recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor mange bruger Live Photos og hvad er fidusen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor mange bruger Live Photos og hvad er fidusen?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor mange bruger Live Photos og hvad er fidusen?
    Sendt: 22-Juli-2019 kl. 11:49
Hej

Jeg kan ikke finde ud af, om man skal tage billeder med iPhone Xs med Live Photo på eller fra? Jeg har dog svært ved at se fidusen i Live Photos, og når man skal gemme billederne på "old school" måde via Billedeoverførsel på macOS eller på en Windows computer tager det jo en evighed, da den skal konvertere alle billederne om Confused

Derudover, så har man også altid to versioner af samme billede. Et stilbillede og et filmklip. Skide irriterende Dead

Men giver det en bedre billedkvalitet eller er der andre fordele ved Live Photos jeg ikke kender til, så hører jeg dem gerne Big smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:00
Jeg fik min første iPhone for nogle uger siden, og jeg fatter heller ikke hvad de der Live billeder er for noget
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:32
Har i ikke set Harry Potter... Wink
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:52
Nej... Fortæl gerne mere!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:54
Vi bruger live foto, når vi tager fotos af vores datter. Det er sjovt at kunne gå tilbage og få foto momenter i "bevægelse" uden at man nødvendigvis behøver at optage en video Smile
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 13:05
Jeg skyder de fleste fotos i Live, da jeg ellers glemmer at slå det til når der pludselig er noget af ungerne, som man egentlig gerne ville have haft kontekst med på. Jeg synes det giver ret meget, at have et sekunds "live" før og efter det billede man har taget, så man kan huske hvad kontekst var. Vi bruger vi PhotoStream en del, da der er bedsteforældre, som gerne vil følge lidt med i hvad ungerne laver, og her er det også guld værd lige at have lidt bevægelse og lyd på billedet.

Da Apple i sin tid indførte Live Photos, så skiftede vi faktisk vores telefoner ud for at få netop denne feature aht. PhotoStream.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 13:19
Der kan da også laves nogle sjove, og relativt sjove effekter, vha. Live Photos :)
           
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 13:36
Kan godt se der er gode argumenter for at bruge Live Photos, men alle eksemplerne I kommer med indebærer noget med ting og personer i bevægelse. Hvad nu hvis man kun fotograferer landskaber, bygninger, natur og opstillede ting? Så giver det vel ingen mening?

1. Synes I ikke det er irriterende, at man så får så mange billeder når man overfører dem til en computer på gammeldags måde? Så får man et stilbillede og et videoklip?

2. Kan man ikke sætte "shutter lyd" på når man tager billeder med Live? Jeg får kun en lyd når jeg tager uden Live, men med Live så er der ingen lyd når jeg trykker.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 14:10
Også meget godt med Live foto, hvis der lige er et blink eller andet, som forstyrre et ellers godt billede. 
Så kan man lige spole et millisekunde eller hvad der nu skal til, og så er billeder “reddet”.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 14:16
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 17:13
Live fotos starter også ca. 1 sekund før man faktisk tager billedet.
Venlig hilsen
KB
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 18:18
Men kan man ikke få "shutter lyd" på når man tager et billede som Live Photo?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu