recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan virker boxer hos jer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan virker boxer hos jer?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 14:53

Modtaget min (Sagem 84HD)  her i fredags og efter lidt fiflen med antenneretning (endte med gladsaxe senderen) så fungerer det fint. Billedet er klart og "rent" Dog er boxens texttv til at skrotte, 3 siders hukommelse på en god dag  Samt kanalskift er ekstremt langsom.  Har udendørs antenne på 4 meters stårrør på gavlen af huset.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 15:01

Hej.

Mit virker perfekt...samme høje kvalitet som jeg havde inden jeg satte mit modul i.

lrev

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:48

Er der nogen på forum, som har sagem DTR 94250TA HD? Og fungerer den godt? Billede - kanalskift - teksttv - optagefunktioner - mm ?

Med venlig hilsen

Søren

OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:38
Lidt Off-topic, men jeg prøver at spørge alligevel :)

Kan jeg modtage boxer kanaler uden problemer hvis jeg på nuværende tidpunkt kan se dr1, dr2, tv2 samt svenske tv4, tv6, svt24, osv... via antennen på taget? Jeg behøver ikke dreje antennen, vel?

Takker.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 16:05

> zeryus

Vil du modtage Boxer TV fra Gladsaxe-senderen, skal UHF-antennes tværpinde være vandrette, kaldes horisontal polarisation.

Vil man modtage Boxer TV fra Borups Alle-senderen, skal UHF-antennen drejes 90 gr. om sin længdeakse, således at tværpindene er lodrette, vertikal polarisation.

Dit tv eller din digitale boks skal have digital modtager af typen DVB-T med MPEG4, og så skal der jo tegnes et abonnement og indsættes et programkort fra Boxer TV.  En digital boks kan fås billigt eller gratis ved at tegne abonnement hos Boxer.

Antennen skal kunne modtage kanal 35. Eventuelt skal filtre og forstærkere fjernes/erstattes

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 11:35
Fik Boxer-Tv igår. Bestilte i onsdags, og pakken med mit kort og Ca-Modul kom altså på 2 dage

Købte deres Intro-tilbud.

Signalet kører indtil videre helt fint og uden udfald, men kvaliteten er som forventet ikke særlig godt efter min mening. Overvejer at benytte min 14 dages fortrydelsesret, omend prisen på 184 kr om måneden er Ok fair, HVIS altså kvaliteten så var bedre end tilfældet er.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af vestjyden vestjyden skrev:

hej

i lemvig med modtagelse fra videbæk er det fint antenne sidder inde på loftet.

jeg har dog det problem at når nogen i huset sender/modtager sms'er kommer der forstyrelser i form af pixellering, og sommertider helt udfald.

har hørt at det kan være modtageren ( sagem ) som kan være "utæt" altså ikke korekt afskærmet

alt i mit anlæg er skiftet undtaget antennen

nogen som kan fortælle noget ?

Hvis der er teenagere i huset får du ikke set meget TV kan jeg regne ud
Det kunne tænkes, at forstyrrelserne kommer ind via antennen. Hvis det er en digitalantenne er den ikke så retningsfølsom som en god gammeldags antenne, så den er lettere at forstyrre.
Til top
Lindahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 22:45

Det med de langsomme kanalskift, er det sådan generelt?
Ved Zaptor boksen var det netop mit største ankepunkt, at man ikke længere kunne zappe rundt mellem kanalerne, da det var alt for langsommeligt... Men så på den anden side, så er der jo selvfølgelig også en del færre kanaler, at skulle zappe rundt imellem hos Boxer indtil videre 
Men er Boxers kanalskif lige så sløve Stofas?

Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic
Til top
vestjyden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Marts-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Oprindeligt skrevet af vestjyden vestjyden skrev:

hej

i lemvig med modtagelse fra videbæk er det fint antenne sidder inde på loftet.

jeg har dog det problem at når nogen i huset sender/modtager sms'er kommer der forstyrelser i form af pixellering, og sommertider helt udfald.

har hørt at det kan være modtageren ( sagem ) som kan være "utæt" altså ikke korekt afskærmet

alt i mit anlæg er skiftet undtaget antennen

nogen som kan fortælle noget ?

Hvis der er teenagere i huset får du ikke set meget TV kan jeg regne ud
Det kunne tænkes, at forstyrrelserne kommer ind via antennen. Hvis det er en digitalantenne er den ikke så retningsfølsom som en god gammeldags antenne, så den er lettere at forstyrre.

jo der er teenagere i huset, men det er kun hvis vi næsten under antennen der er problemer, der er kommet ny antenne op, men problemet er der stadig også på de andre tv i huset når der ses på betalinges kanalerne, jeg har så lige prøvet at afmonter det kabel som går fra forstærkeren, og ned til tv'et i stuen, som er lige under antennen, og så var der ingen problemer på de andre tv, kan det være kablet, kan ikke se nogle skader på den ?

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 14:34
vestjyden,

Teorien om, at Sagem-boksen er "utæt" kunne nok godt være sand. Men du skal også være sikker på, at stikket på antennekablet skærmer midterlederen hele vejen rundt. Der er nogle stik, som ikke gør.

Hvis problemet ikke findes ved stikket, så foreslår jeg, at du fjerner Sagem-boksen, monterer antennekablet igen og sætter det i TV-et for at få den korrekte afslutning på kablet. Hvis SMS'er ikke længere forstyrrer de andre TV, var det Sagem-boksen, som var problemet.

Hvis det er let at gøre kunne du også prøve at jordforbinde Sagem-boksens kabinet.
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 18:13

Jeg har Boxer og har haft det et par måneder nu. Indtil vidre er jeg meget tilfreds, jeg har en Maximum T-541 VA og den fungere godt og der er en dejlig fjernbetjening med. kvaliteten af signalet kan man da ikke klage over, det er jo digital og står knivskarpt på mit plasma tv, det er virkelig en forbedring fra kabeltv og så til 185 kr om måneden det er jo et røverkøb.

Til top
vestjyden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Marts-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 20:14

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

vestjyden,

Teorien om, at Sagem-boksen er "utæt" kunne nok godt være sand. Men du skal også være sikker på, at stikket på antennekablet skærmer midterlederen hele vejen rundt. Der er nogle stik, som ikke gør.

Hvis problemet ikke findes ved stikket, så foreslår jeg, at du fjerner Sagem-boksen, monterer antennekablet igen og sætter det i TV-et for at få den korrekte afslutning på kablet. Hvis SMS'er ikke længere forstyrrer de andre TV, var det Sagem-boksen, som var problemet.

Hvis det er let at gøre kunne du også prøve at jordforbinde Sagem-boksens kabinet.

jeg har flere af de samme bokse i huset, og har prøvet at bytte rundt på dem, men med de samme forstyrelser, så jeg tror jeg har frikendt den, men det med stikket hvad er det jeg skal kigge efter der ?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu