|
Hvordan laver jeg en korrekt antenne installation |
Besvar |
Forfatter | |
nicolaif
Junior bruger Oprettet: 15-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-November-2014 kl. 13:36 |
Hej
Jeg har problemer med DR1 og andre kanal på Yousee kabel TV. Der sidder et DKT Comega(m. F Konnektor) udtag i den ene ende af stuen. Desværre står fjernsynet i den modsatte ende. Samtidig vil jeg gerne have udtag på 4 værelser på 1. salen. Ved fjernsynet har jeg samtidig en HTPC med 3 tunere. Jeg har sat en 8 ports DKT Comega forstærker op umiddelbart efter udtaget fra Yousee, og deler fra denne signalerne ud til de forskellige udtag i huset. Og de resterende udtag er der monteret endmodstand. Efter udtaget ved fjernsynet dele jeg signalet op i en splitter fra 1 til 4. Er dette en dårlig løsning? Og hvad kan jeg evt lave anderledes? Kan jeg sætte en forstærker efter en forstærker?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det første der bør gøres, er at sikre at det leverede signal er i orden, derefter opsættes der en Distributions forstærker med det ønskede antal udtag, den opsættes på et egnet sted hvor kablet fra vejboxen kommer ind i huset. Der fordeles så derfra til de enkelte udtag i huset. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
nicolaif
Junior bruger Oprettet: 15-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit svar.
Jeg skal bruge 4 udtag samme sted. Det er ikke muligt med 4 kabler. Kan jeg fordele lokalt eller evt bruge endnu en forstærker?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mediecentret har vel kun en tilslutning og de enkelte tunere forbundet internt, ellers kan der laves en sløjfning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |