Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
|
Sendt: 17-August-2010 kl. 22:32 |
Kampus skrev:
En lille anekdote:
Min bror købte et par brugte B&W magen til mine DM7. Sælgeren havde "modificeret" dem med tykkere kabler indeni mellem defiltre og enheder. Da vi sammenlignede lyden med mine, var den nærmest ødelagt. Så min bror måtte igang med at udskifte til tyndere kabler. |
Nemlig.
Højtaler producenten vidste givevist hvad denne lavede
|
.....
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
|
Sendt: 18-August-2010 kl. 09:06 |
Briam skrev:
Det giver ingen mening? Det er da lettere at brænde et tyndt kabel over med høj strømstyrke end et tykt kabel? fordi at modstanden i det tyndere kabel er større hvorefter energien bliver omdannet til varme? |
Tro mig, du brænder ingen højttaler kabler over med en almindelig forstærker....... Klaus
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 18-August-2010 kl. 09:09 |
mejersken skrev:
Modstanden i et kabel falder med tykkelsen, og dermed kræves der mindre strøm |
Minder strøm? Strømmen i det samlede kredsløb er fastlagt af forbrugeren (i dette tilfælde kabler og højttalerenheden). Vi formoder at du ønsker at spille et vist niveau. Dermed kræver din højttaler en given effekt for at spille. har dy alt for tynde kabler skruer du højere op, for at kompensere for spændingstabet over ledningerne - ikke andet. Klaus
|
|
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 18-August-2010 kl. 09:26 |
KlausDM skrev:
Tro mig, du brænder ingen højttaler kabler over med en almindelig forstærker.......
|
Er jeg klar over
Skrev det mest fordi Mejersken skrev at modstanden bliver større jo tykkere en ledning man har hvilket jeg er uenig i.
|
|
mejersken
Super bruger
Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
|
Sendt: 18-August-2010 kl. 09:53 |
Briam skrev:
KlausDM skrev:
Tro mig, du brænder ingen højttaler kabler over med en almindelig forstærker.......
|
Er jeg klar over
Skrev det mest fordi Mejersken skrev at modstanden bliver større jo tykkere en ledning man har hvilket jeg er uenig i. |
Har vist fået formuleret mig lidt uklart Jeg ville have skrevet at modstanden falder med stigende tykkelse
|
|
mejersken
Super bruger
Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
|
Sendt: 18-August-2010 kl. 10:06 |
KlausDM skrev:
mejersken skrev:
Modstanden i et kabel falder med tykkelsen, og dermed kræves der mindre strøm |
Minder strøm?
Strømmen i det samlede kredsløb er fastlagt af forbrugeren (i dette tilfælde kabler og højttalerenheden). Vi formoder at du ønsker at spille et vist niveau. Dermed kræver din højttaler en given effekt for at spille. har dy alt for tynde kabler skruer du højere op, for at kompensere for spændingstabet over ledningerne - ikke andet.
Klaus
|
Du modsiger dig selv
Først sætter du ?-tegn at strømforbruget ændres med kabeltykkelse dernæst skriver du at man kompensere for de forskellige spændingstab ved at regulere volumen knappen, for at bevare det ønskede lydniveau.
- Når du ændrer på volumen knappen ændrer du strømforbruget
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 18-August-2010 kl. 17:10 |
mejersken skrev:
Du modsiger dig selv |
Nej
mejersken skrev:
Først sætter du ?-tegn at strømforbruget ændres med kabeltykkelse dernæst skriver du at man kompensere for de forskellige spændingstab ved at regulere volumen knappen, for at bevare det ønskede lydniveau.
- Når du ændrer på volumen knappen ændrer du strømforbruget
|
Nej, for den højere samlede modstand i kablerne gør at der ved den højere spænding er samme strømtræk gennem kabler og højttalere til sammen. Klaus
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
|
Sendt: 18-August-2010 kl. 17:15 |
Ja men hvad er så lige det trick der bl.a. blive bruge i biografer med lange kabel træk, er det en mindre kvadrat eller en større, eller et kabel matral med en meget stor lede evne ????
|
|