recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan demuxer jeg min filmsamling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan demuxer jeg min filmsamling?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 10:08

Ja, jeg har selvfølgelig originalen (købt og betalt), og jeg har på ingen måde tænkt mig at videre distribuere filerne.

Nu er jeg let forvirret Sagde du ikke, at DVDFab og CloneDVD bibeholder kopibeskyttelse og regionskoder på ISO filen, hvilket er lovligt eller hvad?

Hvordan afspiller og streamer jeg ISO filerne?

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 18:12
Jo. Det gør de. Og det betyder at ISO-filen er en backup. Og det må vi alle tage så lang tid vi ikke bryder kopibeskyttelsen og har originalen.

Du skal have en anden mediaafspiller end WMP, da den ikke kan afspille ISO-filer direkte men skal have dem mounted som et drev.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 10:24
Jeg er stadig godt forvirretConfused Er en ISO fil lovlig eller ej? Hvis man ikke må lægge sine film over på en medieserver, så dropper jeg hele projektet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:06
En ISO-fil er lovlig og jeg mener også du må afspille den.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:35
Ifølge kulturministeren er det ulovligt, uanset hvilken form din kopi antager.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

En ISO-fil er lovlig og jeg mener også du må afspille den.
Hvordan kommer du frem til, at det skulle være lovligt?

DVD'er BD'er og visse CD'er, er forsynet med "kopispærringer, også kendt som effektive tekniske foranstaltninger", som "har til formål at forhindre kopiering" og "kopispæringer må ikke omgås" - ifælge kulturministerens logik, så er det omgåelse af en kopispærring, at fremstille en kopi (for kopispærringen er der jo med det formål at forhuindre kopiering) - at kopispærringen ikke forhindrer kopiering, har ikke noget med sagen at gøre. Det afgørende er, at udgiverne hævder de er brugt med et bestemt formål for øje. Det, at de har "til formål" gør dem "effektive".

Binnerup (MyMovies) har haft en advokat med speciale i ophavsret til at vurdere, om han kunne inkludere en ripping-funktion i MyMovies - advokaterne siger, at en sådan er ulovlig for brugerne at benytte, og derfor også for Binnerup at distribuere - i danmark.

Edsworth har skrevet direkte til Kulturministeren, og fået ovenstående svar...

Men hvis du kan dokumentere dit udsagn, er vi mange der vil være rigtigt glade - det andet giver jo ikke mening.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 21:50
Hvis en advokat siger det så skal jeg ikke modsige det. Jeg er ikke lovkyndig. Og jeg har igen dokumentation i form af en mail fra kulturministeriet der siger at det er bare i orden.

Det var bare min opfattelse at en ISO-backup er lovlig fordi den netop ikke bryder kopibeskyttelsen og at det at der findes software der kan afspille denne ikke er ulovligt. Så lang tid jeg har originalen og ikke videredistribuerer.

Men du lyder som om du har mere styr på det end mig  så du har sikkert ret.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 22:49
Loven helt kort:

- Du må gerne lave en kopi til privat brug (§12).
- Du må ikke bryde en kopispærre (§75c).

- Definition på kopispærre: Noget der anvendes med det formål at forhindre kopiering.

Altså: Hvis noget er forsynet med kopispærre, bryder du denne når du laver en kopi - og det må du ikke.

Om kopispærren virker eller ej, er uden betydning - da kopispærren er der med det formål, at forhindre kopiering, så omgår du dens formål, når du laver en kopi - og det må du ikke. Heller ikke, selvom du kopierer kopi-spærren med - du laver jo en kopi, som kopispærren er der for at forhindre dig i at lave.

Kulrurministeriet og kulturudvalget, har dog allerede under lovbehandlingen sagt - og mange gange siden gentaget - at, de forventer branchen løser dette tekniske problem, og opfinder nye former for kopi-spærringer, der vil tillade kopiering til privat brug. Men indtil branchen opfinder en sådan teknologi, der kan skelne imellem om du vil bruge kopien til privatbrug eller ulovlig distribution, så finder men det "desværre" nødvendigt, at lade tvivlen komme branchen til gode, for at imødegå den ulovlige piratdistribution...

Om det holder rent juridisk overfor en dommer, at "overskrive" vores ret til som forbrugere, at foretage kopiering til privatbrug (§12), det vil ministeriet ikke udtale sig om, men henviser til, at det må en evt. kommende domstolsafgørelse vise...

Jeg har derfor anmeldt mig selv til antipiratgruppen, men de har desværre ikke reageret endnu...

Redigeret af erla - 04-November-2009 kl. 23:11
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Jeg har derfor anmeldt mig selv til antipiratgruppen, men de har desværre ikke reageret endnu...

Eftersom du anmeldte dig selv først, burde det være din sag som var omtalt på Torrentfreak i går.LOL

Redigeret af JesperLund - 04-November-2009 kl. 23:54
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Eftersom du anmeldte dig selv først, burde det være din sag som var omtalt på Torrentfreak i går.LOL

Haha - det er jo den gode Edsworth der...Wink

Vi krydsede klinger i en debat om samme emne her, der udmøntede sig i jeg lavede min anmeldelse - og som jeg skrev dengang, alle er naturligvis velkomne til at kopiere den og følge eksemplet, og det det har Henrik så gjort Big smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 00:10

Haha - det er jo den gode Edsworth der...Wink

Vi krydsede klinger i en debat om samme emne her, der udmøntede sig i jeg lavede min anmeldelse - og som jeg skrev dengang, alle er naturligvis velkomne til at kopiere den og følge eksemplet, og det det har Henrik så gjort Big smile

Hvis eksemplet breder sig, ender det med at Justitz-Brian og Kultur-Carina (kendt for at piratkopiere møbeldesign) bliver nødt til lave en lømmelpakke mod de folk der ikke kan holde snitterne fra deres egen DVD samling...Ouch
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hvis en advokat siger det så skal jeg ikke modsige det. Jeg er ikke lovkyndig. Og jeg har igen dokumentation i form af en mail fra kulturministeriet der siger at det er bare i orden.

Det var bare min opfattelse at en ISO-backup er lovlig fordi den netop ikke bryder kopibeskyttelsen og at det at der findes software der kan afspille denne ikke er ulovligt. Så lang tid jeg har originalen og ikke videredistribuerer.

Er du sikker på at du kan afspille ISO filen, hvis du gør det på denne måde?

Hvis du laver en bitvis kopiering af sektorerne på DVD mediet, kan jeg ikke se at du omgår noget som helst, men spørgsmålet er om du kan afspille den kopi? Du kan i hvert fald ikke bare skrive ISO kopien tilbage til en DVD-R og afspille i en almindelig DVD afspiller.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu