recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ofte skifter I projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor ofte skifter I projektor?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Man behøver jo ikke at gå ned i niveau bare fordi man vælger noget andet end JVC. Generelt synes jeg Sony har overhalet JVC.

Det synes jeg bestemt ikke.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 18:20
Jeg synes også, at vi er nået til et billed niveau nu, hvor jeg tror, at det er svært, at klemme meget mere ud af citronen. Det retfærdiggør i hvert fald ikke 25 - 30 k for næste års model.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 19:29
Jo opløsningen retfærdiggør forskellen synes jeg. Det er endnu en milepæl indenfor billeddelen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 20:02
Nu er en fordobling af opløsningen jo også noget mere end bare den årlige opdatering.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 20:20
Lad os nu se, hvor meget materiale, der bliver tilgængeligt, når 4k bluray afspillerne kommer på markedet....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 20:34
Min første projektor var en brugt 3 rørs barco tilbage i 1998! Købte senere en dvdo liniedoubler - det var en revolution dengang!:-)

Dernæst en sanyo Z3, som jeg tror mange herinde har været en tur forbi.

Efter en pause fra projektore, grundet forbløffelsen over mit plasma TV, var jeg igen tilbage på "big screen" oplevelsen med en infocus sp8602. Lige siden jeg så min første sim2 DLP hos hifiklubben havde jeg drømt om en DLP og det fik jeg så.

Den holdte i godt 3 år men måtte i sidste ende se sig slået af nyligt indkøbte Sony vpl 500es.

Så på 16-17 år 4 projektorere. Der er sket meget synes jeg. Blu Ray som kilde har virkelig betydet meget for os med projektorsetup.
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 23:47
Hvad koster en 4K projektor nu?
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2007
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så ét produkt der går i stykker, selvom det var dyrt, er nok til at du vil ofre bille
dkvaliteten for fremtid

en?

Nu er det vel ikke kun et produkt,når man læser om flere på nettet,med nøjagtig samme problemWink
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Halsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 00:08
Såvidt jeg ved rundt 50k for en Sony VPL-VW300ES med native 4k opløsning.

JVC laver vel stadig ingen projektor med native 4k opløsning?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 06:29
"Stadig" er vel så meget sagt, når der er så lidt UHD-materiale til rådighed
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 14:26
Når man , som jeg, bruger CRT projector i hjemmebiografen er det ikke særlig tit man skifter PJ.
CRT holder nærmest for evigt og det er kun på grund af opgradering at jeg nu tænker på at skifte min Sony G70 fra ca. 1997 ud. Købte den brugt for ca. 10 år siden og den har kørt 100% fejlfrit siden.
Nu står der Marquee 9500LC Ultra på ønskeseddelen, men så bliver det nok også den sidste udskiftning.
Digitalt bliver det nok aldrig ;-)

Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2009
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Himan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 19:35
Jeg har lige kort læst om crt-projektor. Ikke at jeg rigtigt overvejer at gå den vej, men der kan rigtig nok være mange timer i dem :-) og på eBay koster de ikke alverden.
Fremover holder jeg mig nu nok til projektorer nærmere de 5000,- frem for 15.000,-.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu