|
hvor store er jeres biografer der hjemme ? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
sr7009
Bruger Oprettet: 06-Marts-2015 Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvordan har du så fixet det så det lyder godt for det klart det også er inde min overjelser :)
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har forsøgt at få det bedste ud af det. Det er dog langt fra optimalt.
Klaus
|
||
sr7009
Funktioner
Tak(0)
|
|
øv da :/
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er ikke så slemt. 4x DLS R66 og en enkelt RC50 med konens velsignelse. Fronterne står okay ude fra væggen og centeren er placeret lige under tv. Baghøjttalerne er samme model som fronterne. Sub har jeg ikke (endnu), men der er pænt “riv” i anlægget med 8x 6,5” og 2x 5,5”..... Klaus
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kommer vel helt an på hvilken model man vælger, hvor nogle er med Short Throw (ST), eller endda Ultra Short-throw (UST). Problemet med DLP-projektorer er ofte, de ikke har særlig stor zoom, uden jeg egentlig ved hvorfor? Jeg kan huske, jeg gjorde en fejl første gang jeg købte en brugt projektor, hvor der fulgte et 90" lærred med, som jeg startede med at hænge op. Da jeg efterfølgende monterede projektoren, viste det sig, den ikke kunne projektere et billede, der rakte til mere end ca. 80", så det blev en ommer! Senere har jeg set nogle, som har været nødt til at montere deres projektor midt i rummet, da billedet ellers ville blive for stort, så man skal altid huske at bruge en projector calculator, som f.eks. denne: , så er man sikker på, projektoren passer til det rum, den er beregnet til...
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
sr7009
Funktioner
Tak(0)
|
|
go pointe som sikkert nu med mit held og iver på det brugte marked har sparet mig for et uheldigt køb .. tak :) |
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det jo altså ikke en dødssynd at have projektoren siddende i loftet midt i rummet, det er der da mange som har (os inklusive). Vores bio er 6.32 x 4.63, altså ca. 30m2.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Vi bruger vores stue, som er 4.6x6m... Det fungerer ganske fint. Hvis din kone ikke er hi-fi/surround allergisk, så kan I faktisk godt lave en fin løsning på en hjemmebif i stuen... Frank
|
||
sr7009
Funktioner
Tak(0)
|
|
nu jeg ikke gift :) hvordan har i indrettet det ? |
||
Zuppe
Super bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Min bio er bxlxh 3,5m x 7,5m 2,1m. Hvor jeg har 1m bag ved lærredet til højttalere og subs.
|
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lucky you 😉 Har en tråd som hedder "bio i stuen" ligger i forummet "min hjemme biograf" ikke noget voldsomt, men giver stor glæde 🙂 Frank
Redigeret af Frank13 - 20-November-2020 kl. 10:19 |
||
kamajoka
Bruger Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi har også valgt at bruge stuen til" hjemmebiograf". Stuen måler ca. 5,6 x 4,9 meter men reelt bruger vi de ca. 5,6 x 3,5 meter da der er et par døre i ene side af stuen for gennemgang til vores musikrum :).
Er opbygget med 5.2.4 surround anlæg, og for ganske nylig er der tilføjet motoriseret lærred og projektor. Projektor er placeret på reol bagerst i stuen og valgte bevidst projektor som kunne placeres stående bagerst i lokalet og zoome tilstrækkeligt til den størrelse lærred der lige nøjagtig var plads til imellem fronthøjttalerne. Selve tilføjelsen af lærred og projektor er nok den bedste opgradering vi har lavet - giver lige det sidste til en rigtig biografoplevelse :). Har samtidig monteret mørklægningsgardiner på 2 x dobbeltdøre i rummet så der kan blive rigtig mørkt i lokalet.
|
||
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |