recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er der eksklusive titler til konsoller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er der eksklusive titler til konsoller?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den. 

Det med ikke at læse og forstå hele indlægget er et kendt fænomen
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 22:50
Måske MAN skulle sætte sig lidt MERE ind i sagerne, inden MAN kommenterer noget, man åbenbart kun har andenhånds-orientering om.
Det kan sagtens lade sig gøre, at spille, både off- OG on-line med en PS3, dog skal man være lidt nørdet.
Internettet er der intet problem at hoppe på heller...

Redigeret af Supergris - 31-August-2013 kl. 22:51
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 14:48

Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den. Tongue

Ikke så meget anderledes, end at man jo somregel heller ikke kan spille et kopieret PC spil online. Jeg ved at mange har 2 konsoller af samme grund.

Jeg må indrømme, at jeg ikke bruger min PS3 meget mere, jo der er da enkelte eksklusive titler som man gerne ville spille men de som findes til PC'en er altid langt flottere, og ikke mindst billigere at købe.

Venter man 3-6 måneder efter udgivelsen, og holder øje med tilbudene (f.eks. her: http://www.reddit.com/r/GameDeals/ ) Kan man ofte købe spillene til 25-100kr.
Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 14:53
Der er nok ingen tvivl om at de kommercielle interesser hos henholdsvis Sony og Microsoft, spiller en stor rolle hvad angår mængden af eksklusive titler til konsollerne. Når det er sagt er det dog relevant at holde sig for øje at de pågældende virksomheders ageren, nok også er resultatet af en mere fundamental udvikling på spilmarkedet, der er sket gennem de seneste 10-15 år.

Det har altid været konsollernes varemærke at de var "lettere" at gå til en PC'en, hvor ingen installations- og opsætningsproces var nødvendig. Tilmed var konsollerne ofte en billigere underholdningsløsning. Problemet med konsollen bestod dog i at den grafiske formåen haltede relativt meget, i forhold til hvad man kunne opleve på en PC. Jeg mindes således fx hvordan min oplevelse af Fifa 98 til Nintendo 64, kun føltes som en skrabet udgave af det Fifa 98 der var tilgængeligt til PC.

I dag er PC'en principielt stadig foran på den tekniske side, men det umiddelbare grafiske indtryk som PC'en hendholdvis konsollerne kan levere, adskiller sig ikke så meget fra hinanden længere. Konsollerne er således langt mindre bagefter end tilfældet var, og de elementer der tidligere talte til konsollernes fordel, gør sig stadig gældende. Derfor mener jeg at styrkeforholdet grundlæggende har ændret sig mellem konsollerne og PC'en, og ser denne ændring som en afgørende forklaring på at så mange toptitler i dag udgives eksklusivt til konsollerne.

Min pointe er altså at niveauet af eksklusivtitler ikke kun bør begrundes ud fra et kommercielt perspektiv, da situationen nok ville være end anden, havde PC'en stadig havde været i stand til at levere en afgørende anderledes spiloplevelse.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Nej, det er det sædvanlige vræl fra en PC-bruger.. I er selv uden om at konsolspil ikke kommer på PC.. indtjeningen er minimal da størstedelen som gamer på PC bare henter en Torrent.. Sådan har det været i lang tid.

Årets dummeste indlæg Angry.
At indtjeningen er større på en konsol er indiskutabelt, men der kan sagtens tjenes penge på PC spil, hvilket et ellers håbløst lavet Simcity 5 er bedste bevis på.

Starcitzen er et 100% crowdfundet spil med indtil videre 19 millioner dollars og stadig stærkt stigende, et andet eksempel på PC spillere hellere end gerne vil betale for kvalitet.
Indtil videre har 400.000 skrevet under på, de vil have GTA 5 til PC, og RdR har været ønsket ligeså kraftigt.

At du vælger, at gøre hovedparten af PC spillere til kriminelle siger mere om dig end dem.

FYI har jeg over 100 fuldt legale spil på min Steam konto.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 12:56
bla bla bla

Langt de fleste downloader deres spil. Sådan er det bare. Det  gjorde alle da jeg brugte PC til at spille på og sådan er det stadig, steam eller ej.

400 tusinde som gerne vil have GTA V til PC.. hvor mange er det nu der er solgt allerede til konsol? - hvor mange mio?
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det passer nu ikke. Bare ved at google "PS3 hack" eller "PS3 Jail Break", kommer der mange muligheder op...

Jo, men jeg tror ikke at du læste alt han skrev. Det kan godt lade sig gøre, men så kan du heller ikke på internettet med den. Tongue

Jeg er ret meget på internettet/PS Network med min PS3 der har custom firmware. Sony spærrer adgang en gang i mellem, men så kommer der en ny CFW og jeg kommer på igen.

Køber dog spillene, men har JB for at undgå at skulle skifte bluray hver gang jeg skal skifte spil. Længe leve dovenskaben Tongue

Citér This will update REBUG’s version spoof files to 4.41 and allow connection to PSN.

Redigeret af londahl - 22-September-2013 kl. 13:27
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 13:34
Jeg har det lige omvendt. Alt jeg har haft til pc har været købt, sådan er det jo også hvis man vil ha online del med
Osv. Tror det er en gammel skrøne, at alle henter spil ulovligt til pc..
Prøv også og se hvor mange sims spil der bliver solgt...

Omvendt da vi for mange år siden havde ps 1 fik den da chip i og så var der ellers kopier til alt og alle, jeg tror faktisk ikke jeg kendte en eneste i min folkeskole der købte originale spil til dem... De var hamrende dyre og det havde vi jo ikke råd til... Ja, det en dårlig undskyld og ja jeg skammer mig da også over den adfærd vi alle havde, men alle gjorde det, og selvom det nok er tæt på at være lammeste undskyldning folk kan komme frem med, så er det jo bare sådan det er...

Idag er det jo dejlig nemt og købe spil på pc, enten via steam
Eller origin og lign... Ofte er der endda gode tilbud og det er til at betale sig fra... Ofte maks 400 kr for et spil..
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 19:24

bla bla bla

Langt de fleste downloader deres spil. Sådan er det bare. Det  gjorde alle da jeg brugte PC til at spille på og sådan er det stadig, steam eller ej.

400 tusinde som gerne vil have GTA V til PC.. hvor mange er det nu der er solgt allerede til konsol? - hvor mange mio?

Postulater der kræver dokumentation, ellers er dine indlæg jo bare støj.

400.000 har skrevet under, jeg har ikke, jeg vil gerne have GTA 5, er nok ikke den eneste, kan du se pointen, eller skal den skæres ud i pap?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 19:46
Og hvor mange af de 400k tror du vil downloade spillet via en torrent? - kan du forstå det knaldperle?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 19:54
Det sjove er at i reagerer så negativt.. man skulle tro man havde ramt plet :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 21:21

Og hvor mange af de 400k tror du vil downloade spillet via en torrent? - kan du forstå det knaldperle?

Næh men det ved du sikkert Clown, men kom nu med noget dokumentation eller rækker evnerne kun til postulater?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu