|
Hvorfor er der ingen konkurrence på fiber? |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så havde I ikke 200/100, ellers var problemet et andet sted. Klaus
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4854 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Joh, og senere fik jeg 300/100 med tvungen spam program til den nette pris 319kr/md. Det var jo Stofa, nu Norlys. De var fyldt med service og rabatter, men de sendte en regning på det fulde beløb
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4716 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Det lyder spændende. Antenneforeningen af 1986 har valgt en lidt højere pris, med Bemandet Sekretariat, Medlems magasin, Mulighed for tilvalg af Offentlig/fast IP-adresse til 120 kr./år i abonnement og i 150 kr. oprettelse. De har i dag næsten 19.000 brugere fordelt på over 70 medlemsafdelinger. Men mon ikke der er plads til, at begge kan vokse. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 4 timer 17 minutter siden kl. 10:49 |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8640 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så må du jo få gang i din boligforening. Det er jo ikke noget, der sker af sig selv. |
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er jo ikke nemt, når jeg bor til leje i privat rækkehus lejlighed, og ikke har en boligforening i ryggen.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8640 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så kan jeg ikke se, hvorfor du mener, at det er svineri, at du ikke kan få internet lige så billigt som en boligforening med måske 100-vis af boliger.
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du synes det er i orden der er så stor forskel, det synes jeg ikke. Udlægning af fiber bredbånd skulle gerne gøre at alle fik hurtige forbindelser til rimelige penge. Jeg bor i en ny udstykning fra 2023 med 102+ boliger der alle har lagt fiber ind.
|
|||
|
|||
lunddal
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er stor forskel i og drifte og vedligeholde én fiber pr. husstand og så måske kun én fiber til en boligblok.
I Flemmings tilfælde er der næppe tale om, at de får indlagt fiber og derudover får en forbindelse til 59,- om måneden. Udgifterne betales bare på anden vis. Derudover kan det også tænkes, at de er flere om at dele én 1000/1000 linje. |
|||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Online Point: 1422 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og du har jo netop mulighed for fibernet til billige penge? Du kan få en forbindelse til 199,- om måneden 100/100 Mbit/s, hvilket er hurtigt nok, og JO man kan sagtens streame 4K, endda flere enheder på samme tid. Hvis du før har haft internet, hvor det ikke var muligt så er det nok fordi der har været en teknisk fejl, forkert opsætning, noget dårligt trådløs forbindelse eller noget fjerde. Du er privilegie blind i en grad det gør helt ondt. Vi har noget af det billigste og bedste internet i verden, selvom vi bor i et af de dyreste lande i verden, men alligevel er det ikke godt nok, da andre kan få det billigere end dig på "ikke kommercielle" vilkår. Du skrev tidligere at dit liv var meget lettere fordi du sparede op, og ikke brugte mere end du tjente. Jeg tror dit liv ville blive endnu bedre, hvis du satte dig ind i basal økonomi, og fik en forståelse for, hvordan økonomi hænger sammen, så du ikke går og føler dig snydt og udnyttet, hvilket jeg tænker må være ærgerligt. Alternativt, så gå da rundt til de 101 andre boliger og spørg om I ikke skal lave et lokalt netværk, dele udgiften til installation af netværkskabler, switche, routere mm. også betal de 5-10.000,- pr. husstand upfront, også del en internet forbindelse.
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Discoman@ Du kender mig ikke, og nævner derfor ikke alle mine kvaliteter. Skal vi lade den ligge der!
|
|||
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Arh ok, jeg ser mig omkring efter et andet snydegodt tilbud!
|
|||
|
|||
Quest
Bruger Oprettet: 19-Marts-2006 Status: Offline Point: 114 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ønskede ikke at længere at bruge 4.000 DKK om året på fiber. I sidste måned satte jeg derfor en 5G mobiltelefon i USB-stikket på mit MESH netværk. Nu kører jeg ca. 150/50 (up-/downstream) til 139 kr. i måneden (High-3 nettet) Hvis jeg skifter 5G-udbyder (ex. TDC nettet) kan jeg komme på ca. 400/150 til 149 kr. pr. måned. Ping ligger på mellem 10 og 20ms., hvilket er ok til det jeg bruger nettet til. Det kører rigtig godt, men ydelsen svinger lidt over døgnet i forhold til tidligere fiberaftale - og der kan være lidt latency. Data via air (pt. 5G) er fortsat i udvikling og bliver kun bedre herfra. Hvis jeg investerede i en 5G router med mulighed for ekstern antenne, kunne jeg øge hastigheden yderligere - men 5G routere er fortsat ret dyre, så det må vente ca. 6 mdr., til de kommer ned i pris. Jeg kender efterhånden nogle stykker som er skiftet til 5G. Jo flere der gør det, jo mere skubber det til konkurrencen også på fiber. Konkurrencen kommer af allerede betalt / finansieret kapacitet på 5G, ligesom der på mobilnettet er udbydere som kan konkurrere, uden at kannibalisere egen forretning. |
|||
Walk slowly; drink lots of water
|
|||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |