|
hvor starter jeg. og med hvad. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 12:02 | |
Ang. projektoren ville jeg helt sikkert gå efter en jvc 350 til 22.000 og så spare lidt ekstra sammen til et lærrede, frem for den pakkeløsning du linker til.
Men du får da også en udmærket projektor med sanyoen, jvcén er bare lige et par hakker eller ti bedre.
|
||
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 14:02 | |
Det betyder en hel del, men som Aim siger, så er et helt sort rum ikke specielt behageligt at være i. Men der er en verden til forskel på at have hvide og koksgrå vægge. Det værste du kan gøre er at give det en farve. Hvid, grå eller sort.
|
||
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 14:16 | |
kig her i, der er flere forskellige typer mørkelægning , det giver ca 15%-20% bedre billed/sort/kontrast når det er gjort oki, plus billede er meget mere behageligt/roligt at se på Redigeret af henrik-t - 10-Oktober-2010 kl. 14:16 |
||
+100HD Film
|
||
jduro
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 14:28 | |
Takker for alle de gode råd, og det fed link til inspiration. Jeg glæder mig allerede til at komme igang. Men venter lige til jeg har 3 ugers ferie i november. Kan godt se at det er noget der kan tage lidt tid.
Er det rigtig forstået at filt/tæppe kun behøver at være på væggen med lærred eller i loftet.
|
||
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 15:14 | |
ja man behøver ikke at lave hele rummet. nogle gør, men de fleste, laver hele bag væggen hvor lærdet sidder, så laver de væggene/loft ca 1-1.5 meter ud fra ende væggen, og putter et mørkt gulv tæppe på nede foran osse.
De nye jeg lige har posted der har de kombineret lyd dæmpning, med de mørke lægnings træmoduler de har lavet, for så at slå 2 fluer med et smæk og få bedre styr på lyden osse, så den ikke reflektere så meget Redigeret af henrik-t - 10-Oktober-2010 kl. 15:18 |
||
+100HD Film
|
||
MSG1979
Bruger Oprettet: 16-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 10:31 | |
Du skal nok også lige overveje at et 90" billede med et standard SD signal langt fra ligner noget ala blu-ray. :) et 90"´er billede afslører mere end et 50" ;)
|
||
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 16:46 | |
Bare lige for at nævne det, så kan der også godt fåes projektorer der kan blæse et ok billed op i et forholdsvist lyst lokale.
Lige pt har jeg selv en BenQ W1000 og den smider et fint billed op, selvom jeg har tændt alt lyset og gardinerne er rullet fra.. Direkte sollys er selvfølgelig en anden sag, det slår billedet helt ihjel.. Men man kan sagtens se sport om eftermiddagen i det her overskyet land, det ser fint ud. Men film skal ses i mørke, da der i de fleste film jo ofte er en del mørke scener og de bliver altså ødelagt med lys i rummet. Men man kan sagtens finde en pj til sport om dagen og film om aftenen.. IMO
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |