recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor meget er Audessey XT32 værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor meget er Audessey XT32 værd?

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Audyssey MultEQ XT32 som er i min processor blev jeg først rigtig glad for, da jeg investerede i et Pro kit så jeg selv kunne lave min egen targetkurve, som Otto pointerer - lav så lidt EQ som muligt, men ikke mindre. Mine højtalere har en grundklang jeg godt kan lide (de ruller jævnt af med ca. 4 dB fra 200 Hz og op) det skal Audyssey ikke prøve at rette ud det skal bare udjævne de små forskelle der opstår pga. de seks ens højtaleres forskellige placeringer i rummet + råde bod på at min bio er i stuen og et akkustikloft løser mange problemer , men der skal mere til for at komme helt i mål

Mvh E100

Men selvom du bruger pro-sættet fra Audyssey ændrer det ikke ved, at Audyssey laver automatiske EQ justeringer, som du ikke kan ændre ved ej heller se, hvad det er præcist den gør. (Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din Angry Betyder det, at du godt ved, at Audyssey også retter på dette med pro-sættet?). 

Da jeg ikke er helt sikker på hvad du spørger om, er svaret sikkert længere end nødvendigt.

Med mener jeg, at jeg ikke bryder mig om, at Audyssey i standard udgaven, helt ukritisk prøver at give enhver højtaler en helt jævn frekvensgang (på nogle kan man vælge mellem helt flad og et lille dyk i diskanten) uanset om den var lys eller mørk i klangen fra starten.

I pro udgaven får man 4 targetkurver at vælge imellem, med mulighed for at ændre dem med + - 3 dB. Det giver mulighed for at beholde højtalerens oprindelige klangbalance, så Audyssey kun blander sig i de ting rummet / placeringen har tilført.

Det eneste man har indflydelse på i audyssey Pro er:
1) plaseringen af mikrofonen (som i standard, men nu kalibreret og i 32 positioner mod normalt 8)
2) targetkurver med mulighed for små justeringer
3) delfrekvenser (som i std.)

Det er stadig "bare" en fuldautomatisk EQ med 512 bånd til subben og 512 bånd til hver af de andre højtalere, der efter bedste evne prøver at få noget klogt ud de målinger man valgte at fodre den med - som man så kan printe en før og efter kurve af.

Men problemet er jo netop at EQ IKKE kan korrigere for rummet over ca500hz. Audessey vil være langt mere anvendeligt , hvis man eks manuelt kunne pille de filtre fra enkeltvis , som audessey har tilføjet .

Muligheden for at adskille skæg og snot er desværre ikke til stæde. Det er en pakkeløsning som hos mig gør det det ganske godt
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 13:16

Audyssey MultEQ XT32 som er i min processor blev jeg først rigtig glad for, da jeg investerede i et Pro kit så jeg selv kunne lave min egen targetkurve, som Otto pointerer - lav så lidt EQ som muligt, men ikke mindre. Mine højtalere har en grundklang jeg godt kan lide (de ruller jævnt af med ca. 4 dB fra 200 Hz og op) det skal Audyssey ikke prøve at rette ud det skal bare udjævne de små forskelle der opstår pga. de seks ens højtaleres forskellige placeringer i rummet + råde bod på at min bio er i stuen og et akkustikloft løser mange problemer , men der skal mere til for at komme helt i mål

Mvh E100

Men selvom du bruger pro-sættet fra Audyssey ændrer det ikke ved, at Audyssey laver automatiske EQ justeringer, som du ikke kan ændre ved ej heller se, hvad det er præcist den gør. (Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din Angry Betyder det, at du godt ved, at Audyssey også retter på dette med pro-sættet?). 

Da jeg ikke er helt sikker på hvad du spørger om, er svaret sikkert længere end nødvendigt.

Med mener jeg, at jeg ikke bryder mig om, at Audyssey i standard udgaven, helt ukritisk prøver at give enhver højtaler en helt jævn frekvensgang (på nogle kan man vælge mellem helt flad og et lille dyk i diskanten) uanset om den var lys eller mørk i klangen fra starten.

I pro udgaven får man 4 targetkurver at vælge imellem, med mulighed for at ændre dem med + - 3 dB. Det giver mulighed for at beholde højtalerens oprindelige klangbalance, så Audyssey kun blander sig i de ting rummet / placeringen har tilført.

1) plaseringen af mikrofonen (som i standard, men nu kalibreret og i 32 positioner mod normalt 8)

Det er stadig "bare" en fuldautomatisk EQ med 512 bånd til subben og 512 bånd til hver af de andre højtalere, der efter bedste evne prøver at få noget klogt ud de målinger man valgte at fodre den med - som man så kan printe en før og efter kurve af.

Men problemet er jo netop at EQ IKKE kan korrigere for rummet over ca500hz. Audessey vil være langt mere anvendeligt , hvis man eks manuelt kunne pille de filtre fra enkeltvis , som audessey har tilføjet .

Muligheden for at adskille skæg og snot er desværre ikke til stæde. Det er en pakkeløsning som hos mig gør det det ganske godt

Men er vi enige om at ganske godt , kunne have været lavet om til optimalt , hvis omtalte parametre var til stede?
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:21

Mvh E100

Men er vi enige om at ganske godt , kunne have været lavet om til optimalt , hvis omtalte parametre var til stede?

Muligheden for manuel overstyrring er altid rar at have, så kunne jeg jo ihvertfald forsøge, om jeg kunne gøre det bedre.
Lidt som gps - du kan vælge hurtigste, korteste osv. rute - men ikke logiske rute, for den kræver tænkeevne
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:25
D'herrer kunne godt lære ikke at lave så lange citater - please
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

D'herrer kunne godt lære ikke at lave så lange citater - please

Vi skal prøve at forbedre os - ups, nu kom jeg til det igen
Undskyld
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu