|
hvor store er jeres biografer der hjemme ? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan få et rigtigt fornuftigt rum på 4.5x6m. 9.4.6 er ikke overkill.
|
||
sr7009
Bruger Oprettet: 06-Marts-2015 Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
puha det bliver dyrt men godt :)
nu skal jeg lige have fundet det rette hus og så skal jeg igang .. ville ønske jeg hade råd til jbl men 150000 kr for 3 højtaler får jeg ikke igennem cheffen :) men jeg glæder mig til at få center om bag ved og op et læret jeg hørt det inde på hifi messen for nogle år siden hvor det netop var jbl højtaler i et rum som htp (tror jeg de heder ) hade sat op og nøj det lød godt .og det var uden atmos. men mindre må kunne gøre det :) |
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Husk at et mid-price system sat korrekt op i et velplanlagt akustisk optimeret rum, lyder meget bedre end et dyrt high-end system sat middelmådigt op i et middelmådigt rum. Så mindre kan bestemt gøre det :)
|
||
sr7009
Funktioner
Tak(0)
|
|
det var det jeg håbet på :)
jeg kender ikke meget til akustik men tænker / håber der er meget viden her inde .. |
||
olepro
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2014 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
695 x 310
Lærred bredde 290
|
||
sr7009
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvad højtaler har du så .. har du følsen af at side for tæt på side højtaler ?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Cirka 8x4 meter - min stue..... Klaus
|
||
olepro
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2014 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kører 7.1 Tannoy D700 front, Tannoy System 1000 Center og 4 x Tannoy VX6 som surround og baghøjttalere. Surround højttalerne (side) er vinklet 45 grader op mod loftet for at sprede/diffuse lyden, og det fungerer super godt. Mit lærred er hjemmegjort af Porsa system skelet med strækstof udover. Så alle mine fronthøjttalere spiller gennem lærredet, hvilket er KLART at foretrække fremfor center under billedet, da det er fantastisk at lyden kommer lige ud af billedet. Min lofthøjde er i øvrigt 210 cm (Kælder kompromiset ;-)
|
||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bedste lyd i en stue er hvis stuen rektangulær.
|
||
Klaus.S
Bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Status: Offline Point: 245 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mit rum som er dedikeret er før bafflewall mv. længde 7,80 brede 4,88 lofthøjde 2,80.
Der er så lavet en bafflewall der 45 cm dyb. En falskbagvæg der er 60 cm dyb og sidevægge er der 11 cm i hver side med plads til dæmpning mv. Så når det er taget fra og rammer til molton er taget er der målene 6,70 x 4,62 x 2,80. Lærred er 400 cm bredt
Redigeret af Klaus.S - 18-November-2020 kl. 14:21 |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3788 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skal netop igang med mit projekt herhjemme. Forventer at lave rummet 5x6 meter.
Der vil så være skråvægge, men det må jeg prøve at få det bedste ud af
|
||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min er 7x4m og jeg ville ønske jeg havde en meter mere i bredden. Jeg har loft til kip som er fuldt beklædt med trolltekt, som desværre ikke er malet mørkt. Jeg har malet væggene mørke og alle møbler er mørke også, det kan klart anbefales. |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |