recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan demuxer jeg min filmsamling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan demuxer jeg min filmsamling?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 20:55

Efter som en DVD i bund og grund er en mpeg2, så må man kunne rippe ens DVD-film til en mpeg2 fil med tilhørende undertekstfil. Spørgsmålet er bare, hvordan dette gøres.

Det samme gælder Bluray, som så vidt jeg ved, er en mpeg4 fil. Hvordan ripper man en Bluray film til en mpeg4 fil med tilhørende undertekstfil?

Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 21:25
DVD'ere og Blu-Rays er også kryptere. Så dit første trin er at få dekrypteret skidtet.
Til DVD'ere findes der flere all-in-one tools til disse processer. Et af de smarteste er MakeMKV, der dekrypterer og pakker Mpeg-2 over i en MKV (Matroska) kontainer med undertekster m.v. For at du kan se og vælge underteksterne, skal afspilleren understøtte DVD-undertekster i Matroska kontaineren.
Se flere DVD tools her. DVDFab er en glimrende decrypter til DVD og registreret kan den også bruges til Blu-ray.
Men havd er det du vil opnå ? Afspilning i mediacenter, mediaafspiller ? Sikkerhedskopiering ?

Decrypters til Blu-ray kan du f.eks. finde her : http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-bd-hd-dvd.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
sylla2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Efter som en DVD i bund og grund er en mpeg2, så må man kunne rippe ens DVD-film til en mpeg2 fil med tilhørende undertekstfil. Spørgsmålet er bare, hvordan dette gøres.

Jeg tjekkede lige www.videohelp.com, der, i gamle dage, var stedet, hvor man kunne få svar på alt, der havde med video at gøre. Her er en liste med 2 millioner guides, desværre på engelsk:

http://www.videohelp.com/guides/category/how-to-convert-to-a vi-divx-xvid-wmv-mkv-ogm-mp4-h264-4;13#4;13

På listen fandt jeg denne vejledning, der viser hvordan man laver sine DVD'er om til mp4-filer med gratis software:

http://forum.videohelp.com/topic365611.html

Jeg har personligt haft problemer med .mkv og .mp4 i forbindelse med Windows. Men det kan lade sig gøre, hvis man installerer de rigtige codecs på den rigtige måde.

* PS3 Slim (uha, fejlkøb)
* Samsung LE-37R86 (håbløs forældet TV)
* NAD C-740 (gammeldaws stereo reciever)
* Harmony One (hvis jeg da ellers nogensinde får den til at virke)
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hvordan lægger man ens film over i en ISO-fil uden fjernelse af kopibeskyttelse eller regionskoder?

Det er der flere programmer der kan. DVDFab og CloneDVD er nogle af dem. Prøv og google det på nettet.

Så vidt jeg kan se, så fjerner man da både kopibeskyttelse og regionskoder DVDFab og CloneDVD.

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 08:55

Oprindeligt skrevet af kleth kleth skrev:

DVD'ere og Blu-Rays er også kryptere. Så dit første trin er at få dekrypteret skidtet.
Til DVD'ere findes der flere all-in-one tools til disse processer. Et af de smarteste er MakeMKV, der dekrypterer og pakker Mpeg-2 over i en MKV (Matroska) kontainer med undertekster m.v. For at du kan se og vælge underteksterne, skal afspilleren understøtte DVD-undertekster i Matroska kontaineren.
Se flere DVD tools her. DVDFab er en glimrende decrypter til DVD og registreret kan den også bruges til Blu-ray.
Men havd er det du vil opnå ? Afspilning i mediacenter, mediaafspiller ? Sikkerhedskopiering ?

Decrypters til Blu-ray kan du f.eks. finde her : http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-bd-hd-dvd.

Hvad skal man bruge for at kunne afspille en MKV fil? Jeg vil godt kunne afspillene MKV filen i Windows Media Player.

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af sylla2 sylla2 skrev:

Jeg tjekkede lige www.videohelp.com, der, i gamle dage, var stedet, hvor man kunne få svar på alt, der havde med video at gøre. Her er en liste med 2 millioner guides, desværre på engelsk:

http://www.videohelp.com/guides/category/how-to-convert-to-a vi-divx-xvid-wmv-mkv-ogm-mp4-h264-4;13#4;13

På listen fandt jeg denne vejledning, der viser hvordan man laver sine DVD'er om til mp4-filer med gratis software:

http://forum.videohelp.com/topic365611.html

Jeg har personligt haft problemer med .mkv og .mp4 i forbindelse med Windows. Men det kan lade sig gøre, hvis man installerer de rigtige codecs på den rigtige måde.

Jeg har kigget på videohelp.com flere gange, men synes det er lidt svært at finde rundt i. Jeg kigger lige på dine links 

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 09:11

Som jeg ser det, så er det tre muligheder:

ISO fil

MKV fil

MPEG2 fil + undertekster fil (DVD) / MPEG4 fil + undertekster fil (Bluray)

Spørgsmålet er, hvordan jeg lettest laver ovenstående filer samt hvad jeg skal bruge for at kunne afspille dem.

Filerne skal kunne afspilles på Streames fra en server til enheder med Windows Media Player/ Medie center.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 14:04

Så vidt jeg kan se, så fjerner man da både kopibeskyttelse og regionskoder DVDFab og CloneDVD.

Kun hvis du beder om det. Og det er det der er forskellen mellem at begå lovbrud eller ej.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Kun hvis du beder om det. Og det er det der er forskellen mellem at begå lovbrud eller ej.

Super. Det kigger jeg lige nærmere på. Nu er det måske mig som er dum, men har man ikke lige lavet en kopi, når man har lavet en ISO fil? Hvordan bibeholder DVDFab og CloneDVD programmerne kopibeskyttelse og regionskoder på en ISO fil?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 14:31

Super. Det kigger jeg lige nærmere på. Nu er det måske mig som er dum, men har man ikke lige lavet en kopi, når man har lavet en ISO fil? Hvordan bibeholder DVDFab og CloneDVD programmerne kopibeskyttelse og regionskoder på en ISO fil?

Jo du har lavet en backup. Men du har ikke omgået kopibeskyttelse og det er det der gør hele forskellen.

De læser bare dvd'en/blueray spor for spor og skriver det tilbage i en fil. Når de ikke skal røre ved indholdet behøver de ikke forstå indholdet.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 15:17

Vil det så sige, at de andre metoder bryder loven?? Hvis de gør dette, så holder jeg helt klar til ISO løsningen.

Hvordan afspiller jeg ISO filerne? Hvordan kan jeg få ISO filerne streamet fra en WHS ud til MCE enheder?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 16:59
Ja. Hvis du følger bogens bogstav så gør du. Men set i lyset at du har originalen og du ikke videredistribuere det du ripper så bliver du nok ikke anklaget for noget. Men principielt så bryder du loven.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu