recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor bliver TDC af på fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor bliver TDC af på fiber?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500.
Sony W5500 har indbygget DVB-C MPEG4 tuner, så jeg forstår ikke hvad dine forældre bruger de analoge kanaler til!

P.S. I øvrigt er det uheldigt at denne tråd er placeret i forummet for IPTV, eftersom YouSee på det tidligere DONG-fiberbet bliver kabel-tv (DVB-C).


Redigeret af Vilhelm - 20-Maj-2010 kl. 13:26
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500.
Sony W5500 har indbygget DVB-C MPEG4 tuner, så jeg forstår ikke hvad dine forældre bruger de analoge kanaler til!

P.S. I øvrigt er det uheldigt at denne tråd er placeret i forummet for IPTV, eftersom YouSee på det tidligere DONG-fiberbet bliver kabel-tv (DVB-C).
Nu blev tråden oprette længe før at det blev besluttet af YouSee at de ville gøre det DVB-C baseret Clap
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

[QUOTE=rigo]
Jeg har kigget på tv pakkerne, og det er et noget tyndt inhold på HD siden. Jeg savner Discovery HD og National Geo. HD. 
National Geographic Channel HD og Discovery HD Showcase er med i YouSee's HD-pakke.
 
Jeg fandt dem bare ikke i deres "pakke" oversigt, men jeg kan godt se den hvis jeg klikker på HD linket i bunden af siden... my bad Embarrassed.
Tak for info.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

[QUOTE=rigo]
Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500.
Sony W5500 har indbygget DVB-C MPEG4 tuner, så jeg forstår ikke hvad dine forældre bruger de analoge kanaler til!
 

Dette er jo ikke pointen. Pointen er at de analoge ser ud af h..... til, og som der bliver skrevet må folk unden DVB-C "nøjes med det analoge signal


Redigeret af rigo - 20-Maj-2010 kl. 22:34
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 23:04
-> Rigo.
Jeg bebrejder dig ikke du har oprettet tråden her under IPTV. Det er bare uheldigt, da det er vigtigt at forstå at TDC Fibernet i Nordsjælland vil levere kabel-tv (DVB-C) fra YouSee og ikke IPTV.

Det er selvfølgelig skidt hvis kunder uden DVB-C tuner i boks eller tv må nøjes med et dårligt analogt signal. (Det bør dog tages i betragtning at moderne fladskærme helst skal have digital modtagelse og ikke er særligt gode til analoge kanaler).

Men digital modtagelse kræver nu engang settop-boks eller tuner i tv uanset hvilken løsning TDC/YouSee havde valgt.


Redigeret af Vilhelm - 20-Maj-2010 kl. 23:40
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 11:34
Har nogen modtaget kampagnebrochuren fra Yousee i forbindelse med deres tilbud til fiberkunderne i Nordsjælland?
Jeg havde virkelig håbet at Herlev var en del af "nordsjælland", når nu Rødovre og Glostrup var med.
Men jeg har ikke fået noget...
Hvis I har modtaget noget fra Yousee, man I så løfte sløret lidt for eventuelle kampagne-priser de tilbyder?
Til top
TBKeht Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2008
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 13:15
Så er der ankommet kampagnebrochure fra YouSee i Jyllinge (lidt nord for Roskilde) !!!
 
Vi er fiberkunde gennem TDC (før DONG) og har pt. FastTv som udbyder (Triple play). Tv delen hos FastTv er vi ikke særlig tilfredse med - så noget andet kunne være fristende !
 
Har dog haft kontakt med FastTv der pt. udruller deres nye løsning, som skulle være MEGET bedre. Den nye løsning skulle også tilbyde PVR funktionalitet - Man får én boks med PVR, hvor de resterende bokse (hvis man har flere), som skulle være noget minder, kan benytte PVR fra hovedboksen - det lyder jo også meget godt....
 
YouSee gør det at de skifter din eksisterende fiberboks ud med deres egen. Denne boks sørger for konverteringen til både DVB-C, samt analoge kanaler (så der kan modtages på tv uden DVB-C tuner). 
Den nye boks, gør at du ikke kan aftage produkter fra andre fiberudbydere - du bliver altså bundet til YouSee (de skriver "indtil nu" så det kommer måske).
 
Derudover bliver der også mulighed for YouSee Plus, som det kendes - her kræves dog deres boksløsning.
 
Her er lidt information, samt priser på det YouSee tilbyder. (har fået et login sammen med brevet hvor dette er klippet fra).
 
 
 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 13:52
De er ikke kede af det. 

50/5 forbindelse der koster 398,- pr med et loft på 200GB.

En hurtig sammenligning med Profiber så er Yousee 2000 dyre pr år for et produkt der (efter min mening) er en joke på internet området. TV delen er også ret pebret hvis man skal have glæde af alle goderne ved IPTV.

[edit]

jeg kan se at jeg havde glemt Fibertillæg på 99,- pr md. ved TDC - derved er det lige 3200,- dyre pr år end Profiber.


Redigeret af binderup - 03-Juni-2010 kl. 14:07
Til top
danq Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2009
Sted: 2610 Rødovre
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af TBKeht TBKeht skrev:

YouSee gør det at de skifter din eksisterende fiberboks ud med deres egen. Denne boks sørger for konverteringen til både DVB-C, samt analoge kanaler (så der kan modtages på tv uden DVB-C tuner). 
Den nye boks, gør at du ikke kan aftage produkter fra andre fiberudbydere - du bliver altså bundet til YouSee (de skriver "indtil nu" så det kommer måske).
 
 
Man har ikke mulighed for bare at lade den gamle boks sidde og så dele fibernet-kablet i 2? Således at det ene går til yousee-boksen og det andet til den gamle boks.
 
Jeg har 100/100mbit fra Bolig:Net og det vil jeg nødigt nedgradere til en 50/5mbit forbindelse.
Tv-delen jeg har igennem FastTV vil jeg dog MEGET gerne udskifte til yousee.


Redigeret af danq - 03-Juni-2010 kl. 14:30
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:


De er ikke kede af det. 
50/5 forbindelse der koster 398,- pr med et loft på 200GB.
En hurtig sammenligning med Profiber så er Yousee 2000 dyre pr år for et produkt der (efter min mening) er en joke på internet området.


Drop nu nørdbrillerne. Hr. og Fru Jensen har pt. ikke noget at bruge 50mbps i upload til, og pt. har YouSee samme udbud på fiber som på coax, men mon ikke det ændrer sig - eller der bliver åbnet for andre udbydere?

Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

TV delen er også ret pebret hvis man skal have glæde af alle goderne ved IPTV.


Hvilke goder giver profiber?

En voldsom dyr pris hvis man ønsker en blanding af de kanaler CD og Viasat tilbyder?

Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

jeg kan se at jeg havde glemt Fibertillæg på 99,- pr md. ved TDC - derved er det lige 3200,- dyre pr år end Profiber.


Profiber er dog 6.000 dyrere i tilslutning.



Redigeret af lunddal - 03-Juni-2010 kl. 14:41
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:37
Det er godt nok nogle høje priser "Yousee" kommer med i Jyllinge .
Gad vide om "Waoo"s priser bliver ligeså høje , når de kommer med deres tilbud engang til efteråret .
Jeg håber det ikke .


Redigeret af Ole Pihl - 03-Juni-2010 kl. 14:38
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Det er godt nok nogle høje priser "Yousee" kommer med i Jyllinge .
Gad vide om "Waoo"s priser bliver ligeså høje , når de kommer med deres tilbud engang til efteråret .

Jeg håber det ikke .


De forskellige ejere af Waoo er ikke specielt billige i dag, men de er vel slet ikke i Jyllinge?

Redigeret af lunddal - 03-Juni-2010 kl. 14:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu