|
Hvor mange bruger Live Photos og hvad er fidusen? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Alinity ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juli-2019 kl. 11:49 |
Hej Jeg kan ikke finde ud af, om
man skal tage billeder med iPhone Xs med Live Photo på eller fra? Jeg
har dog svært ved at se fidusen i Live Photos, og når man skal gemme
billederne på "old school" måde via Billedeoverførsel på macOS eller på en
Windows computer tager det jo en evighed, da den skal konvertere alle
billederne om ![]() Derudover, så har man også altid to versioner af samme billede. Et stilbillede og et filmklip. Skide irriterende ![]() Men giver det en bedre billedkvalitet eller er der andre fordele ved Live Photos jeg ikke kender til, så hører jeg dem gerne ![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fik min første iPhone for nogle uger siden, og jeg fatter heller ikke hvad de der Live billeder er for noget
![]() |
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Har i ikke set Harry Potter...
![]() |
|
![]() |
|
Alinity ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
Nej... Fortæl gerne mere!
![]() |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4620 |
Vi bruger live foto, når vi tager fotos af vores datter. Det er sjovt at kunne gå tilbage og få foto momenter i "bevægelse" uden at man nødvendigvis behøver at optage en video
![]() |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg skyder de fleste fotos i Live, da jeg ellers glemmer at slå det til når der pludselig er noget af ungerne, som man egentlig gerne ville have haft kontekst med på. Jeg synes det giver ret meget, at have et sekunds "live" før og efter det billede man har taget, så man kan huske hvad kontekst var. Vi bruger vi PhotoStream en del, da der er bedsteforældre, som gerne vil følge lidt med i hvad ungerne laver, og her er det også guld værd lige at have lidt bevægelse og lyd på billedet.
Da Apple i sin tid indførte Live Photos, så skiftede vi faktisk vores telefoner ud for at få netop denne feature aht. PhotoStream. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Der kan da også laves nogle sjove, og relativt sjove effekter, vha. Live Photos :)
|
|
|
|
![]() |
|
Kan godt se der er gode argumenter for at bruge Live Photos, men alle eksemplerne I kommer med indebærer noget med ting og personer i bevægelse. Hvad nu hvis man kun fotograferer landskaber, bygninger, natur og opstillede ting? Så giver det vel ingen mening? 1. Synes I ikke det er irriterende, at man så får så mange billeder når man overfører dem til en computer på gammeldags måde? Så får man et stilbillede og et videoklip? 2. Kan man ikke sætte "shutter lyd" på når man tager billeder med Live? Jeg får kun en lyd når jeg tager uden Live, men med Live så er der ingen lyd når jeg trykker.
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Også meget godt med Live foto, hvis der lige er et blink eller andet, som forstyrre et ellers godt billede.
Så kan man lige spole et millisekunde eller hvad der nu skal til, og så er billeder “reddet”.
|
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Live fotos starter også ca. 1 sekund før man faktisk tager billedet.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Men kan man ikke få "shutter lyd" på når man tager et billede som Live Photo?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |