recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor varm må et SSD være?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor varm må et SSD være?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 14:50
Har du prøvet at skifte dine SATA kabler og ikke blot genbruge de samme som sidst. De kan også være en kilde til fejl og problemer
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Hvis de tidligere SSDer du har mistet har været basseret på en Sandforce controller - Så er det nok mere der problemet ligger, end i temperaturen.
Den eneste disk jeg endnu har hørt om, og oplevet - som rent faktisk kan forholde sig driftsikker med en sandforce controller, er Intels 330 og 520 serie.
Og det er alene fordi Intel af formodet at lave de modifikationer der skal til.
I min lille snæversynede verden, så mener jeg kun disse diske, samt Samsungs 830, 840 og 840Pro er værd at gå efter.
Sidsnævnte er også en af de hurtigste på markedet - Og efter den første firmware release også en af de mest stabile diske.

Jeg her IKKE bedt om at denne tråd skal være for eller imod SandForce controlleren, og nej mine gamle diske var OCZ Vertex 2, der ikke bruger SandForce controller, så diske UDEN SandForce controller kan altså også gå i stykker!

Jeg er interesseret i at høre om temperature på SSD'er og IKKE hvilken controller de bruger.

Hvilken controller brugte de så?
Der er 1000 sager på nettet omkring disse diske som dør alene pga. controlleren (SF1200 fra Sandforce).
Forsøger blot at spore dig ind på hvor problemet nok sandsynligt ligger - Frem for at jage noget som ret sikker ikke har noget problemet at gørre.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af nogames nogames skrev:

Har du prøvet at skifte dine SATA kabler og ikke blot genbruge de samme som sidst. De kan også være en kilde til fejl og problemer

Jeg har ikke nogen problemer med drevet ud over jeg ikke bryder mig om temperaturen, som blev målt med SpeedFan 4.46. Nu har jeg skiftet til SpeedFan 4.47 og den kan ikke måle temperaturen. Crystal Disc kan heller ikke måle temperaturen. Men drevet virker fint - det er mit systemdrev på denne computer.

De to andre drev døede med ram fejl - ingen controller fejl her - og begge blev byttet uden diskussion hos Dustin, den sidste blev endda byttet fra et OCZ 60 GB til Cosair 120 GB mod en ganske lille difference.

mvh Infinity
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 20:48
forstår ikke alle problemer med SSD

har selv en stak..

120GB Vertex 2
120gb Agility 3
120gb Force 3
256gb Samsung 830

og alle kører stadig klippe stabilt.

Redigeret af Rasmusdc - 10-Februar-2013 kl. 20:48
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

forstår ikke alle problemer med SSD

har selv en stak..

120GB Vertex 2
120gb Agility 3
120gb Force 3
256gb Samsung 830

og alle kører stadig klippe stabilt.

Ja, 4 styks er helt klart et ganske glimrende statistisk udsnit af den samlede mængde SSD'er ;)

Eneste problem jeg har haft var med min Vertex 2, der af en eller grund absolut ikke gad arbejde sammen med min Mac når den skulle ud af sleep mode. Og jeg havde mere end almindeligt svært ved at installere Windows7 i bootcamp. Alt det har ikke været et problem med min Samsung SSD :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu