|
hvor starter jeg. og med hvad. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
jduro
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
Emne: hvor starter jeg. og med hvad. Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 10:40 |
|
Jeg er 100 % ny på området, og har brug for lidt hjælp. Jeg overvejer at gå fra plasma skærm til projekter. Men hvilke faldgrupper skal jeg passe på. Jeg har på nuværende tidspunkt en panasonic v10 50"". Jeg syntes at billedet står rigtig godt, men kunne godt tænke mig et større billed. Tænker 90-100"". Det er meningen at en evt projekter skal op i stuen som ikke kan mørklægges 100% grundet store vinduer og kæresten. Kan det overhovedet anbefales til sådan et rum?
der er et bugdet på ca 25.000 kr(projektor og lærred). Kan man for det beløb få et bedre billed. eller skal jeg spare op et år mere. Hvilket mærke kan anbefales til en nybegynder. Håber i kan give et par praj.
|
||
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 15:49 | |
Hvis en effektiv mørklægning af rummmet ikke kan komme på tale, så synes jeg at det nok vil være lidt spild af penge at begynde at investere i et projektor-setup. Du vil sagtens kunne få billede på lærredet. Men kontrast-forholdet vil givetvis komme til at lide under den mangelfulde mørklægning, ligesom farvebalancen også vil blive dårlig.
Ellers skal du jo have fat i en lysstærk data projektor, for at kunne vise fremvise film i et lyst eller semi-lyst lokale. Men data-projektorer er jo netop mest kendt for deres lysstyrke, og ikke ligefrem for ordentlig farvegengivelse. Så jeg tror egentlig ikke, at du ville blive særlig tilfreds med nogen af løsningerne. Redigeret af musicus - 09-Oktober-2010 kl. 19:52 |
||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 18:49 | |
Helt enig med musicus, spild af penge hvis du ikke har en effektiv mørklægning i et projektor setup. Det skal ikke mange procenter dagslys til at spolere billede. Så smide pengene efter et størrere tv 60-65"
|
||
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
||
frugtkompot
Guld medlem Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 19:54 | |
Alternativt kan man vel bare vælge at bruge den, når det er mørkt? Vi lever, trods alt, i et land, hvor der er mørkt det meste af dagen en stor del af året.
|
||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 22:10 | |
Enig.
Behold dit tv, og få en projektor.
Brug så den når det er mørkt. |
||
Aim
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 22:53 | |
Ja det er selvfølgelig en mulighed, men jeg synes godt nok det ville være nitten at skulle vente på det blev mørkt hvis man fx lige har fået en god film ind af døren, har en fridag og bare vil flade ud med nogle film, og i sommer månederne bliver det da godt nok sent før man kan bruge sin projektor.
Jeg ved godt der er nogen der kan nøjes med den løsning, men i verden ville det absolut ikke være den mulighed, men det er jo naturligvis op til den enkle at vudere om det er en løsning man kan "nøjes" med.
Man kunne jo også evt. have projektoren i soveværelset, der kan man jo også drage god nytte af mørklægningsgardiner. |
||
|
||
frugtkompot
Guld medlem Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 23:31 | |
Man kan vel også drage nytte af mørklægningsgardiner i Stuen? :)
|
||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 23:35 | |
Det er jo smag og behag.
Jeg synes også det kan være træls at vente på mørkets komme om sommeren, men jeg vil på den anden side nødigt undvære projektoren i det hele taget. Jeg har ikke mørklægningsgardiner, og skal heller ikke have det. Så hellere vente til solen går ned.
I den ideelle verden har man et rum dedikeret til projektoren, men det er ikke alle der har mulighed for det.
|
||
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 02:40 | |
alternativ til at mørkelægge stuen, for billige penge, hvor det stadigt ligner en stue
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54705&title=ide-til-lys-kontol-bedre-sort-kontrast-update |
||
+100HD Film
|
||
Aim
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 10:20 | |
Men det er selvfølgelig op til den enkelte at vurdere, jeg skriver også bare personligt ville jeg ikke drømme om at vælge den løsning, så man skal være underlagt andre elementer der bestemmer hvornår man skal se film.
Så jeg ville helt sikkert hellere vælge en kæmpe tv fx Panasonic Viera TX-P65VT20E TV til 33.000,- eller et lg 60" i elgiganten til 10.000 hvis man ønsker en billig løsning.
Jeg er da godt klar over 60-65" ikke er det samme som 90-95", men jeg vil mene at man godt kan få en udmærket filmoplevelse på en 60-65" kompineret med et godt lydsystem.
|
||
|
||
jduro
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 11:35 | |
Nu har mig og fruen diskuteret frem og tilbage det sidste døgns tid. Jeg tror udfaldet blev til min fordel. Vi er blevet enig om at lave vores gæsteværelse om til sovevæelse og lave vores gamle soveærelse om til en lille hjemme bio, det værelse kan jeg så mørklægge helt. De overnattende gæster vi så måtte have må jo så leve med at sove i hjemme bioen.
Jeg har kigget lidt på dette sæt. Er der nogen der har erfaringer med leverandøren.
Jeg er ude efter det bedste billed jeg kan få for ca 20000-25000kr.
Hvor meget betyder det at male rummet i meget mørke farver, hvis ham har mulighed for at mørk lægge helt. Væggen er pt hvid.
|
||
Aim
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 11:57 | |
Det har da noget betydning at du ikke får for meget genskær/reflektion fra hvide vægge og billede niveauet vil lige ryge en tand op hvis du maler i en mørkere farve. Det kommer også noget an på hvor langt du har fra side vægge og loft ind til lærredet.
Jeg har prøvet at have et helt sort rum både vægge og loft, billede stod rigtig fint i farverne, men jeg blev dog alt for søvning af at sidde i et så mørkt rum. Nu er jeg så gået over til hvide vægge og loft, bagvæggen med lærredet har dog noget brunligt tapet. Jeg synes stadig jeg har et fint billede, forskellen er til at få øje på, men så meget gør det nu heller ikke og problemet med at jeg bliver søvning er helt væk.
|
||
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |