recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ofte skifter I projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor ofte skifter I projektor?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 22:22
[QUOTE=jake51]Jeg skiftede tit... Indtil jeg købte en JVC
HD550 udviklede den velkendte pink stripe og blev udskiftet med en X35
Den har snart 1800 timer på bagen[/QUODen der pink stripe du omtaler,kan den ikke rep?Min JVC Hd 950 har nemlig samme fejlConfused
Til top
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg skiftede tit... Indtil jeg købte en JVC
HD550 udviklede den velkendte pink stripe og blev udskiftet med en X35
Den har snart 1800 timer på bagen

Den pink stripe du omtaler,kan det ikke rep.Min JVC Hd 950 lider af samme fejl i højre kant af billedet.Ouch
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 23:11
Der var en tråd om det for længe siden. Det korte af det lange var, at det i princippet kan laves, men det koster det samme som at købe en ny. Det er en kendt fejl, som du kan læse en masse indlæg om de diverse forskellige fora. Jeg er ikke bekendt med om det kan fixes selvom JVC siger at det er for dyrt til at kunne betale sig. Hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg dog det lyder underligt at man ikke kan reparere det. Men hvad ved jeg...
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 07:38
Der er nok ikke garanti på din HD950 mere
Min fik pink stripe for alvor lige efter at garantien udløb og JVC tilbød mig derfor en X35 til halv pris
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Oprindeligt skrevet af Himan Himan skrev:

til dr gonzo. 

Måske har jeg været uheldig. Måske har jeg også været en kende kritisk mht. panelslid og støj. På et tidspunkt da James Bond stod på ski, var sneen rød i den ene side og blå-grøn i den anden side af billedet. Og mine dlp-ere har bare støjet mere og mere med tiden, hvilket måske ikke er så unaturligt!?

Dit forbrug af projektorer ligner mit - jeg har bare solgt to af mine til hhv. 1000,- og 500,- kr. Så "tabet" har været en del højere. Nyprisen på hver af mine har været fra 11.000 - 15.000. 

På mine to første Panasonic'er oplevede jeg at skifte pære en gang, begge gange umiddelbart lige inden et videresalg. Jeg skiftede først pære efter 3.000 timers brug. De blev brugt pænt meget både til gaming og film. Min PT-AE6000 har pt. kørt ca. 800 timer, jeg gamer ikke så meget på projektor mere, derfor bliver den også brugt mindre, end de andre.

Med hensyn til om jeg er kritisk, så synes jeg du skal tage et i kig på min biotråd, som der er et link til i min signatur. Så kan du jo selv bedømme om du tror, at jeg er en, der går meget op i, om der er fejl på billedet. Men jeg passer godt på mine projektorer, og renser regelmæssigt filteret. Den projektor jeg havde til rensning, havde fået noget støv inde i linsen, ikke noget man rigtig kunne se, ud over på et helt sorte billeder, hvor det kom en lille lidt lysere ring i den ene side. Heldigvis vedkendte Panasonic, at det var en fejl i linsen, at der kunne komme så stort et støvfnug ind.

Hvis alt går efter planen, udskifter jeg først igen, når jeg kan købe en native 4K laserprojektor til en fair pris.

Det var da godt at høre. Generelt synes jeg det er svært at undgå støv bag linsen. Normalt er det ikke noget man kan se, med mindre, som du selv siger, det er store fnug.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 11:59
Jeg købte en Optoma HD65 i januar 2009 for lige at prøve om det der med projektor var noget for mig. Det var det, og den kører endnu. I forhold til timeangivelserne på pæren havde jeg regnet med at den skulle udskiftes efter ca 2 år, men den kører ufortrødent videre, og vi bruger den nærmest dagligt. 

Regner med at købe en ny projekter når pæren er færdig. Vil nok bruge max 10kkr på en ny. Tror ikke jeg ville kunne udnytte kvaliteten af en dyrere projektor uden at have et dedikeret biorum. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 12:34
Det kan man skam sagtens.
Til top
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Der er nok ikke garanti på din HD950 mere
Min fik pink stripe for alvor lige efter at garantien udløb og JVC tilbød mig derfor en X35 til halv pris

Det tilbud fik jeg aldrig.Er rystet over en JVC HD 950 til 42.000 kr.  ,skal kasseres efter ca. 1900 timer.Prøv og gæt om der står JVC på min næste projektor? Dead
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 17:08
Så ét produkt der går i stykker, selvom det var dyrt, er nok til at du vil ofre billedkvaliteten for fremtiden?

Redigeret af Naiera - 03-Marts-2015 kl. 17:09
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 17:26
Man behøver jo ikke at gå ned i niveau bare fordi man vælger noget andet end JVC. Generelt synes jeg Sony har overhalet JVC.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 17:29
Hvis det er et så kendt problem må man også kunne forvente en eller anden form for dekort ved køb af anden model.
Den Ben
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 17:35
Har haft 4 projektorer.. Sony vw50, BenQ w6000, JVC 550 samt nu x30.. Har haft tendens til at skifte for bedre sortniveau, lys, farver etc.. Men gider efterhånden ikke købe mig fattig i projektorer, så beholder min x30 til 4k kommer ned i 25-30k, og så beholder jeg den til den springer i luften, eller det på anden måde gir mening at skifte.. SLUT med at skifte for bagateller, så længe det er acceptabelt billedkvali på alle parametre. Har haft min x30 i 3 år nu, og er super glad for den. Mangler lidt lys, men det er nu fint nok efter 750 timer
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu