recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor vil man hen med forummet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor vil man hen med forummet?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Der,  hvor forummet bliver slemt, er, når en række personer direkte rotter sammen og går imod forumsregler og står sammen imod et medlem og fortsætter destruktivitet indtil et godt emne og tråd bliver lukket.

Hm, ovenstående kunne jo altså også dække over en situation, hvor et medlem efterhånden er kommet med den samme forkerte påstand så mange gange, at andre medlemmer får nok og siger fra, på samme tid.
I den slags tråde kan tonen godt blive ret skarp, hvilket kan medfører lukning af tråden. Men jeg mener bestemt ikke at der er noget i vejen med solidaritet i rette situationer.

(Har rettet i indlægget for at inkludere Bent's citat)


Redigeret af jacobe - 23-Januar-2020 kl. 22:22
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 20:55
Reglerne bør vel altid overholdes. Uanset. 
Det går næppe at der skabes et gadens parlament. Hvor er vi  så henne? 
Så er vi lige der hvor psykisk vold dominerer. Tonen skal følge reglerne.
Destruktivt sprog skræmmer både medlemmer og eventuelt nye medlemmer. 
Fordi mange ytrer det samme, behøver påstanden ikke at være sande og rigtige. 



Redigeret af bentpetersson - 22-Januar-2020 kl. 20:55
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Reglerne bør vel altid overholdes. Uanset. 
Det går næppe at der skabes et gadens parlament. Hvor er vi  så henne? 
Så er vi lige der hvor psykisk vold dominerer. Tonen skal følge reglerne.
Destruktivt sprog skræmmer både medlemmer og eventuelt nye medlemmer. 
Fordi mange ytrer det samme, behøver påstanden ikke at være sande og rigtige. 


Der må være en grænse for, hvor inkluderende og venlige man skal være. Når man starter venligt ud, og der igen og igen bliver kastet forkerte påstande ind i tråden som om det var sandhed, så er det vel naturligt at folk siger fra.
Det du skriver svarer til at sige at man også skal inkludere og lytte til flateathers eller andre med bizare meninger og holdninger.

Tager man for meget hensyn til de 2% som intet konstruktivt bidrager med, så skrider de 98% jo på et eller andet tidspunkt. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 21:10
Som Sådan enig. Men spillereglerne for kommunikation må følges. Det dur ikke at folk skaber deres egne regler. Hverken i samfundet, i spil, på job eller på fora.og andre steder. 
Hvis man ikke er enig, behøver man hverken svare eller skrive grimt. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 21:15
Jeg syntes heller ikke man behøver at skrive decideret grimt, og man kan altid undlade at svare.
Problemet er jo bare, hvis de kedelige typer konsekvent altid besvare ens indlæg, så er det jo lidt svært at undgå tråden bliver ødelagt af mærkelige påstande.
 
Jeg kan ikke huske om det var dig der oprettede en tråd, hvor du skrev en masse negativt om OLED TV, i et sådan tilfælde kan folk jo holde sig væk, hvilket jeg også selv gjorde da jeg syntes det var en plat tråd. Det er dog ikke ligeså nemt, hvis man selv opretter en tråd der er seriøs, og der så kommer diverse typer og begynder at skrive det samme vrøvl gang på gang. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg syntes heller ikke man behøver at skrive decideret grimt, og man kan altid undlade at svare.
Problemet er jo bare, hvis de kedelige typer konsekvent altid besvare ens indlæg, så er det jo lidt svært at undgå tråden bliver ødelagt af mærkelige påstande.
 
Jeg kan ikke huske om det var dig der oprettede en tråd, hvor du skrev en masse negativt om OLED TV, i et sådan tilfælde kan folk jo holde sig væk, hvilket jeg også selv gjorde da jeg syntes det var en plat tråd. Det er dog ikke ligeså nemt, hvis man selv opretter en tråd der er seriøs, og der så kommer diverse typer og begynder at skrive det samme vrøvl gang på gang. 

Tak for forklaringen. 
Emner som jeg har oprettet og som måske kan synes imod Oledtv, men ikke er ment sådan, er alle hentet fra udenlandske fora. Det er emner som jeg ikke tidligere har set belyst her i Danmark. Også selv om de skulle falde ind under samme begreb som fx Burn in. 
Holdningen til netop Burn in har jo flyttet sig radikalt gennem dettesidst år på de danske fora, hvilket skyldes diskussion og oplysning. Tak for det. 
Personligt har jeg forsøgt at nærme mig så meget OLED teknologie,  at jeg ville turde købe denne teknologi. Jeg har som bekendt også fremsat tilbud på køb herinde af et Oledtv. 
I min egen usikkerhed omkring OLEDÆ har jeg på denne måde forsøgt at tilegne mig viden ved at oprette tråde for at fremskaffe fakta, men har desværre oftest kun mødt meninger fra ejere, der, som om det gjaldt livet, forsvarede deres ejet køb, og netop meninger contra fakta er ikke eller aldrig overbevisende for nogen. 
Er man bedre vidende og ikke tålmodig, vil en tråd vel altid kunne opfattes plat. 
Så vidt jeg husker, var der en der efterlyste forum i gamle dage, hvor medlemmer hjalp hinanden for at svare, i stedet for at bekæmpe eller nedgøre hinanden. Jeg er helt enig. 
Alle spørgsmål og tråde eller diskudionsemner bør efter mening være tilladte og svarene bør alle holdes indenfor det tilladte. 
Vi vil være vel være langt ude, hvis det er folks destruktive tankeforestillinger, der får magten, hvilket vi har set så mange gange på tværs af forskellige trådstartere. 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 23:00
det er altså utroligt med dig. det er aldrig dig der er noget galt med

Den tekst som en anden bruger har skrevet beskriver meget Godt alle dine tråde om Oled
Du burde læse dine egne bøger, f.eks den med Lykke uden piller

Lad nu være. Det er klassisk Bent. Sådan her foregår det:

1: Bent mangler opmærksomhed og opretter en tråd der provokerer folk

2: folk bider på, og bliver irriterede og beder Bent komme med beviser/argumenter/andre synsvinkler

3: Bent kan ikke argumentere, og skriver derfor “hold jer venligst til emnet” da han ikke er i stand til at forsvare sig, eller ønsker nogen form for kritik

4: folk bliver endnu mere ophidsede over Bents facon

5: Bent kalder på moderatorene, og beder dem få folk til at holde mund og ikke være kritiske over for Bent

6: folk bliver ENDNU mere irriterede

7: Moderetorene er nødt til at lukke tråden

8: Bent har fået hans kick, og er rolig en periode, for at starte det samme om igen efter lidt tid

Sådan kører møllen

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 23:02
Kære alle.

Det her går snart over gevind. Kan i ikke godt holde jer til emnet, og ikke personerne. Ellers lukker jeg tråden med det samme. Jeg er iskold.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 23:28
Nå, som en af dem der skriver meget og en af dem der har været med til at gøre tråden om hak hvert sjette sekund meget lang, så,er det vidst på tide at jeg giver mit besyv med også.

I det store hele syntes jeg at det kører meget godt på recordere.dk. Det er et super bruger til bruger forum hvor der er plads til lidt af hvert.

Moderatorer - nej tak, det bliver altid bare ævl og kævl og om tolkning af retningslinjerne. Det er meget bedre når ejerne af forum sparker til os alle en gang i mellem.

For så at vende tilbage til tråden med har hvert sjette sekund:
Jeg oplever det ikke selv, da jeg ikke har udbyderen, men når flere uafhængigt af hinanden ser samme ting, så er der noget galt. Mit professionelle virke er at løse problemer, det har jeg levet af i snart 30 år. Hvis man skal leve af det, skal man også være god til at samle og filtrere information.
Når der så i tråden begynder at dukke indlæg op med påstande om at der ingen problemer er, så kan jeg ikke lade være med at blande mig. I den pågældende tråd kom der er række påstande fra en der tydeligvis ikke har styr på vigtigheden i billedfrekvens og lukkertid.

Det kan godt være st jeg blev hård i min skrift - så fortæl mig det - men sådanne åbenlyst forkerte påstande kan jeg ikke lade stå i et forum, hvor de er gemt for “tid og evighed”. Det vil på sigt underminere forummets værdi som kilde til information, hvis alt “nonsens” (ja undskyld mig), skal forblive uimodsagt, fordi man ikke ønsker diskussion.

Desværre skattes kilden til information ikke særligt højt. Mange bruger forum som enhver facebookgruppe, hvor man kigger ind og uden at have søgt i forumets arkiv skriver sit spørgsmål.
På Facebook går der ikke mange dage, så er spørgsmålet væk, men på recordere.dk er der et lager af information.
Jeg syntes også at der er en uskik at slette sine tråde, når man har fået svar, eller solgt sine varer. Det forringer mængden af informationer der til rådighed, ikke kun for os der læser med lige nu, men også dem der læser med om 2, 5, 10 eller 50 måneder.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg syntes også at der er en uskik at slette sine tråde, når man har fået svar, eller solgt sine varer. Det forringer mængden af informationer der til rådighed, ikke kun for os der læser med lige nu, men også dem der læser med om 2, 5, 10 eller 50 måneder.
Det er helt klart også en problematik som jeg har været irriteret over. Tak fordi du lige bragte den op.
Selvfølgelig skal man ikke slette indholdet af sine tråde, så går vidensdelingen ud med badevandet.
Man kan selvfølgelig rette overskriften til "solgt" efterfulgt af emnet.

En anden ting som lige kom i tanke om kunne være bedre, er indholdet i emnefeltet. Det vil jeg gerne have bliver styret af en forum moderator i mild grad. Her tænker jeg på overskrifter som: "se lige her" eller "Virker ikke igen" osv.

Et emne bør være beskrivende for trådens indhold. Så hvis man har problemer med Michaels musik butik, så skriv "Michaels musikbutik virker ikke igen" i stedet for "Virker ikke igen"
Det virker næsten for mig som en ubevidst clickbait. Ermm
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære alle.

Først og fremmest tak for en god og saglig tråd, som jeg skal forsøge at svare på så godt jeg kan.

Tonen er desværre svær at styre uden hård moderation, og lige nu er der ikke kø ved bordet hvor man kan melde sig til at være moderator. Tonen er desværre en del af tiden, hvor folk fra Social Media tror at man kan skrive hvad man vil. Vi reagerer dog på alle henvendelser, når folk anmelder indlæg.

Hvis nogen i denne tråd gerne vil være moderatorer, så er det bare at skrive en PB til Lars eller undertegnede.

Hvad vi gerne vil med forum?

Vi vil rigtigt gerne konvertere forumet til et mere tidssvarende system, men det valg vi traf i 2003 omkring WebWiz forum softwaren hjælper os ikke rigtigt, da der ikke fides gode std. konverterings pakker til at flytte indhold. At konvertere forum er en omkostelig affære (30-50.000 kr.), hvis vi vil konvertere tråde og brugere, og det er mange penge. Men det er noget der står på vores bucket-liste til at ske i løbet af 2020. Vi har kigget på mange forum software, og vi har udvalgt 2 finalister vi kigger på.

Men som sagt - Hvis nogen gerne vil være moderator så sig til - Det er ulønnet frivilligt arbejde, ligesom alt andet arbejde på recordere.dk. Men det er noget vi ville sætte pris på.




Jeg forstår dig. 
Jeg synes, at du gør det godt som moderator, og at det må være svært at styre. Og som du gentagne gange har skrevet, at forummet er ikke Nationen på Ekstrabladet. Hvilke hjælpemidler eller redskaber mener du, der vil forbedre at tonen ikke bliver hadefuld? Hvad skal dertil?
At nogle reagerer så voldsomt, skyldes med erfaring, at nogle opfatter deres følelser og reaktion herpå, som om det er andres skyld. Jeres udmærkede nedskrevne kommunikationsregler tager ligesom lovgivningen på området højde for dette, men det er ikke nok at der findes regler og love, når folk er ligeglade. Der ligger dog en fare for både jeres portal og for god kommunikation, når folk, som flere er inde på, bliver nervøse for skrive.
Vil det lette moderatorarbejdet, hvis flere medlemmer tør hjælpe med øjeblikkelig at skrive på tråden for at standse grim  personlig kommunikation? 

Forummet er usædvanligt godt. Også fordi emneområdet er så bredt og stort. 
Det er jo et ulønnet frivilligt og derfor meget prisværdigt arbejde som I udfører. Tak for det. 
Kan det tænkes, at der kunne etableres enøkonomiskindsamling blandt medlemmerne for at skaffe de 30-50000 kroner



Redigeret af bentpetersson - 23-Januar-2020 kl. 11:27
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


En anden ting som lige kom i tanke om kunne være bedre, er indholdet i emnefeltet. Det vil jeg gerne have bliver styret af en forum moderator i mild grad. Her tænker jeg på overskrifter som: "se lige her" eller "Virker ikke igen" osv.

Et emne bør være beskrivende for trådens indhold. Så hvis man har problemer med Michaels musik butik, så skriv "Michaels musikbutik virker ikke igen" i stedet for "Virker ikke igen"
Det virker næsten for mig som en ubevidst clickbait. Ermm

UHA, Der trykkede du lige på en knap hos mig.

Jeg er helt enig i dig i at nogle overskrifter er latterlige eller bare ikke gode nok

Jeg vil dog hellere leve med en dårlig overskrift engang imellem. Jeg synes ikke problemet er særligt stort. 

Hvis man kigger lidt rundt på andre danske sider eller trustpilot :-), så synes jeg næsten det taler for sig selv at man skal være eget forsigtig med at ændre emneoverskrifter.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu