|
Hvorfor flere typer tunere? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er sådanne forslag, der er helt der ude, hvor kragerne end ikke kommer. Man kan da ikke med nogen fornuft påbyde nogen, at bygge en flere tusinde kroners option ind i et fjernsyn til måske 1500 kr.(det sidste jeg købte) Et fjernsyn - sådan de 12-25 kg - er tæt på gratis. Alt hvad du betaler for er udviklingsarbejdet, investering i fabrikken, transporten til Danmark, fortjeneste og løn i fx Elgiganten og endelig moms. Der er ringe værdi i dit fjernsyn, hvis det ikke lige kan udføre de opgaver, som som netop du har brug for. Tænk på den opgave det bare er at teste mod alle gamle tv-modeller, blot fordi nogel få vil spare lidt på at opgradere. Hver gang du køber nyt, skal du også sikre levebrødet i hele leverandør kæden. Men masseproducerede ting, som moderne elektronik, egner sig ikke til dyr livsstil, for det har næsten ingen råd til, når det nødvendigvis skal skiftes ret tit - sådan er det. Det andet er, at indenfor meget vide grænser er det næsten ligegyldigt, hvor kompliceret en allerede udviklet chip er. Det er antallet af producerede enheder, der næsten alene fastlægger prisen. Det er også langt mere vigtigt, at man kun skal producere een model til fx hele Europa, og højest lade landevalg i opsætningen bestemme, hvad der virker og hvad der ikke virker i fx Danmark. De fleste ordentlige fjernsyn har nu DVB-T/T2/C tuner (inkl mit 24" til 1500 kr) og mange har nu også DVB-S2 indbygget. Husk i Krønnikens tid kostede et Bella fjernsyn noget der lignede 5-6 ugers løn for en faglært - B&O priser plus lidt mere. Endelig er det jo noget markedet let selv kan fikse. Hvis kunderne stort set alle efterspørger et sådant produkt og vil betale prisen, så kommer det da ret sikkert på markedet. Men det gør kunderne helt sikkert ikke når de hører ekstraprisen. - sådan er det. Lars ![]() |
||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|||
Hvad? Hvorfor skulle det blive en flere tusinde kroners option?
|
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|||
Lars, her må jeg altså sige dig imod. Prisen behøver jo ikke være høj. Rent faktisk ER den ikke speciel høj. Årsagen til den BLIVER høj, er fordi der ikke laves en standard. Prøv at tænk standarder og tænk, hvor billigt det i virkeligheden kunne være, hvis man masse producerede tunerkort og gjorde dem udskiftbare i samtlige TV i standard versioner. Computere har allerede en slags standard, (selvom der findes til flere forskellige interfaces, PCI, USB osv.). Min påstand er, at det ville være langt billigere og væsentlig mere fleksibelt for alle. Forbrugere der har/bruger DVB-C i deres nuværende hjem, flytter måske til et sted uden DVB-C, og skal i værste fald udskifte deres TV, alene pga. manglende tuner. Det er idioti! Teknikker opdateres - Hvorfor hulen skal vi udskifte vores DVB-C1 TV, når der kommer DVB-C2. Det er også idioti! Der findes allerede setop bokse, hvor man udskifter tunerkort, alt efter hvad man skal bruge. Kort sagt - Der findes ikke eet eneste godt forbrugermæssigt argument imod dette. Men jeg kan snildt komme på indtil flere af slagsen, set med producenternes øjne!
Så dermed siger du også, at der er ekstremt mange TV derude, som ikke er ordentlige? ![]()
Sådan har producenterne GJORT det til. Så jeg er enig så langt
![]() |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|||
Det bliver det heller ikke. Rent faktisk vil jeg vove den påstand, at det bliver billigere, hvis man kunne finde en standard. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |