|
Hvorfor er der eksklusive titler til konsoller? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() pdate: For 2009, the most pirated PC game as reported in this article was Call of Duty: Modern Warfare 2. The PC version had a staggering 4.1 million downloads via torrents alone compared with an estimated 200,000 - 300,000 actual sales via retail and Steam, demonstrating that the most popular game of 2009 was also the most pirated, and more importantly, that the actual number of downloads for the most popular game is now almost three times as high as in 2008, signalling the rampant growth of piracy. It is also interesting to note that while COD:MW2 sold around 300,000 copies on PC and had 4.1 million pirated downloads, the console version sold in excess of 6 million copies during the same period according to this article, and yet had a fraction of the number of pirated downloads at around 970,000. Update: For 2010, the most pirated PC game as reported in this article was Call of Duty: Black Ops, at 4,270,000 downloads via torrents, compared with 930,000 downloads for the XBox 360 version of the same game. It's not surprising then to see that the PC version of Black Ops is estimated to have only made up only 6% of the total sales for the game in the UK for example, while the XBox 360 version accounted for 54% of sales, and the PS3 at 40%. It's also interesting to note the remainder of that list of top 5 downloaded PC games includes the most popular games of 2010: Battlefield: Bad Company 2, Mafia 2, Mass Effect 2 and StarCraft 2, each one racking up more than 3 million downloads - that's around three times the highest downloaded XBox 360 game, or equivalent to the total number of people playing a PC game on Steam at any one time. Update: For 2011, the most pirated PC game as reported in this article was Crysis 2 at 3,920,000 copies. Surprisingly, Crysis 2 does not appear in the top 5 pirated games on XBox 360. Instead, we must look to two other games in the most pirated games lists - Battlefield 3 and Call of Duty: Modern Warfare 3 - for comparisons between PC and console piracy. Battlefield 3 was pirated at least 3,510,000 times on PC compared to 760,000 on XBox 360, while Call of Duty: Modern Warfare 3 was pirated 3,650,000 times on PC compared to 830,000 on XBox 360 - in both cases showing roughly 4.5 times as much piracy on PC than console for the same game, which continues the trend of previous years. |
||||
![]() |
||||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
|||
dem der påstår af pc platformen (Windows) ikke lider af pirat kopier mere ind konsolederne ved ikke hvad de snakker om der for vi for de lorte port altid.
lavet lige en udvideskablig test gik ind på the pirate bay og kiget under pc xbox og ps spil og sate den til af vise dem der bliver download man skal om på side 2 ved pc spil for af finde et der bliver delt mindre ind det mest download ps spil og vis det er nr 2 skal vi over på side 7 ved pc for af finde et tilsvarene og lag mig sige det sådan de første mange sider ved pc er det ikke få der henter men over 1000 modsat psx og xbox det giver vil et meget godt billet til debatten
Redigeret af tobiasl - 23-September-2013 kl. 04:12 |
||||
![]() |
||||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|||
@Steve Jones - folk bliver sku da irriteret når du skærer alle over en kam.
Sker der ulovlige downloads af spil til PC? JA. Gu' gør der så. Findes der spil til PC der 1. er exclusive og 2. kan tjene sig selv ind igen og derved komme flere spil? JA. PC-gaming er ikke ved at udød. Vi downloader ikke alle ulovligt. Det sjove er jo at du konstant nægter at se det vi nu er nogle stykker der har skrevet: Hvad med Space Citizens der har tjent et 2-cifret millionbeløb alene ved crowdfunding? - Jeg loggede lige på steam og på forsiden finder jeg: ARMA III, Torchlight 2, Civilization 5, Total War: Rome 2, Amnesia a Machine for pigs, alle exclusive til PC, alle sequals, eller store titler med undtagelse af måske lige torchlight(?). Desuden er der Saints Row 4 og det nye Splinter Cell. FORKLAR mig hvordan disse spil kan blive til hvis vi alle downloader ulovligt og der er minimal indtjening? |
||||
![]() |
||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|||
Hvordan skal man forklare hvorfor industrien har et problem hvis ikke man må generalisere?
Det siger jeg heller ikke, men derimod at en stor del gør det. Nu har jeg endda argumenteret for det i posten før - her ser du de helt store blockbuster titler, hvor PC-omsætningen udgør et forsvindende lille del af det store hele. Ergo, hvor ville du selv satse hvis du skulle lave et nyt spil?
Der skal nok være enkelte spil som er til at tjene penge på. Problemet er bare de store titler ikke kommer på PC som eksclusive titler længere. De spil du lister siger mig ikke rigtig noget. CIV serien har været stor på PC, så den lever vel på fordums storhedstid.
Simpelt: man porter fra konsoludgivelserne - minimale udgifter til udvikling. |
||||
![]() |
||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
|||
I dumme drenge skal oprette jeres egen tråd til bavl om pirateri
![]() |
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|||
Nu var pirateri jo en forklaring på eksklusivitet! Battlefield 3 har solgt 2,4 Millioner på PC, men vel over 10 millioner på konsollerne - derfor er der større sandsynlighed for, at de kommer som eksklusiver på konsollerne.
|
||||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||||
![]() |
||||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|||
Dem som vælger at købe et spil som Battlefield 3 til konsol er blevet grundigt snydt. Dårlig grafik og mindre baner med færre spillere i multiplayer er hvad man betaler ekstra for ved køb til konsol. Det er også meget malplaceret at sammenligne piratsoftware på pc med piratsoftware på konsol. Det er langt fra alle der har en konsol, som også har en pc og dermed kan hente ulovligt software. Dermed er det heller ikke sagt at det ulovlige software som folk har hentet, nogensinde forsøges installeret på en PC. Mange henter software for at dele det videre og få adgang til andre ting, som måske de nyeste film. Men i statistikken tæller det som en masse downloads. Jeg har for 10 år siden aldrig købt et computerspil eller program, men idag er alt min software lovlig, da det er blevet lettere og billigere. Det er samme udvikling som man ser med musik, hvor størstedelen benytter en streamingtjeneste frem for at downloade det ulovligt. Eksklusiv titlerne er lavet for at promovere konsollerne, men der er i forhold til tidligere længere imellem de gode eksklusiv titler. Det er gode penge for eksempelvis Sony at have eksklusiv titler, så folk køber deres konsoller og smider nogle ekstra spil i kurven.
|
||||
![]() |
||||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|||
Det fint nok, jeg stopper her. Der kommer ikke noget fornuftigt ud af det uanset. ![]() @Steve - Agree to disagree.
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg synes du er blevet lidt stille, Muffe..
![]() |
||||
![]() |
||||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
|||
Jeg har aldrig nogensinde påstået, der ikke downloades ulovligt PC spil, jeg har derimod anfægtet din latterlige påstand at alle gør det, og det ændrer de over 2 år gamle tal, du har fundet frem ikke en dyt. Klovn! |
||||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvor er du sød, Muffe. Læs igen og forstå hvad der skrives. Lad mig lige hjælpe dig da du muligvis ikke har bestået din afgangsprøve i læsning fra folkeskolen:
Redigeret af Steve Jones - 24-September-2013 kl. 12:45 |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Nu tror jeg minsandten Steve Jones og mufcdk1974 skal prøve at overbevise alle os andre om, at de ER kommet over børnehavestadiet. Det er sørme ikke morsomt for nogen, og uværdigt for recordere.dk.
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |