|
Hvorfor er der eksklusive titler til konsoller? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6249 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-August-2013 kl. 17:29 |
Det er da dårlig forretning
Jeg vil da gerne spille The Last of Us og senere Infamous: Second Son (traileren er cool) PC-spil til folket! |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sony står bag mange PS3-spil; det er i deres interesse at holde dem PS3-eksklusive, så folk skal købe en PS3 for at spille f.eks. The Last of Us. Det samme gør Microsoft også med "in-house"-spil og 360'eren.
Andre gange kan udgivere/udviklere have fået penge fra Sony eller MS for at holde spillet eksklusivt. Redigeret af Naiera - 30-August-2013 kl. 17:46 |
|
SteffenD89
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det et seriøst spørgsmål
|
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det er det sædvanlige vræl fra en PC-bruger.. I er selv uden om at konsolspil ikke kommer på PC.. indtjeningen er minimal da størstedelen som gamer på PC bare henter en Torrent.. Sådan har det været i lang tid.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal de fleste pc-spil ikke efterhånden aktiveres med koder, som man ikke umiddelbart kan få uden at købe spillene?
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6249 |
Funktioner
Tak(0)
|
Steve Jones: Tak fordi du skærer alle over én kam og gør mig kriminel
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Emilos88
Guld medlem Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo men det er ikke det samme som at det ikke er muligt at kopier det tager bare lidt ekstra tid. Det er ALT for let at downloade spil gratis til pc!
|
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
Denraretiger
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan man ikke selv brænde spil, altså kopiere en PS3 cd-rom eller hvad de hedder til en ny skive?
Mvh Emil
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
PlayStation 3 bruger dvd eller Blu-ray, og nej, du kan ikke bare kopiere spillene og spille dem. Helt tilbage til den første PlayStation skulle der en chip til, før den kunne spille piratkopier (og import-spil, hvilket jo var fedt), og det er helt umuligt på PS3, hvis du altså stadig vil kunne gå på indernettet med den.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det passer nu ikke. Bare ved at google "PS3 hack" eller "PS3 Jail Break", kommer der mange muligheder op...
|
|
SteffenD89
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det var sandt, så så vi jo heller ikke mange store titler udkomme til PC. Minimal indtjening = minimal mængde spil udviklet. Hvis der ikke bliver tjent penge, kommer der naturligvis heller ingen nye spil. Det underlige er jo bare at der ikke har været et bedre tidspunkt at være PC-spiller på, som nu. Bare lige for at nævne nogle titler: Total War: Rome 2 (det største Total War spil til dags dato). Diablo 3 + der kommer expansion. Starcraft 2 Civilization - der er lige kommet ny expansion. Star Citizen (de har tjent 16 millioner på kickstarter ALENE). ARMA 3 Sim City The Sims 4 Amnesia: A machine for pigs Company of Heroes 2 Day Z (Stand alone) For ikke at tale om Free 2 play spil som: Planetside 2 League of Legends (et spil der har ligeså mange brugere som der er PS3-ejere!) Dota 2 Warthunder Og urimeligt mange indiespil + langt de fleste multiplat-spil. Det er bullshit at sige at torrents har ødelagt PC som gaming platform og at der er minimal fortjenste. Når Alle spil jeg har nævnt (med undtagelse af LoL) er alle spil der er udkommet for nyligt eller snart udkommer (sequals). Et spil som Star Citizens er et tydeligt tegn på at PC-gamere gerne vil støtte udviklerne, hvis de kommer med den rigtige ide. PC-gamere har dog, i modsætningen af mange konsolejere nærmest allergi overfor at blive voldtaget analt. Der man oftest ser spil der bliver downloadet ulovligt er når udgiverne sætter ulidelige DRM-løsninger op. Tag f.eks. et spil som Heroes Might and Magic 6. For at jeg kan spille det - jeg har købt det igennem steam - trykker jeg "spil" via steam -> åbner automatisk Uplay -> endnu en gang trykke "spil" for overhovedet at kunne komme ind i det. Jeg oplevede også det samme med Batman Arkham City, fordi det kørte igennem Microsofts døende online store, som kørte igennem steam. Også bliver det jo kun bedre når man SKAL være online for at kunne spille oven i. Det er sådan noget som får folk til helt at opgive at åbne et spil op - jeg synes i hvert fald at det er vildt irriterende, når nu hele ideen i steam noget er at det skal være nemt og tilgængeligt. Udgiverne bliver konstant ved med at tude over at deres spil ikke kan sælge nok og derfor finder de mange gange en sønderbuk. Ikke fordi det nødvendigvis er relateret til ulovlige downloads men f.eks. havde Square-Enix havde forventet at det nye Tomb Raider skulle sælge 5 millioner enheder !!! Det er jo dybt latterligt, når nu TR ikke engang er så populært til at begynde med. Og sådan har det været ved flere spil SE har udgivet. Det underlige er jo bare at mange at de spil der er udgivet fra Sony har været "billige" at lave og har tjent kassen. Jeg er 100% sikker på at mange gange er det "suits" der bestemmer over hvordan spil skal laves, med det resultat af at det er baseret på baggrund af et skema over features, det skal indeholde. Enten det eller det skal ligne CoD.. Hvis man altid lyttede til hvad der blev sagt, jamen så var brugte spil jo også skabt af fanden. Jeg vil gerne have at du kommer med konkrete beviser på at der er minimal indtjening på PC-platformen som helhed. Når nu du er så sej /end rant |
|
SteffenD89
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den.
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |