recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor kraftig er denne iMac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor kraftig er denne iMac?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor kraftig er denne iMac?
    Sendt: 23-Marts-2020 kl. 22:43
Hej

Jeg er blevet tilbudt at købe denne iMac for 20.000 kr. af en bekendt, som har købt den hos Humac.

Hvad kan jeg forvente af "power" i denne, og er prisen fair?

iMac 5K 27" fra juni 2019 med Apple Care.

- 3.1 GHz i5.
- 40gb DDR4 ram (den er købt med 8gb RAM (4gb x2) og så opgraderet med 16gb x2.
- 500gb SSD
- Radeon Pro 575X 4gb
- Perfekt stand. Ikke en ridse.

Er det et OK køb?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 07:27
Alene ud fra Benchmark "multicore" er en 16" Mac Book Pro med i7 hurtigere end den iMac.
Når det kommer til H265 HEVC enkodning/dekodning stikker den lille 16" Book af, Imac'en bliver sat på plads........ 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 07:57
Men 16” MacBook Pro er desværre ikke på tale :( Den er simpelthen for dyr ift. hvad man får. Synes virkelig den i7 jeg havde var en skuffelse. 

Så må jeg vente og se, hvad de nye iMac’s har af specs. 

Tak. 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 08:15
hvis du synes en i7 var en skuffelse, hvorfor så overhovedet overveje en i5
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 08:44
Fordi de programmer jeg bruger trækker mest på Ram samt GFX. Derfor.

Her snakker vi 40gb vs 16gb i MacBook Pro. 

Det kommer ikke til at ske at jeg smider 3.400 kr. for 16gb Ram ekstra i en 16” MBP.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:

Fordi de programmer jeg bruger trækker mest på Ram samt GFX. Derfor.

Her snakker vi 40gb vs 16gb i MacBook Pro. 

Det kommer ikke til at ske at jeg smider 3.400 kr. for 16gb Ram ekstra i en 16” MBP.

hvorfor tester du ikke bare maskinen hos din ven ?
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 09:34
lahan: ja godt spørgsmål, men den er pakket ned og han ville helst undgå vi kørte den op igen osv. Måske forståeligt nok. Men må lige høre igen :)
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:


Det kommer ikke til at ske at jeg smider 3.400 kr. for 16gb Ram ekstra i en 16” MBP.

3.600 kr. De har lige sat prisen op😂
/zemo/
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:


Det kommer ikke til at ske at jeg smider 3.400 kr. for 16gb Ram ekstra i en 16” MBP.

3.600 kr. De har lige sat prisen op😂

Ja det ser jeg nu. Det grænser sig jo til at være fuldstændig til grin!

Måske man bare skal vente til NVIDIA lancerer deres nye 3000-serie og så bygge en PC. Og så lave en Hackintosh Big smile
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:07
Power: Hvad kommer du fra og hvad skal den bruges til, du skriver selv du bruger meget ram og GFX er forbedringer i HEVC noget du har behov for.
Pris: Hvad koster det at sammensætte en tilsvarende ved Apple i dag og er det en rimelig besparelse for at vælge en brugt?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:57
du vil ikke kunne bruge et nvidia kort i en hackint0sh længere.  - Nvidia lavede tidligere nogle drivere man kunne få lov at hente, men de er ikke længere brugbare på catalina. 

til jer andre - SEOMaster har tidligere haft tråd om blandt andet ny bærbar, som han leverede tilbage igen da den ikke levede op til hans forventninger. Jeg kan garantere den imac heller ikke vil. Det 575x er ikke mange sure sild værd i dag. Så er det fuldkommen ligegyldigt hvor meget ram der sidder i maskinen.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 17:45
I forbindelse med den tråd claus_jac referere til, så har jeg lige siden arbejdet på den Mac Book Pro 16" i9. Det er eddermame en fin maskine til video og foto editering, uden at have prøvet nogle renderinger til sammenligninger mellem den største alm. iMac 27 BTO og 16" Mac Book Pro BTO, så tror jeg at den Mac Book Pro tæver den iMac, det er føles i hvert fald sådan. Jeg oplever ingen hakkende, men auto switching er også slået fra.
I HEVC enkodning/dekodning så får iMac'en lammetæv....
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu