Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
E100
Super bruger
Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 255
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-Juli-2013 kl. 12:56 |
p.las skrev:
E100 skrev:
Da jeg ikke er helt sikker på hvad du spørger om, er svaret sikkert længere end nødvendigt.
Med mener jeg, at jeg ikke bryder mig om, at Audyssey i standard udgaven, helt ukritisk prøver at give enhver højtaler en helt jævn frekvensgang (på nogle kan man vælge mellem helt flad og et lille dyk i diskanten) uanset om den var lys eller mørk i klangen fra starten.
I pro udgaven får man 4 targetkurver at vælge imellem, med mulighed for at ændre dem med + - 3 dB. Det giver mulighed for at beholde højtalerens oprindelige klangbalance, så Audyssey kun blander sig i de ting rummet / placeringen har tilført.
Det eneste man har indflydelse på i audyssey Pro er: 1) plaseringen af mikrofonen (som i standard, men nu kalibreret og i 32 positioner mod normalt 8) 2) targetkurver med mulighed for små justeringer 3) delfrekvenser (som i std.)
Det er stadig "bare" en fuldautomatisk EQ med 512 bånd til subben og 512 bånd til hver af de andre højtalere, der efter bedste evne prøver at få noget klogt ud de målinger man valgte at fodre den med - som man så kan printe en før og efter kurve af.
|
Men problemet er jo netop at EQ IKKE kan korrigere for rummet over ca500hz. Audessey vil være langt mere anvendeligt , hvis man eks manuelt kunne pille de filtre fra enkeltvis , som audessey har tilføjet . | Muligheden for at adskille skæg og snot er desværre ikke til stæde. Det er en pakkeløsning som hos mig gør det det ganske godt
|
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-Juli-2013 kl. 13:16 |
E100 skrev:
p.las skrev:
E100 skrev:
Da jeg ikke er helt sikker på hvad du spørger om, er svaret sikkert længere end nødvendigt.
Med mener jeg, at jeg ikke bryder mig om, at Audyssey i standard udgaven, helt ukritisk prøver at give enhver højtaler en helt jævn frekvensgang (på nogle kan man vælge mellem helt flad og et lille dyk i diskanten) uanset om den var lys eller mørk i klangen fra starten.
I pro udgaven får man 4 targetkurver at vælge imellem, med mulighed for at ændre dem med + - 3 dB. Det giver mulighed for at beholde højtalerens oprindelige klangbalance, så Audyssey kun blander sig i de ting rummet / placeringen har tilført.
Det eneste man har indflydelse på i audyssey Pro er: 1) plaseringen af mikrofonen (som i standard, men nu kalibreret og i 32 positioner mod normalt 8) 2) targetkurver med mulighed for små justeringer 3) delfrekvenser (som i std.)
Det er stadig "bare" en fuldautomatisk EQ med 512 bånd til subben og 512 bånd til hver af de andre højtalere, der efter bedste evne prøver at få noget klogt ud de målinger man valgte at fodre den med - som man så kan printe en før og efter kurve af.
|
Men problemet er jo netop at EQ IKKE kan korrigere for rummet over ca500hz. Audessey vil være langt mere anvendeligt , hvis man eks manuelt kunne pille de filtre fra enkeltvis , som audessey har tilføjet . |
Muligheden for at adskille skæg og snot er desværre ikke til stæde. Det er en pakkeløsning som hos mig gør det det ganske godt | Men er vi enige om at ganske godt , kunne have været lavet om til optimalt , hvis omtalte parametre var til stede?
|
|
 |
E100
Super bruger
Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:21 |
p.las skrev:
E100 skrev:
p.las skrev:
E100 skrev:
|
Men problemet er jo netop at EQ IKKE kan korrigere for rummet over ca500hz. Audessey vil være langt mere anvendeligt , hvis man eks manuelt kunne pille de filtre fra enkeltvis , som audessey har tilføjet . |
Muligheden for at adskille skæg og snot er desværre ikke til stæde. Det er en pakkeløsning som hos mig gør det det ganske godt |
Men er vi enige om at ganske godt , kunne have været lavet om til optimalt , hvis omtalte parametre var til stede? | Muligheden for manuel overstyrring er altid rar at have, så kunne jeg jo ihvertfald forsøge, om jeg kunne gøre det bedre. Lidt som gps - du kan vælge hurtigste, korteste osv. rute - men ikke logiske rute, for den kræver tænkeevne
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar