|
Hvordan rip'er i CDer (mappenavn/filnavn/struktur) |
Besvar |
Forfatter | |
janelne
Super bruger Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-December-2011 kl. 14:19 |
Jeg har i mange år brugt Audiograbber til at rippe CD'er med. Men efter skift af PC har jeg nu prøvet at rippe med Windows Media Player. Det gør den anderledes end jeg er vant til ...
Min nuværende gamle mappe- og filstruktur ser således ud: Mappenavn = Kunsternavn - Albumtitel og underliggende musikfiler:
Windows Media Player laver denne struktur Mappenavn = Kunsternavn og underliggende mappenavn = Albumtitel og underliggende musikfiler (under mappen 'Albumtitel'):
Hvordan har i struktureret jeres musiksamling? og hvilket program bruger i ....? Redigeret af janelne - 30-December-2011 kl. 14:20 |
|
NADuser
Ny bruger Oprettet: 17-December-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kunstnernavn som rodmappe, og herunder de forskellige albums. Ripper med WMP
|
|
urup
Guld medlem Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også kunstnernavn som hovedmappe og deri det eller de albums jeg har rippet med den kunstner. Den struktur har både min gamle musik samling (rippet med WMP i lossy .wma) og min nye samling (i lossless .flac) rippet med det gratis program musicbee.
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
I min post-iTunes-tid brugte jeg CDEX til at rippe mine CDer. Siden iPhone, iPod og ATV er kommet til har jeg brugt iTunes og deres AACformat.
De er begge gange blevet lagt ind som din 2. løsning |
|
janelne
Super bruger Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil det have nogen negativ betydning for mig, hvis jeg fra nu starter på ar rippe på "jeres" måde, når jeg fremover skal "læse musikbiblioteket" med forskellige enheder, herunder min Sonos (via NAS'en)?
|
|
urup
Guld medlem Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle være et problem. Hvis du sørger for at dine filer har de rigtige tags med album, kunstner osv. er det vel lige meget hvordan filerne lægger i en given mappe. Jeg har i hvert fald ikke hørt om problemet.
|
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger samme struktur som WMP bruger.
Bruger mediamonkey og ripper i flac
|
|
.....
|
|
clausjen
Super bruger Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener, at du selv kan definere i Windows Media Player, hvad den rippede fil skal hedde og hvilken info, der skal inkluderes.
|
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2407 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sonos bruger mp3 tags så den er ligeglad hvordan du sorterer musikken i forskellige mapper, i princippet kan du have hele molevitten liggende i en stor pærevælling. Jeg havde AC/DC Live i en mappe og Joe Cocker Live i en anden, men Sonos registrerede dem kun som et album da begge hedder "Live" i mp3 tags. Når jeg søgte på kunstnere gik det fint nok med at skelne de to albums fra hinanden, men når jeg søgte i albums fik jeg kun et frem der hed "Live" og det indholdt så et miks af AC/DC og Cocker.. Jeg fiksede det ved at finde et program der kan editere mp3 tags og omdøbte Joe Cocker pladen til "Joe Cocker Live". Det gjorde ingen forskel at omdøbe den mappe pladen lå i, Sonos er som sagt ret ligeglad med hvordan din mappestruktur ser ud. For øvrigt ripper jeg med dbpoweramp og har min musik liggende i mapper der hedder "Dire Straits - Brothers in Arms", "Dire Straits - On the Night" osv, en mappe pr. plade og ingen undermapper. |
|
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samme struktur som ChrisJJ med alfabet, kunstnermappe og herunder album.
Bruger DBpoweramp til at rippe og det koster lidt ja, men det spiller. Eventuelle ændringer i tags klares med TagAndRename, hvilket også koster, men det er nemt og overskueligt at arbejde med.
|
|
michael9000
Guld medlem Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Funktioner
Tak(0)
|
+1 Nu har jeg nok fået en arbejdsskade efter 15 år på en radiostation, så alle mine CD'er ligger i x:\Musik\ - [cd nr] [Kunstner] - [Album titel] (for album og singler) - [cd nr] [Album titel] (for opsamlinger) ..og så søger jeg normalt efter album/kunstner/titel/genre/år for at finde det jeg vil høre... Edit: OBS hvis bitraten på mp3'er er over 192kbps, så skal du være sikker på at filerne overholder ISO-standarden - ellers kan der opstå problemer med at afspille i programmer, som bruger den "indbyggede" mp3-decoder i Windows, via DirectShow. Redigeret af michael9000 - 07-Januar-2012 kl. 00:19 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |