recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor vil man hen med forummet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor vil man hen med forummet?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 18:29
Jeg synes ikke det er så slemt. At der pt. er to tråde der ikke kører optimalt er vel intet i forhold til det antal af tråde der er her.

At der af og til mangler moderation, skyldes måske at tråden/indlæg ofte skal anmeldes før der sker noget. At man anmelder indlæg, er dog ingen garanti for at der kommer en moderator ind over. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg synes ikke det er så slemt. At der pt. er to tråde der ikke kører optimalt er vel intet i forhold til det antal af tråde der er her.

At der af og til mangler moderation, skyldes måske at tråden/indlæg ofte skal anmeldes før der sker noget. At man anmelder indlæg, er dog ingen garanti for at der kommer en moderator ind over. 

Når man skriver en PB til recordere-sjakket, så synes jeg nu, at det virker hver gang.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men jeg er glad for forummet og har kun få negative ting. Jeg synes godt at det kunne være lettere at finde gamle posts. Ved ikke om Google kunne hjælpe med det?

Jeg bruger selv Google, hvis jeg skal finde noget på forumet. Det er hurtigere end at søge på siden.

xxx site:forum.recordere.dk

Søgning på forummet har ALTID været noget skrammel! At finde gamle tråde fungerer nemlig langt bedre på Google. Bare nogle få brokker at trådens navn, og så skrive recordere bagefter, så skal det nok komme frem!
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg synes ikke det er så slemt. At der pt. er to tråde der ikke kører optimalt er vel intet i forhold til det antal af tråde der er her.

At der af og til mangler moderation, skyldes måske at tråden/indlæg ofte skal anmeldes før der sker noget. At man anmelder indlæg, er dog ingen garanti for at der kommer en moderator ind over. 

Når man skriver en PB til recordere-sjakket, så synes jeg nu, at det virker hver gang.

Det kan være jeg skal sende en pb næste gang. Jeg går til Funktioner, og så Indberet indlæg. 

Iøvrigt enig at søgefunktionen ikke er god.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 20:22
Jeg savner at det er teamet bag Recordere.dk, der i sidste ende er behjælpelige med svar, hvis det er nødvendigt og  ikke teamet bag flatpanels.dk.. 
Findes der er et begrundet formål for at have to adskilte fora. 

Som nuværende er det ikke til brugernes gavn, vel? 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Jeg forsøgte fx at prøve at sætte en stopper for hadefulde diskussioner på Flatpanels. dk, men blev mærkeligt nok i stedet selv smidt ud. 
Måske fordi nogle moderatorer/en enkelt forumsejer ikke aner, hvornår der er tale om personlige angreb, mobning, sarkasme eller humor. 


Som jeg husker det, var du selv ude om det. Du oprettede den ene tråd efter den anden om OLED fejl, og råbte på moderatorer, hver gang du blev modsagt.


Venlig hilsen
KB
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Jeg forsøgte fx at prøve at sætte en stopper for hadefulde diskussioner på Flatpanels. dk, men blev mærkeligt nok i stedet selv smidt ud. 
Måske fordi nogle moderatorer/en enkelt forumsejer ikke aner, hvornår der er tale om personlige angreb, mobning, sarkasme eller humor. 


Som jeg husker det, var du selv ude om det. Du oprettede den ene tråd efter den anden om OLED fejl, og råbte på moderatorer, hver gang du blev modsagt.


Det er korrekt at jeg har oprettet en række indlæg om påviste fejl ved OLEDTV for at oplyse brugere og eventuelle købere om risikoen ved at købe et Oledtv. Alle disse indlæg er hentet hos udenlandske fora samt også fra advarsler fra folk, der benyttede eller havde ejet et Oledtv eller forumsmedlemmer, der

Dit ordvalg omkring modsagt er ikke rigtigt. Derimod fandtes, der en række OLED brugere, der ikke brød sig om disse indlæg. De forsvarede sig vel ud fra at Oledtv var ufejlbarlige og fra dette så vi indlæg, der ikke kunne eller burde anerkendes af. 
Heldigvis er opfattelsen af disse OLED fejl også anerkendt og indrømmet af de fleste af disse tidligere modstandere, men at jeg ikke accepterede modstand passer ikke. Tværtimod vil jeg som tekniker gerne bevise. 


Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 07:30
Det har desværre været sådan i mange år, nogle tråde værre end andre. Måske er de mere faste brugere vant til sproget, men kommer man kun et par gange om måneden eller som ny, så kan jeg godt forstå folk ikke bliver hængende 🤷‍♂️

Redigeret af bibihest - 21-Januar-2020 kl. 07:32
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 08:13
Kære alle.

Først og fremmest tak for en god og saglig tråd, som jeg skal forsøge at svare på så godt jeg kan.

Tonen er desværre svær at styre uden hård moderation, og lige nu er der ikke kø ved bordet hvor man kan melde sig til at være moderator. Tonen er desværre en del af tiden, hvor folk fra Social Media tror at man kan skrive hvad man vil. Vi reagerer dog på alle henvendelser, når folk anmelder indlæg.

Hvis nogen i denne tråd gerne vil være moderatorer, så er det bare at skrive en PB til Lars eller undertegnede.

Hvad vi gerne vil med forum?

Vi vil rigtigt gerne konvertere forumet til et mere tidssvarende system, men det valg vi traf i 2003 omkring WebWiz forum softwaren hjælper os ikke rigtigt, da der ikke fides gode std. konverterings pakker til at flytte indhold. At konvertere forum er en omkostelig affære (30-50.000 kr.), hvis vi vil konvertere tråde og brugere, og det er mange penge. Men det er noget der står på vores bucket-liste til at ske i løbet af 2020. Vi har kigget på mange forum software, og vi har udvalgt 2 finalister vi kigger på.

Men som sagt - Hvis nogen gerne vil være moderator så sig til - Det er ulønnet frivilligt arbejde, ligesom alt andet arbejde på recordere.dk. Men det er noget vi ville sætte pris på.



Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 10:33
Personligt er jeg nok en af dem der foretrækker at leve med at nogle tråde løber lidt løbsk, fremfor at vi får et forum med (for) hård moderation. Jeg har så gennem tiden været på en del forskellige fora og jeg synes folk her på siden er ganske gode til at hjælpe hinanden og holde sig til emnet. I forhold til hvad der ellers er af debatkultur på nettet, så er dette forum så afgjort i den flinke ende. Hvis man ikke tror mig, så prøv at hoppe på et forum for gravide og småbørnsmødre...:-)
Det er i min opfattelse ikke gavnligt for en debat, hvis man hele tiden skal "frygte" at moderator svinger øksen. Dertil kan man selvfølgelig sige at jeg bare skal overhold retningslinjerne, men grænsen er altid ret flydende. Dertil er moderatorer ofte ret forskellige i deres fortolkning af retningslinjerne, så det ender ofte i en masse bøvl og dårlig stemning. Som Hummel også er inde på i ovenstående, så Kræver det en arbejdsindsats at moderere et forum.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 19:36
Jeg vil også bare sige, at jeg er glad for forummet: Jeg har fået god hjælp, og jeg bliver ofte klogere af at læse andres indlæg. Jeg synes altså ikke, at tonen er så slem. Selvfølgelig er det træls, at en klaphat skriver noget dumt, når man selv har brugt tid på at hjælpe andre eller spørge pænt om hjælp.

Ja, der er måske nok nogle deltagere, der er lige lovligt engagerede og derfor provokerer. Men det er vel ikke slemmere end på andre fora eller steder, hvor folk i øvrigt mødes.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 20:32
Der,  hvor forummet bliver slemt, er, når en række personer direkte rotter sammen og går imod forumsregler og står sammen imod et medlem og fortsætter destruktivitet indtil et godt emne og tråd bliver lukket. Dette lykkes som regel og denne erfaring benyttes tilsyneladende.

Dette er sket mange gange imod en række forskellige medlemmer, der både opfører sig pænt og korrekt.
Her savner forummet midler/redskaber til at fastholde de gode opsatte kommunikationsregler. 
Ellers er forummet rigtig godt. Men hvordan stoppes denne fremfærd, der givetvis både skræmmer medlemmer fra at udtrykke sig eller til at blive medlemmer.


Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu