recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor stiller man en nas?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor stiller man en nas?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Du kunne også vælge en Nas som er tæt på lydløs. Fx er LGs N2A2DD2 på 4TB meget tæt på lydløs. Jeg har en sådan stående på en hylde under mit skrivebord og den hører jeg aldrig. 


Kan du sammenligne den med en ps3 fat, den synes jeg nemlig larmer
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 12:28
En af mine venner købte en verbatim 2 TB i Hifiklubben som er UDEN blæser. Den siger intet!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 12:57
Kunne være jeg skulle lurer på den, skal dog bruge min 4 tb som erstatning for mine to gange 2tb eksterne hdd
Til top
Stone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 19:21
"
En af mine venner købte en verbatim 2 TB i Hifiklubben som er UDEN blæser. Den siger intet!


Det er vel kun indtil man putter en Harddisk i - med mindre man benytter SSD!




Redigeret af Stone - 30-September-2012 kl. 19:23
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 19:59
Vi har en synology stående i et skab i soveværelset.
Kan kun anbefale Synology - super mange funktioner og så på dansk :)
Er specielt glad for Cloudstation.
Jeg synes den knager en del når diskene arbejder, ikke ret populært når den arbejder på noget om natten :) så jeg vil ikke anbefale soveværelset.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Du kunne også vælge en Nas som er tæt på lydløs.

Yep. Western Digital MyBookLive er også lydløs pånær lyden fra selve harddisken (har selv en 2TB i stuen), og harddisken spinner automatisk ned ca. 10min efter brug. WD MyBookLive er dog ikke ligeså avanceret som f.eks. Synology NAS'erne.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 20:34
Synology DS 213 med WD Red harddiske,
Synology har et lydniveau på under 20 db og WD Red er specielle NAS harddiske der er støjsvage, strømbesparende og beregnet til 24/7 i 1 million timer.
Jeg venter på sådan et sæt.......
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 08:01
Der vil altid være lidt støj fra diskene, og hvis man er på grænsen til ligeså støjirriteret som mig vil det aldrig gå i et soveværelse.
Med andre ord, find et skab et sted i lejligheden hvor det ikke gør noget hvis der kommer en anelse støj der fra. Hvad med et køkkenskab eller lignende?

/ask
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 08:07
Hvordan trækker i strøm i jeres skabe?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 09:18
En boremaskine og noget kabel Wink
Det samme er tilfældet med det kablede net.

/ask

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 09:24
Må hjem og lure om det kan lade sig gøre i mine højglansmøbler :)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 09:44
Som regel kan man finde et sted under skabene (bag soklen) at trække kablerne og så bare lave det mindst mulige hul bagerst i skabet til at trække ledningerne ind af. Så kan det som regel gøres stort set usynligt.

Alternativt kunne det måske give mening hvis det er let at komme til, og hvis der er nok plads, kan den stå under skabene i soklen.

/ask


Redigeret af jacobask - 01-Oktober-2012 kl. 09:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu