recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor vil man hen med forummet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor vil man hen med forummet?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor vil man hen med forummet?
    Sendt: 19-Januar-2020 kl. 22:42
Hejsa..

Dette indlæg er hovedsageligt et spørgsmål til dem der driver recordere.dk da jeg efterhånden har svært ved at se, hvorfor man har et forum her på recordere.

Førhen var det et udmærket sted, hvor folk kunne få hjælp og man sammen kunne lægge hjernerne i blød sammen og få løst problemer og debattere alle mulige ting.

Sådan er forummet desværre ikke længere. Nu er forummet blevet sted, hvor folk fremstiller et spørgsmål/problem, hvorefter de samme få brugere kommer med 117 forskellige forklaringer på, hvorfor der slet ikke er noget problem og personen der opretter indlægget er forkert på den.
Det er selvom en lang række andre brugere sagtens kan forstå problemet, og verificere ægtheden af problemet.

Vi har f.eks set det senest i 24Hz problematikken på Apple TV, og derudover 6 sekunders hak på TV2 play på Apple TV.

Fremfor man kunne stå sammen om at råbe Apple og TV2play op, så bliver trådene afsporet og de samme få personer skal igen og igen og igen fortælle at der da overhovedet ikke er noget problem, og folk nærmest er halvidioter, selvom en række brugere prøver at forklare igen og igen, hvad problemet går ud på.

Recordere kan ikke gøre ved, hvad deres brugere gør, men når man så på samme tid rapportere indlæg i vildskab for at redde tråden, så er det bare lidt surt at der sjældent sker det helt store?

Kunne Recordere ikke beslutte sig for om de vil forummet og, hvis det er tilfældet så udpege en række moderatorer der relativt hurtigt og let kan identificere disse uheldige typer der ødelægger det for alle andre, også få dem smidt ud en gang for alle. Det er som om at man tager mere hensyn til de 2% der støjer mest end de 98% der rent faktisk bruger forummet til det som det er tiltænkt.


Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 08:01
Hørt,Det er en Børnehave nogle gange.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 09:00
Jeg er enig.

Det skal dog siges at moderator har været inde med en løftet pegefinger i omtalte tråd.

Vi kan også kigge indad. De personer der “larmer” er ofte de samme. Lad være med at svare deres indlæg.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 11:09
Jeg har også selv ved flere tilfælde undret mig over den mangelfulde moderation på forummet. Det er lidt som om, at forummet bare ... er der, for at trække trafik til.

Når det så er sagt, så burde det nu ikke være moderatorernes ansvar at opdrage medlemmerne. Der er visse elementer herinde, som føler sig hævet over andre, og som med en hånlig hovedrysten altid smider om sig med spydige, provokerende kommentarer - dem ville jeg også gerne af med, men jeg tror desværre aldrig man bliver fri for det. Med internettets indmarch er det blevet let for inkarnerede brokkehoveder at ytre deres mening om alt og alle, og når man sidder godt beskyttet bag sin skærm forsvinder alle gode manerer og pli. Ved ikke hvorfor, for vores forældre havde ikke internet, og det er sgu ikke af dem, vi har lært det af ... men jeg har selv været der; det er simpelthen for for nemt at være et røvhul, for det har som oftest ingen konsekvenser at sige ting til en fremmed person, du alligevel aldrig kommer til at møde i virkeligheden.

På den anden side, så er vi altså også blevet mere tyndhudede med årene! Der skal ikke meget til at få folks pis i kog, eller at man føler sig "krænket" (de sidste par års mest misbrugte ord). Vi er generelt blevet mindre tolerante. Så nogle gange får en diskussion bare lov til at eskalere unødigt, fordi nogle ikke kan tale pænt og andre ikke kan tåle en skid.

Jeg tror såmænd ikke problemet er værre på recordere end på andre fora. Jeg ser ting i Facebook- og Twitter-kommentarer, som får mig til at frygte for fremtiden. Så det ER først og fremmest et problem, vi selv har skabt. Kunne moderationen på recordere være bedre? JA! Endda MEGET bedre, i mine øjne. Men vi burde starte med os selv. Det er pt. primært os daglige brugere, som sætter tonen på det her forum, så vi kan selv gøre en ret stor forskel. Men er bestemt enig i, at der gerne må sættes hurtigere og mere konsekvent ind, når diskussionerne løber af sporet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 11:49
At det foregår andre steder, er vel aldrig en grund til at det er ok, og det er vel heller ikke grund nok til ikke at forsøge at finde en løsning, som måske virker.

Mods har positiver og negativer, det kan være svært at finde folk, der gider arbejdet uden det er fordi de selv lidt tænder på magt delen af det, og tit ender det med misbrug.

måske et person rating system, så jeg som bruger kan filtrere folk med negativ rating fra, så de automatisk bliver sorteret fra diskutions trådende.

ja så misser jeg noget dialog, som jeg måske kan få frem hvis det er vigtigt.

der er også youtubes forsøg, hvor man kunne nedvote en kommentar, fik den nok nedvotes, så blev den gemt = igen den var ikke synlig med mindre man aktiv valgte at synliggøre den.

gør også at de spam tråde, hurtigt bliver gemt, og troldene ikke bliver fodret.

problemet er nemlig i mine øjne, at foruden forummet føles som spildtid, så jager man også uerfarne folk væk, fordi tråden bruges mere på mobning af mangel på viden, end reelt på at hjælpe personen videre, så man måske kan skabe en ny "Geek" som i fremtiden kan give værdi.


Redigeret af Rasmusdc - 20-Januar-2020 kl. 11:50
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 12:53
Rasmus, vi er på ingen måde uenige! Og rating-systemet er smart, men det er ikke sikkert det kan inkorporeres på denne forum-platform. Et godt gammeldags kill-filter/blokeringssystem burde være nemmere, og det er også ganske effektivt!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 13:19
Jeg synes også at det er blevet værre herinde. Jeg ved ikke om det er facebook generation som bare ikke er vant til klassiske forums.

Jeg har også oplevet at stille et spørgsmål, som jeg var næsten sikker på at nogen herinde kunne svare på. Men der kom bare ingen respons og jeg måtte "gamble lidt" og lave en masse fodarbejde inden jeg investerede i udstyret.

Mit forslag vil være at uddele karantæne til de værste personer.
Men om det automatisk kan administreres er jo ikke sikkert og så er det bøvlet at sætte reminder for at kunne huske hive en bruger ud af karantæne.

Men jeg er glad for forummet og har kun få negative ting. Jeg synes godt at det kunne være lettere at finde gamle posts. Ved ikke om Google kunne hjælpe med det?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men jeg er glad for forummet og har kun få negative ting. Jeg synes godt at det kunne være lettere at finde gamle posts. Ved ikke om Google kunne hjælpe med det?

Jeg bruger selv Google, hvis jeg skal finde noget på forumet. Det er hurtigere end at søge på siden.

xxx site:forum.recordere.dk
Venlig hilsen
KB
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 17:07
Jeg har ikke været særlig aktiv her på forum de seneste par år og jeg kan som sådan ikke genkende problemet. Jeg er heller ikke ligefrem tyndhudet og der ryger nogle gange en finke af panden.

Jeg tror ikke at de hjælper noget at smide nogen ud. Det kan nemt tage overhånd og ødelægge et forum, hvis moderatoren får en alt for dominerende rolle. Selv i hifiverdnen skal man ikke kigge langt for at se hvordan overmoderering hurtigt kan køre et godt forum i sænk.

Der vil altid være noget der fylder ret meget i et forum og det gavner ikke at smide dem ud. Jeg tror egentligt sådan en tråd her er meget god en gang imellem, så alle kan blive opmærksomme på at rummelighed, respekt og almindelig høflighed er vejen frem.

Detkræver også nogle gange en lille reminder for at huske at folk ikke er ubegavede eller usympatiske, bare fordi de ikke besidder samme viden eller mening som en selv. 

Bare tæl til 10 engang i mellem. Sammenlignet med andre fora, så er tonen ganske pæn her på siden
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 17:51
Jeg er rigtig glad for forummet for man kan altid får hjælp, vurdering m.m. prompte og generelt er folk venlige.
Er der nogle tråde, der går helt galt - ja!
Er der nogle personer, der er irriterende - ja!

Men tænker, at det er svært helt at undgå - synes klart mine oplevelser med forummet er overvejende positive!
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 18:09
jeg syntes ofte at der går kloge Åge i den   og det skræmmer Nye brugere væk.  Hvis man kommer med et spørgsmål og. Bliver gjort til grin ja så kommer de nye ikke igen ( gætter jeg på) det som jeg savner herinde er friheden til at være nostalgisk, altså at  der evt kommer et spørgsmål  om spolebånd, VHS  plasma  osv   glæden forsvinder sku hvis man evt har et spørgsmål om ældre elektronik . Og det eneste man får af svar er at det er noget gammelt lort og man må være skør siden. Man ikke for længst har skiftet  ens elskede elektronik ud  til fordel for noget nyt og ifølge kloge Åge meget bedre kram
Og nej jeg har hverken model tog eller VHS i stuen ! Men nyder at folk hjælper hinanden med gode råd 

Mvh Michael 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 18:28
Det værste er efter min mening, hvis og når en moderator og endog også forumsejeren ikke følger/modererer ved hjælp af forummets egne forudsætninger og nedskrevne brugerregler., men i stedet bruger egne forestillinger som bedømmelse. 

Dette kan efter min mening ødelægge diskussionerne fuldstændig samt standse et godt emne eller nedlægge en interessant tråd. Samtidig skræmmes deltagere og eventuelt kommende nye, så de ikke længere tør deltage eller nye vil engangere sig faktuelt. 
Jeg forsøgte fx at prøve at sætte en stopper for hadefulde diskussioner på Flatpanels. dk, men blev mærkeligt nok i stedet selv smidt ud. 
Måske fordi nogle moderatorer/en enkelt forumsejer ikke aner, hvornår der er tale om personlige angreb, mobning, sarkasme eller humor. 
Såfremt en moderator ikke bruger forummets regler, bliver det nogle få destruktive personer, der får lov til at styre og det sker imod forudsætninger og brugerregler.
Og hvor er vi så? Jo, vi er jo såmænd lige her i denne tråds diskussion. 😀



Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu