|
Hvordan kan man se om et slutudtag er HF-tæt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-September-2012 kl. 19:03 |
Yousee har skiftet frekvens på bla DR1 i Århus-området, så nu kan jeg ikke se den mere. Det skyldes sandsynligvis at min antenneinstallation ikke er HF-tæt, så jeg skal have skiftet min fordeler/forstærker til en Comega 8-ports med F-connectorer. Men det er vel hele installationen der skal være sikret mod indtrængning af støj, så mine slutdåser skal jo også være HF-tætte, jeg tror de måske er det, hvordan kan man egentlig se det?
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu skal man også passe på, man ikke går i HF panik.
Indstråling sker kun på nogle frekvenser (f.eks. terrestrisk sende net)
Slutdåserne har været lavet HF tætte i mange år.
I de fleste tilfælde er det plastik stikkene der er problemet.
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Elmand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
|
|
![]() |
|
Elmand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Det er en sandhed med visse modifikationer, For 3-4 år siden var FUGA ikke på TDC positivliste
p.g.a at dåserne ikke var ordentlige indstrålingsfri samt ikke kunne overholde bøjningsradius
for kabler, når stikket var monteret. Det er nu rettet.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Jeg nøjedes med at opgradere forstærker/filtre til en mere nutidig version og lod slutdåserne være. Det ser fint ud, DR1 er da vendt tilbage :-)
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
funhouse ![]() Ny bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 02-Februar-2011 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 17 |
Husk at lukke evt. ikke benyttet udgange på din forstærker med en slutmodstand. http://parabolshoppen.dk/shop/f-connector-m-slutmodstand-2444p.html så minimere du problemer med indstråling.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |