recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor meget mere ville en mere pris give?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor meget mere ville en mere pris give?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor meget mere ville en mere pris give?
    Sendt: 19-Juli-2012 kl. 12:03
Heysa..

jeg har nu fået købt en Epson EH-TW3200 som spiller på et 90" Multibrackets Framed Projection Screen Deluxe og har nu set et par film efterhånden Bla. Lord of the Rings Ext. bluray udgave og er sådanne ok tilfreds med Qvaliteten ( til den nette pris af 10.000.- samlet på billede siden ) jeg kan sakkens se at den dybte skarphed der er i mit pioneer 5090H ikke lige helt er tilstede men tager mig selv i, at tænke Wauw.. det er er sq skapt Big smile hvilket er en god fornemmelse Wink

Jeg lage " billigt ud " da jeg har sjkulte motiver med denne opsætning.. også ville få lidt mere indsigt i dedikeret hjemmebio gøre mig nogen erfangeringer.. inde det endelige slag skal til ! men men så tænker jeg lige i samme still.. Hvad skal der til ? kr ? og hvormange kan man retfærdiggøre ?

Min opsætning vil jeg sikkert køre med et lille år's tid, og min glaskugle er lidt " sløret " på hvad fremtiden briger, så jeg tænker lidt i stil med en Epson EH-TW9000 eller en JVC DLA-X30BE på projekter siden, og mht. lærred ( der er jeg sq i vildrede ) da jeg lige pt er mest 2d menneske men på sammen siden syntes at det kunne være sjovt med lidt 3d Embarrassed

Men hvor i ligger det største løft ? og ville det kunne betale sig at få det kalibredet ?

Ok.. håber at jeg har gjordt mig forstålige tiltrods en masse stavefejl sikkert Confused

Redigeret af kfcofir - 19-Juli-2012 kl. 12:34
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 12:35
Jeg er lidt i samme båd som dig, dog har jeg ikke fået købt min projektor endnu, men regner med at gøre det her i starten af august. 

Baseret på hvad jeg har læst og snakket mig frem til så er det ret vigtigt om man skal bruge sin projektor i sin stue eller i et dedikeret rum. 

Afhængig af hvor man skal bruge det er det forskelligt hvilket udstyr man skal vælge. Ligeledes er jeg af den opfattelse at lærredet er stort set ligeså vigtigt som projektoren. Specielt hvis man bruger det i en stue med en masse andet lys end det fra projektoren. 

Med hensyn til din TW3200. Er du glad for den? Det er nemlig lige præcis den projektor jeg selv har kig på pga dens lensshift. 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 12:37
min personlige mening med kalibrering er ... nej..

Det vil hjælpe med en kalibrering, men det er marginalt. normalt kan du finde "test" settings fra site, som ligger dig i et OMRÅDE af fint billede, og de 3k en kalibrering koster vil ikke gøre det "ENORMT" meget bedre.

dette er bare min mening. du kan også selv købe dig en kalibrator, og lege en del med det. har da en ven med en spider til tv som begyndte at være ok til det.. men så skiftede han lige apperat ind i HDMI, og så skal det hele laves om ...

Opgraderingsmæssigt så synes jeg DLA fra JCV klart levere det bedste billede... men har selv været i samme dilemma med min GAMLE projektor, og forskellen lige nu er ikke stor nok..

Hvis jeg var dig så ville jeg holde fast på TW3200 være glad for den, og så vente til 4K bliver en standart istedet, 3d for mig er også noget af det mest ligegyldige på markedet.

Men 4K bliver det næste i mine øjne, og de gode laser projektorer med lang brænde tid, eller LED... vente på en NY teknologi.

men dette er bare min mening, jeg sidder jo stadig med min GAMLE Z3000 og er tilfreds.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Jeg er lidt i samme båd som dig, dog har jeg ikke fået købt min projektor endnu, men regner med at gøre det her i starten af august.

Skønt med nyt Wink

Baseret på hvad jeg har læst og snakket mig frem til så er det ret vigtigt om man skal bruge sin projektor i sin stue eller i et dedikeret rum.

Fik også stillet et dedikeret rum til råde, så der blevet malet mørkegråt indkøbte mørkelignings gardiner .. så der er næsten 99 % mørkt..

Afhængig af hvor man skal bruge det er det forskelligt hvilket udstyr man skal vælge. Ligeledes er jeg af den opfattelse at lærredet er stort set ligeså vigtigt som projektoren. Specielt hvis man bruger det i en stue med en masse andet lys end det fra projektoren.

Det var osse det jeg kunne læse mig til.. nogen skrev jeg bruger bare væggen .. andre de havede købt billigt voksdug.. nogen malet selv.. Men i sidste ende er jeg ikke gør det selvmand så valgte at købe færdigt Smile

Med hensyn til din TW3200. Er du glad for den? Det er nemlig lige præcis den projektor jeg selv har kig på pga dens lensshift.

Har købt dyer High-end tv hele mit liv.. og lige pt er stuealteret et Pioneer lx 5090h ISF kalibredet og er noget af det bedste jeg har set indefor tv.. men til den nette pris af 7000.- må jeg tilstå de er givet godt ud.. gode faver, skap billede og flot dynamik i den.. Er meget tilfreds med den Smile

Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

min personlige mening med kalibrering er ... nej..

Det vil hjælpe med en kalibrering, men det er marginalt. normalt kan du finde "test" settings fra site, som ligger dig i et OMRÅDE af fint billede, og de 3k en kalibrering koster vil ikke gøre det "ENORMT" meget bedre.

Fik købt et brugt ISF kalibredet pioneer 5090H så har ikke selv det forskællen førogefter.. men de er tydelige på standrat settings Wink

dette er bare min mening. du kan også selv købe dig en kalibrator, og lege en del med det. har da en ven med en spider til tv som begyndte at være ok til det.. men så skiftede han lige apperat ind i HDMI, og så skal det hele laves om ...

Opgraderingsmæssigt så synes jeg DLA fra JCV klart levere det bedste billede... men har selv været i samme dilemma med min GAMLE projektor, og forskellen lige nu er ikke stor nok..

Det er osse det jeg kan læse mig til.. Må ud og kikke på dem

Hvis jeg var dig så ville jeg holde fast på TW3200 være glad for den, og så vente til 4K bliver en standart istedet, 3d for mig er også noget af det mest ligegyldige på markedet.

Hvad siger " glaskuglen " i tidshorisonten Smile

Men 4K bliver det næste i mine øjne, og de gode laser projektorer med lang brænde tid, eller LED... vente på en NY teknologi.

men dette er bare min mening, jeg sidder jo stadig med min GAMLE Z3000 og er tilfreds

Dejligt med gode køb jo..
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 13:28
Jeg skal ikke gøre mig klog på om en JVC vil være merprisen værd for dig, men den er synligt bedre. Specielt er dens sortniveau noget bedre. Jeg har en TW3200 og har ved et par lejligheder set både den lille JVC og mellemmodellen.
Ang kalibrering så er mulighederne for kalibrering på tw3200 ganske gode selvom den ikke kan blive perfekt. Jeg har gjort det selv med en farve måler og software og synes det har været indsatsen værd. Jeg tror dog ikke jeg ville kaste 3000,- efter det hvis det da er det det koster. Det synes jeg grundlæggende ikke en tw3200 er god nok til at retfærdigøre.

Jeg forstår ikke umiddelbart dette:

".. men så skiftede han lige apperat ind i HDMI, og så skal det hele laves om .."

tw3200 har en underlig, udokumenteret "funktion". - Hvis man kalibrerer den med component video på HDMI indgangen så bliver indstillingerne gemt automatisk i projektorens interne hukommelse, men er kun aktive så længe kilden leverer component video. Hvis man skifter til en kilde der leverer RGB video inaktiveres indstillingerne og kan ikke ses i menuen. De er dog ikke "glemt" og kan genaktiveres ved at skifte til component video.

Så vidt jeg husker kan man omgå dette ved at gemme kalibreringen i den manuelle hukommelse og kalde profilen frem når man skifter kilde.

MVH
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 13:31
Der er 3.000 kroners rabat på JVC X30 her i sommermånederne, så dét er da en god undskyldning for at opgradere.

Og selvfølgelig skal en projektor kalibreres. De koster 10, 20 eller 30K, så en kalibrering oveni er jo småpenge, og udbyttet kan givetvis være kæmpestort. Der er jo også det individuelle lærred og lokalet at tage med i betragtning.

EDIT: Overskriften på tråden her giver i øvrigt ingen mening...

Redigeret af Naiera - 19-Juli-2012 kl. 14:49
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 02:22
Jeg huskede forkert hvad angår tilbuddet på X30; det gælder kun til 31. juli.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 02:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg huskede forkert hvad angår tilbuddet på X30; det gælder kun til 31. juli.
Projektoren står til 22k kr i de fleste dk butikker. Er det den pris du refererer til, eller har du fundet en endnu bedre pris?

Edit: Ser lidt din signatur. Bliver lige nød til at sætte et "-er" indBig smile

Redigeret af Stereolab - 20-Juli-2012 kl. 04:01
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 03:42
Det er den pris jeg refererer til. Det er 3.000,- billigere end de 25k den normalt koster. Det er distributøren, Imagosonas, som kører kampagnen.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 03:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er den pris jeg refererer til. Det er 3.000,- billigere end de 25k den normalt koster. Det er distributøren, Imagosonas, som kører kampagnen.
Så prisen forbliver ikke nede? Det er sommer, men en anden grund til prisnedsættelsen kunne jo være at de skulle af med deres lager inden den nye model bliver præsenteret i September?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 13:25
Jeg ved kun hvad der står på deres hjemmeside. Prisen gælder indtil d. 31. juli, og herefter må vi gå ud fra at den sættes op til 25k igen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu