er tidskode (dato/tid) som ikke kan indbrændes i billedet (det er en facilitet jeg altid har brugt på tidligere kameraer - men som desværre efterhånden er forsvundet på mange Mini-DV og HDD kameraer).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu