|
Hvor ofte skifter I projektor? |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
NotInLove
Junior bruger Oprettet: 24-Januar-2015 Sted: thorsø Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
Himan
Det syntes jeg bestemt.. Syntes endda at der er bedre kontrast og lyskvali. Det handler dog nok om at den nye pære jeg købte til min infocus via en eller anden på DBA var en uorginal og det ødelage simpelthen det hele for mig .. Men syntes overall at den er lækker at se film med denne BenQ. dog savner jeg infocus´s lave støj da BenQ er ved at drive mig til vanvid.
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Online Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har beholdt min gamle Sanyo Z3 som backup
Z3 er projektoren til de støjplagede med 17 dB |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine projektorer plejer at holde i 2 - 3 år. Så støver de til og der kommer fnuller inde i maskinen. Så jeg holder mig til lidt billigere modeller. Sidst købte jeg en brugt BenQ.
Min er monteret i soveværelset, hvilket nok ikke er optimalt med hensyn til støv m.m.
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har overvejet at udskifte den flere gange, men som man nok kan regne ud after alder og timetal er mit forbrug beskedent. Jeg kan pt. ikke retfærdiggøre over for mig selv at bruge penge på noget jeg bruger så lidt. Ikke mindst når den jeg har, fungerer fint. |
|
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte min første projektor i 2008. En BenQ W5000. Den blev udskiftet i 2011 da jeg skulle bruge mere zoom i min nye hjemmebio. Nr 2 projektor var en Mitsubishi HC4000. Den har jeg netop udskiftet til en Sony HW55es. Jeg føler selv, at jeg er nået i mål med det billede, som den leverer. Jeg ved godt 4k bluray banker på, men det har jeg ikke planer om at opgradere til.
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
På mine to første Panasonic'er oplevede jeg at skifte pære en gang, begge gange umiddelbart lige inden et videresalg. Jeg skiftede først pære efter 3.000 timers brug. De blev brugt pænt meget både til gaming og film. Min PT-AE6000 har pt. kørt ca. 800 timer, jeg gamer ikke så meget på projektor mere, derfor bliver den også brugt mindre, end de andre. Med hensyn til om jeg er kritisk, så synes jeg du skal tage et i kig på min biotråd, som der er et link til i min signatur. Så kan du jo selv bedømme om du tror, at jeg er en, der går meget op i, om der er fejl på billedet. Men jeg passer godt på mine projektorer, og renser regelmæssigt filteret. Den projektor jeg havde til rensning, havde fået noget støv inde i linsen, ikke noget man rigtig kunne se, ud over på et helt sorte billeder, hvor det kom en lille lidt lysere ring i den ene side. Heldigvis vedkendte Panasonic, at det var en fejl i linsen, at der kunne komme så stort et støvfnug ind. Hvis alt går efter planen, udskifter jeg først igen, når jeg kan købe en native 4K laserprojektor til en fair pris. Redigeret af dr gonzo - 02-Marts-2015 kl. 19:15 |
|
Halsted
Guld medlem Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er meget enig omkring JVC. Jeg fik en demo model fra Pioneer i 30 års gave i 2010. Det er en klon af HD1 eller HD100. Husker ikke præcis hvilken. Den har jeg haft siden. Den har rundt 800 timer på bagen. Overvejede for et par år siden at skifte den ud, lige ind til jeg fik min dedikeret bio i kælderen med optimale forhold og et steward lærred nu har den nærmest fået nyt liv! Den er relativt støjsvag og er IMO et kvalitetsprodukt.
Jeg skifter ikke ud før der kommer en 4k projektor til rimelige penge. /Halsted |
|
Himan
Junior bruger Oprettet: 24-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
|
dr gonzo:
Hold nu op en flot biograf du holder dig. Ud fra dine fotos alene vil jeg tro du er mere kritisk med billedkvaliteten end jeg er. Sammenlagt har du jo også haft ca. tilsvarende antal projektorer som jeg, siden 2003. Jeg synes selv jeg har passet godt på mine ting og sørget for at de blev renholdt. Det har nok bare været slid og defekter der har spillet ind, samt ønsket om bedre billede. Det jeg diskuterer med mig selv, er hvordan jeg vil se film i fremtiden. Ny projektor eller stort TV kombineret med flere biografture. For filmene skal jo ses på den ene eller den anden måde :-) |
|
Himan
Junior bruger Oprettet: 24-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
|
BowieCool:
Du har så heller ikke ladet stå til kan jeg se :-) Og ja - så er 4K på vej og så skal der igen skiftes ud om et par år eller tre, når det er til at komme i nærheden af. First world problems.
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes personligt ikke at der er noget tv der kan matche den oplevelse man får med en projektor, uanset størrelse. Jeg tror at det har noget med at gøre, at med en projektor kigger du på en refleksion af lys, istedet for direkte ind i en lyskilde. Det er, efter min mening, mere behageligt for øjene, måske fordi det også er den måde vi ser virkeligheden på - alt hvad vi ser er jo en refleksion af lys.
|
|
Himan
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også det der bekymrer mig, hvis jeg skulle vælge et TV. Det er bare ikke det samme. Det ser bare godt ud med et stort billede. På et lærred. I et mørklagt rum.
Men TV holder længere - længere end mine projektorer i det mindste.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af Naiera - 02-Marts-2015 kl. 20:50 |
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |