|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Klyde ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Tak - jeg er slet ikke i tvivl længere. Jeg køber en Pioneer plasma når den nye 42" kommer i handlen, endda til en lavere pris en de nuværende 43".
Bare det at rengøre en lcd er mere besværligt end plasma |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Håber ikke dit valg er blevet truffet pga rengøring.. |
|
![]() |
|
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
Otto: jeg er ikke helt enig i det du skriver, jeg har ikke alt din tekniske og teoretiske viden, men jeg har mine øjne som ikke lyver for mig. Enig i at Plasma generelt giver et bedre billede (specielt ved analogt tv) Smækker du derimod en dvd på som forstår at gøre det den skal, så synes jeg helt ærligt at et Lcd display kan være bedre hvis ikke det samme som på den bedste pioneer. Det har jeg erfaret med 9731d. På de Pioneer jeg har set som også er ISF kalibreret, synes jeg ikke at jeg får den dybde og ja på en måde lækker helhed som 9731d giver mig. Det er klart at hvis jeg stikker snotten direkte op i skærmen så har den fejl, men det synes jeg også et plasma har, det er bare skærmens opdeling jeg ser (manglende opløsning). Jeg har brugt de sidste dage på at få mit tv så godt som jeg overhovedet kan, og der mener jeg seriøst at intet plasma kan gøre det bedre, hvis jeg havde ofret samme tid på at kalibrere det. |
|
![]() |
|
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
Du skal da danne dit eget indtryk. Der er jo også vidt forskellige kriterier folk udvælger skærme efter. Jeg selv havde et SONY Wega Trinitron Widescreen, før vi købte vores LG 42LB1R LCD TV. Så hvis du skal vælge rigtigt, så gå ud og kig på en masse TV LCD & Plasma og vælge med omhu om det primært er SD eller HDTV du skal kigge på - for der er forskel (synes jeg) og jeg er heller ikke 100% enig med Otto om, at hvis SD står godt på e.g. PV60, så gør HDTV det automatisk også - hertil kommer opløsningen ind (iflg. mine holdninger / teorier) og hvad jeg dertil hat kigget på af TV. Og hvad HDTV materiale angår (ved godt Otto er noget uenig med mig), på trods af jeg har set både PV60 og mit eget TV side om side, med HDTV materiale (her i Sverige) - er jeg ikke et sekund i tvivl, hvad jeg synes står bedst. Jeg har endnu ikke set noget TV som decideret overgår eller slår (synes jeg / iflg. mine øjne) mit LG 42LB1R - med HDTV materiale (skal sige jeg også har rodet noget med at få det "kalibreret" / indstillet, efter en såkaldt kalibrerings DVD - Digital Video Essentials). Og hvad rengøreing angår - det tager lige præcis 20 sekunder at rengøre TV-skærmen 1 gang om ugen / hver 14 dag ( http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000lXLL2GyC?ProductID=cX _D4QFWRi0AAAEIblER48MA&CatalogCategoryID=RzTD4QFWHEgAAAE DKE2tBDZi&filename=productpage_text%2c%20producttype_tex t%2c%20prodtypes_vartypes_text#)
|
|
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |