recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor blev kritikken af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor blev kritikken af?

Besvar Besvar Side  <1234 21>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 12:43
Citat Otto:

"Men helt ærligt, så forstår jeg ikke hvorfor det er mig der skal stille mig op og forlange mere af produkterne. Hvorfor er det ikke forbrugerne, og forbrugernes talerør: Anmelderne? Lige nu føler jeg det som om jeg er en målmand der kritiserer modstandernes angribere for at sparke for svagt."

Fair nok. Det er en lidt besynderlig situation at ræven vogter høns. Jeg mener dog ikke at det alene er i forbrugernes interesse at anmeldere og brugerne selv råber op. Det er lige så meget i AV brancens egen interesse at tilbyde nogle produkter der er fri for graverende børnesygdomme og som reelt kan leve op det meste af det der loves i reklamematerialet. Jeg tror ikke der skal ret mange skuffelser til før man finder sig en anden hobby end AV. - Det er det sku for dyrt til og der er i dag mange andre tilbud der konkurerer om kundernes gunst og pengepung.

Uanset hvordan man end vender og drejer det er det -jer- ude i detail leddet der sidder med den fede inside viden, som vi forbrugere leder efter med lys og lygte. Det er jo ikke for sjov vi læser anmeldelserne, på trods af at vi i mange tilfælde udmærket er klar over at de er mindre gode/objektive. I sidder med viden om et meget større udsnit af markedet end selv den mest hard core AV-nød nogen sinde vil komme i nærheden af. I min verden betyder det at branchen også selv har et ansvar for at sortere skidtet fra. Nu den BD spille jeg nævnte i mit andet indlæg kunne jeg tidligere se på TCs hjemmeside, komplet med en rosenrød beskrivelse af dens fantastiske funktioner og billedkvalitet. - Samtidig med at der kørte en en aggresiv hadekampagne ovre på avforums om alle dens fejl og dårligdomme. Nu kan jeg jo godt regne ud at jeg ikke får TC til at skrive nogen steder at Pioneer er noget skrammel (det er det heller ikke generelt), men det ville da være klædeligt hvis man i det mindste nedtonede markedsføringen af uheldige produkter, eller evt bare undlod at have dem i sit program. Ellers kan det godt virke lidt hult at råbe vagt i gevær ;-)

MVH
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Ovre på det engelske site avforums.com har de for nylig tildelt et TV, der ikke kan vise 50Hz TV og video uden synlige artefakter, prædikatet "reference Status". Det kan så godt vare problemet ikke er så slemt, men der er gået inflation i brugen af den slags begreber. - Hvad skal man så kalde et TV der rent faktisk virker?

Ja - det undrede også mig Confused

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:30
Nu kan jeg ikke udtale mig på vegne af anmeldere generelt, men jeg tror ikke helt jeg er med på hvorfor I mener, at en anmelder ikke har interesse i at omtale de mindre herlige aspekter ved et produkt? Med mindre anmelderen får betaling af producenten (hvilket helt klart ødelægger objektiviteten!), så skulle der vel ikke være noget der afholder anmelderen fra at fremhæve såvel dyder som skavanker.

Hvis jeg skimmer vore egne anmeldelser, så synes jeg egentlig (uden at skulle lyde selvforherligende), at der er en OK balance mellem kritik og ros. Hvis der opleves problemer, så omtales de. Der kan så være tilfælde, hvor problemerne ikke opdages - enten fordi de er tilfældige, eller fordi det specifikke brugsmønster, som fremprovokerer dem ikke blev testet - og i det tilfælde, så er det naturligvis uheldigt hvis der falder ros hvor ris var mere passende. Så er det jo godt, at flere testsider har et forum hvor disse problemer kan afdækkes efterfølgende.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:33

Citat Otto:

"Men helt ærligt, så forstår jeg ikke hvorfor det er mig der skal stille mig op og forlange mere af produkterne. Hvorfor er det ikke forbrugerne, og forbrugernes talerør: Anmelderne? Lige nu føler jeg det som om jeg er en målmand der kritiserer modstandernes angribere for at sparke for svagt."

Fair nok. Det er en lidt besynderlig situation at ræven vogter høns. Jeg mener dog ikke at det alene er i forbrugernes interesse at anmeldere og brugerne selv råber op. Det er lige så meget i AV brancens egen interesse at tilbyde nogle produkter der er fri for graverende børnesygdomme og som reelt kan leve op det meste af det der loves i reklamematerialet. Jeg tror ikke der skal ret mange skuffelser til før man finder sig en anden hobby end AV. - Det er det sku for dyrt til og der er i dag mange andre tilbud der konkurerer om kundernes gunst og pengepung.

Uanset hvordan man end vender og drejer det er det -jer- ude i detail leddet der sidder med den fede inside viden, som vi forbrugere leder efter med lys og lygte. Det er jo ikke for sjov vi læser anmeldelserne, på trods af at vi i mange tilfælde udmærket er klar over at de er mindre gode/objektive. I sidder med viden om et meget større udsnit af markedet end selv den mest hard core AV-nød nogen sinde vil komme i nærheden af. I min verden betyder det at branchen også selv har et ansvar for at sortere skidtet fra. Nu den BD spille jeg nævnte i mit andet indlæg kunne jeg tidligere se på TCs hjemmeside, komplet med en rosenrød beskrivelse af dens fantastiske funktioner og billedkvalitet. - Samtidig med at der kørte en en aggresiv hadekampagne ovre på avforums om alle dens fejl og dårligdomme. Nu kan jeg jo godt regne ud at jeg ikke får TC til at skrive nogen steder at Pioneer er noget skrammel (det er det heller ikke generelt), men det ville da være klædeligt hvis man i det mindste nedtonede markedsføringen af uheldige produkter, eller evt bare undlod at have dem i sit program. Ellers kan det godt virke lidt hult at råbe vagt i gevær ;-)

MVH

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare dig, for jeg er simpelthen rygende uenig med dig i din vurdering af hvad der er bedst for branchen, kontra hvad der er bedst for forbrugeren. Derudover synes jeg det er lidt ærgeligt, at når jeg forsøger at stille mig på forbrugerens side, og forholde mig til hvad der vil være bedst for forbrugeren, så skal der skydes efter mig som branchemedlem. Prøv nu at forholde dig til pointen: Når selv jeg, som har den holdning jeg har, ikke har oplyst nogen om nævnte problematik (jeg mindes ikke at have hørt om de problemer du nævner før nu), er der så ikke netop brug for at holde branchen lidt mere i ørerne? Jeg synes det er blæsende naivt at forlange af forretningerne generelt, at de skal gøre noget som helst andet end at forsøge at sælge dig så meget som muligt. Og jeg synes altså ikke der er noget dobbeltmoralsk i det jeg skriver, jeg kritiserer ikke konkurrenterne, jeg kritiserer forbrugerne for at stille for lave krav, også til mig. Jeg gør det i en tryg forventning om at jo mere krævende folk er, jo mere vinder jeg, men jeg er da fuldstændigt klar over at jeg stiller mig op som skydeskive for dén kritik jeg efterspørger. Det har jeg det fint med, ellers bliver jeg doven.

Jeg er for eksempel blevet temmeligt doven hvad angår billed-demonstrationer, af den simple årsag at selv om jeg ryster noget venstrehånds-arbejde ud af ærmet, så sidder folk med åben mund og polypper og siger det er det bedste de har set. Helt ærligt, så ærgrer det mig at det er blevet for nemt - og sjovt nok, så har det haft dén effekt, at jeg stort set ikke længere sælger billed-produkter... Der er ikke rigtigt nogen der forlanger dén mer-kvalitet som jeg kan levere. Jeg synes p.t. det er sjovere at beskæftige mig med lyd, for her kan jeg lære noget nyt. Jeg er overbevist om at det samme sker for alle i branchen, i forskellige niveauer: Hvis kunderne holder op med at stille krav, så bliver man doven, og nøjes med at levere dét kunderne forventer. Hvis det kan lade sig gøre at sælge forstærkere med forrige års teknik indeni, hvorfor så bruge penge på at udvikle noget nyt?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:40
Min snart ret gamle 4000-kroners AV-receiver passerer 24p uden problemer
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:52

Citat Otto:

MVH

Jeg tror - desværre - du overvurderer kompetencen i detailledet. Sandt nok findes der nogle behjertede sjæle, som er rigtigt godt inde i stoffet - og Otto er helt klart en af dem. Men størsteparten er blot sælgere uden nogle specielle forudsætninger for at sælge AV. På samme måde som de færreste ekspedienter i en boghandel ved noget om bøger eller ekspedienter i en pladeforretning ved noget om musik.

Den gode sælger ved naturligvis godt, at han ikke skal oversælge, hvis han vel at mærke har et ønske om, at kunden skal vende tilbage. 

Sagen er vel, at AV på en og samme tid er mainstream og dybt avanceret. Og det er næppe helt forkert at antage, at størsteparten af forbrugerne ikke aner, hvad 24p er og derfor er flintrende ligeglade, og derfor er sælgerne det ligeså; de har i hvert fald ingen glæde af (læs: mersalg) at sætte sig ind i det.

Nu aner jeg som sagt ikke, hvilket produkt, der er tale om (men begynder at blive nysgerrig), men har vi ikke alle været ude for, at man på et tidspunkt finder ud af, at det produkt, man har købt, ikke besidder en eller anden feature, som man troede, den havde. Jeg kan huske, jeg på et tidspunkt fandt ud af, at jeg ikke kunne køre med digital indgang til zone 2 på min AV-receiver, fordi den kun har én DAC. En begrænsning, jeg fluks accepterede; det var næppe heller noget, jeg på noget tidspunkt havde efterspurgt, og jeg tvivler på, at en anmelder - og da slet ikke en sælger - burde have gjort mig opmærksom på det. 

Det eneste organ, der i mine øjne bringer tests, hvor man ikke kan betvivle objektiviteten, er Tænk. Desværre er de ting, de lægger vægt på ofte noget andet, end det, jeg går op i. Derfor kan jeg heller ikke bruge dem til så meget. Så skal man foretage en større investering udi AV, bør man læse sig igennem alskens tråde og anmeldelser, og så herefter lytte og kigge sig godt for. Så kan det måske godt være, man ikke gør et fejlkøb. Men stol hverken på anmeldere, sælgere eller personer, der skamroser produkter, de selv har købt. Det kan være, de har ret - men det modsatte kan ligeså godt være tilfældet.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare dig, for jeg er simpelthen rygende uenig med dig i din vurdering af hvad der er bedst for branchen, kontra hvad der er bedst for forbrugeren. Derudover synes jeg det er lidt ærgeligt, at når jeg forsøger at stille mig på forbrugerens side, og forholde mig til hvad der vil være bedst for forbrugeren, så skal der skydes efter mig som branchemedlem. Prøv nu at forholde dig til pointen: Når selv jeg, som har den holdning jeg har, ikke har oplyst nogen om nævnte problematik (jeg mindes ikke at have hørt om de problemer du nævner før nu), er der så ikke netop brug for at holde branchen lidt mere i ørerne? Jeg synes det er blæsende naivt at forlange af forretningerne generelt, at de skal gøre noget som helst andet end at forsøge at sælge dig så meget som muligt. Og jeg synes altså ikke der er noget dobbeltmoralsk i det jeg skriver, jeg kritiserer ikke konkurrenterne, jeg kritiserer forbrugerne for at stille for lave krav, også til mig. Jeg gør det i en tryg forventning om at jo mere krævende folk er, jo mere vinder jeg, men jeg er da fuldstændigt klar over at jeg stiller mig op som skydeskive for dén kritik jeg efterspørger. Det har jeg det fint med, ellers bliver jeg doven.

Jeg er for eksempel blevet temmeligt doven hvad angår billed-demonstrationer, af den simple årsag at selv om jeg ryster noget venstrehånds-arbejde ud af ærmet, så sidder folk med åben mund og polypper og siger det er det bedste de har set. Helt ærligt, så ærgrer det mig at det er blevet for nemt - og sjovt nok, så har det haft dén effekt, at jeg stort set ikke længere sælger billed-produkter... Der er ikke rigtigt nogen der forlanger dén mer-kvalitet som jeg kan levere. Jeg synes p.t. det er sjovere at beskæftige mig med lyd, for her kan jeg lære noget nyt. Jeg er overbevist om at det samme sker for alle i branchen, i forskellige niveauer: Hvis kunderne holder op med at stille krav, så bliver man doven, og nøjes med at levere dét kunderne forventer. Hvis det kan lade sig gøre at sælge forstærkere med forrige års teknik indeni, hvorfor så bruge penge på at udvikle noget nyt?

Det er naturligvis naivt at tro på at branchen, som helhed, holder sig selv i ørene. Det ved enhver at den ikke gør, så det var egentlig mere ment som en opfordring til den del af branchen der gerne vil være seriøse og som gerne vil levere nogle ordentlige produkter. Du skriver jo selv at hvis produkterne er for ringe så har i dem ikke i sortimentet. Det synes jeg er et godt udgangspunkt, hvis det kan gennemføres og det er fint at du tager diskussionen omkring forbrugerkritik op. Kritikken går altså ikke på dig personligt, eller TC for den sags skyld. - Man kunne få den spille alle vegne. Den går på at holde branchen op på hvad der loves i annoncerne. - Det er også en del af det at være kritisk forbruger. Nu var det så bare dig der, som du selv siger, stillede op som skydeskive.
Du synes muligvis jeg er blåøjet, men jeg har svært ved at forstå at du mener at det er branchens egen interesse blot at sælge så meget som muligt. Det er det på den korte bane, men hvis de produkter der langes over disken ikke er af en tilstrækkelig høj kvalitet eller lever op til forbrugernes forventninger, så er der da overvejende sandsynligt at kunderne vælger noget andet at bruge pengene på næste gang? AV produkter er ikke livsnødvendige. Det er til for at skabe glæde og oplevelser, og hvis det ikke opfyldes mister man interessen (tror jeg da).
Ellers er jeg da enig i din pointe. Mange forbrugere er for naive og kommer til at betale dyre lærepenge for det. Jeg har selv været der og det er ikke ret fedt at står med nyt dyrt udstyr som man har glædet sig til, for blot at konstatere at det ikke rigtig lige var det man havde drømt om.
Hvis det forholder sig sådan at kunderne ikke længer stiller de rigtige/høje krav til anmeldere og AV branchen, hvad er så årsagen til det? Jeg sad i weekenden i et lille selskab hvor der bla. blev diskuteret lyd og billede fra AVprodukter. Ud af de 7-8 stykker der var til stede var der 2 der bare havde blot den mindste ide om de tekniske aspekter ved det. Dette på trods af at alle har både TV, Bluray, DVD og HIFI. Nu ved jeg ikke om det altid har været sådan, men der må være mange der ikke er i stand til at stille de rigtige krav da de på forhånd ikke ved hvad der skal stilles krav om.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 10-Maj-2012 kl. 15:02
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 15:43

Du synes muligvis jeg er blåøjet, men jeg har svært ved at forstå at du mener at det er branchens egen interesse blot at sælge så meget som muligt. Det er det på den korte bane, men hvis de produkter der langes over disken ikke er af en tilstrækkelig høj kvalitet eller lever op til forbrugernes forventninger, så er der da overvejende sandsynligt at kunderne vælger noget andet at bruge pengene på næste gang?

I princippet ja - men så prøv at vende det sådan: Jo lavere forventinger forbrugeren har, jo mindre skal der til for at han er tilfreds. Dét problem jeg prøver at pege på er jo netop ikke at produkterne er for ringe i forhold til forbrugernes forventninger - tværtimod faktisk: Forbrugernes forventninger er for lave. Dét jeg oplever er ikke at folk bliver utilfredse over at produkterne er for dårlige, folk modificerer sine forventninger ud fra hvad de oplever produkterne leverer. Kvaliteten af TV-signaler er vel et ret godt eksempel på dette.

AV produkter er ikke livsnødvendige. Det er til for at skabe glæde og oplevelser, og hvis det ikke opfyldes mister man interessen (tror jeg da).
Ellers er jeg da enig i din pointe. Mange forbrugere er for naive og kommer til at betale dyre lærepenge for det. Jeg har selv været der og det er ikke ret fedt at står med nyt dyrt udstyr som man har glædet sig til, for blot at konstatere at det ikke rigtig lige var det man havde drømt om.
Hvis det forholder sig sådan at kunderne ikke længer stiller de rigtige/høje krav til anmeldere og AV branchen, hvad er så årsagen til det? Jeg sad i weekenden i et lille selskab hvor der bla. blev diskuteret lyd og billede fra AVprodukter. Ud af de 7-8 stykker der var til stede var der 2 der bare havde blot den mindste ide om de tekniske aspekter ved det. Dette på trods af at alle har både TV, Bluray, DVD og HIFI. Nu ved jeg ikke om det altid har været sådan, men der må være mange der ikke er i stand til at stille de rigtige krav da de på forhånd ikke ved hvad der skal stilles krav om.

Netop. Man kan ikke stille de kritiske spørgsmål, hvis man ikke ved hvad man skal spørge om. Det er dét mit opråb går ud på: Der mangler nogen der kan, vil og tør stille kravene _på vegne_ af forbrugerne. Nikolaj Sonne gør det sådan set meget fint i gadget-markedet. Hvis produktet ikke leverer varen, så får det tæsk - men han er ikke urimelig. Hvis produktet gør dét der står på kassen, hverken mere eller mindre, og gør det ordentligt - så får det topkarakter. Egentlig er det da lidt trist, at det eneste der skal til at få topkarakter, er at det virker som beskrevet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 15:45
Jeg har fulgt lidt med i debatten her, og prøver nok lidt at finde ud af hvad pointen egentlig er.

Der er som jeg ser det 2 "Stygge" ulve i sagen, nemlig visse åbenbart mindre lødige forhandlere, og dernæst anmelderne.

De useriøse forhandlere dem har jeg som så mange andre selv oplevet en del af, og omvendt, der er ingen af de butikker/forhandlere som gerne vil fremstå som seriøse, som ikke på en eller anden vis kommer til at fremstå som useriøse på et eller flere punkter. Det der for mig er forskellen mellem forhandlerne er produktkendskab og kundefokus. Guderne skal vide, at ingen forhandlere opfylder de 2 kerneområder til fulde - og jeg forventer det heller ikke når det kommer til produktkendskab, for så kan de minsandten øve sig hele tiden. Men et kompetent allround kendskab, det både forventer og forlanger jeg. Af samme årsag benytter jeg typisk de samme forhandlere.

Så er der anmelderne, den undre jeg mig en kende over. Det virker som om, at kunderne typisk skal hente den viden som afgør et køb gennem anmeldelser - her hopper kæden for mig lidt af, og det gør den fordi en anmelder kan ikke komme ind på alle de områder, som den enkelte kunde prioritere, men må begrænse sig. Og begrænsningen går ofte på, hvad er det folk benytter det anmeldte til, og hvorledes bliver produktet tilsluttet til andre delanlæg m.v. Bevares der kan så være anmeldere som har deres helt egne fokus områder og meninger, og disse fremhæves ofte.

Jeg kender et par anmeldere rundt omkring, som virkelig gør et helhjertet forsøg på at komme alt igennem, det lykkedes bare sjældent, og anmeldelsen bliver for lang, hvis man ikke begrænser sig til det primære i produktet.

Så er der nogle ildsjæle som gerne ser en anmelder hegle et produkt helt i gulvet. Det kan der være god grund til, hvis produktet er noget bras. I langt de fleste tilfælde har de anmeldte produkter dog primære nogle gode sider, og få lidt mindre gode. Man skal i mine øjne så også forholde sig til pris, og hvem produktet primært retter sig i mod. Det lidt misbrugte "Hr og fru Danmark", har ikke nødvendigvis samme krav til HIFI udstyr som en kongenørd for hvem intet er godt nok. De to grupper køber sædvanligvis ikke det samme udstyr, eller for den sags skyld læser de samme anmeldelser, eller udviser den samme interesse for at sætte sig ind i tingene.

Det som jeg egentlig vil frem til er vel, at en anmelder vel ikke kan gøres til syndebug for, at en kunde køber noget forkert - det kan kun forhandleren som ikke har informeret godt nok om det produkt som forhandleren gerne vil sælge. Produktkendskabet er for ringe, lysten til information og kundeservice for ringe, og lysten til bonus ved salg er for stort - ud af klappen - næste kunde. Sådan foregår det i det mindste rigtigt mange steder har jeg noteret mig.Smile

Redigeret af Hother - 10-Maj-2012 kl. 16:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 16:49
Når man skriver en anmeldelse påtager man sig et ansvar. Sådan er det i min bog. Lidt det samme som at ringe til en byggesagkundig og få lavet en tilstandsrappport.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Når man skriver en anmeldelse påtager man sig et ansvar. Sådan er det i min bog. Lidt det samme som at ringe til en byggesagkundig og få lavet en tilstandsrappport.
Javist påtager man sig et ansvar, og det gør man for det som man skriverSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er der anmelderne, den undre jeg mig en kende over. Det virker som om, at kunderne typisk skal hente den viden som afgør et køb gennem anmeldelser - her hopper kæden for mig lidt af, og det gør den fordi en anmelder kan ikke komme ind på alle de områder, som den enkelte kunde prioritere, men må begrænse sig. Og begrænsningen går ofte på, hvad er det folk benytter det anmeldte til, og hvorledes bliver produktet tilsluttet til andre delanlæg m.v. Bevares der kan så være anmeldere som har deres helt egne fokus områder og meninger, og disse fremhæves ofte.

Hm... Hvis ikke anmeldelser er til for at hjælpe forbrugere med at finde ud af hvad de skal købe og hvad de ikke skal købe, hvad er de så til?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 21>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu