|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||||
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
|||
Hej "Kief". Hvis du er ude efter en "Pana" PV60 i 37" til næsten fælleskøb's-prisen, på trods af at det IKKE er Parallelimport, så kan den fås her: http://hifishoppen.dk/billede/plasma_tv/panasonic_th_37pv60_ da.html Men også her hos: http://www.tapeconnection.dk der jo var dem som leverede til fælleskøbet, er prisen stadig rigtig god. Redigeret af Pokerface - 05-Juni-2006 kl. 13:37 |
||||
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
||||
![]() |
||||
HisLogin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
|||
I en anden tråd argumenteres med at plasma stadig står bedre ved HDTV signal, tros bedre opløsning på LCD. Citat: "Et eksempel: De fleste LCD-tv kritiseres for dårligt tv-billede i forhold til plasma. Mange undskylder dette med LCD-tv'enes generelt højere opløsning, at de er bygget til HD og når signalet er i orden, så vil LCD'en komme til sin ret. Men jeg kan meget nemt i butikken demonstrere at den _synlige_ opløsning er bedre på et 42" 1024x768 Panasonic PV60 end på et 40" Samsung R71, når man fodrer det med et 1920x1080i signal. LCD'en mister så meget detaljering undervejs i signalbehandling og til dels selve panelet, at den fysiske opløsning ikke udnyttes så godt som opløsningen på et plasma. Jeg kunne forestille mig at dén påstand kan være lidt af et chok for dem der mener at 1024x768 ikke er "nok" til HD, og det skal være mindst 1280x720, så jeg vil faktisk opfordre til at en bruger eller to kigger ind (helst i dag, jeg tager på ferie i morgen...) og bekræfter mit synspunkt - så skal jeg forklare _hvorfor_ det forholder sig som det gør" Link: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12467& PN=1&TPN=6
|
||||
![]() |
||||
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
|||
Nu engang, har jeg set (også PV60) og sammenlignet på kryds og tværs. Har du set LG 37LB1R / 42LB1R ? Hvis ikke så har du ikke samme grundlag for sammenligningen, som jeg har. Dertil er det jo også blot min mening :-) Men en ting er sikkert, jeg spørger ALDRIG en sælger, "ekspert" osv. hvordan HAN/HUN synes, at et TV ser ud / sammenlignes, i henhold til mine øjne. Blot tager jeg mit synspunkt og underbygger det med et simpelt regnstykke, som gør (hvis jeg var det mindste i tvivl), at jeg ikke længere er det mere. Jeg er selv ikke et sekund i tvivl om at jeg, ud fra de TV / teknologier, som er tilgængelige i dag og inden for en given prisramme, har valgt rigtigt i forhold til mine behov og mit bud på fremtiden og dennes antennesignaler. /Anders.
|
||||
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
||||
![]() |
||||
Force ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2004 Sted: Norway Status: Offline Point: 152 |
![]() |
|||
Det som plasma-tv'er er virkelig gode på er refleksjoner ! Hvorfor LCD fremfor plasma ? |
||||
![]() |
||||
HisLogin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
|||
Nej, jeg har ikke set LG 37LB1R.
Men har du set LG'en og Pana'en side-by-side, med samme kilde? Der kan også være stor forskel på kvaliteten fra HD-kilden.
Jeg her helt enig i man skal se det med egne øjne, og drage sin egen konklusion!
Min oplevelse er at man får en bedre billedkvalitet på et plasma mod et tilsvarende størrelse LCD. Med mindre
det er tale om fotos(stillbilleder), hvor LCD'erne måske står en anelse bedre.
Tror det er et spørgsmål om opløsning kontra opdateringshastighed.
![]() Jeg er blevet skuffet over de 40"(og større) LCD'er jeg har set - og specielt når man så også kigger på prisen i forhold til et tilsvarende plasma!
![]() Håber ikke du bliver skuffet over 'springet' fra 37" til 42" - det kræver alt anden lige mere avanceret teknologi, og herunder signal behandling/opdateringshastighed, at vise et godt billede på en stor skærm.
God fornøjelse med det nye tv.
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Vil det sige du aldrig har set tv før? Der er ikke mere refleksion i en plasma skærm, end i et crt-tv, tværtimod! LG, Samsung op pioneer har udviklet plasma skærme hvor det selv ved meget lys ikke er noget problem. Så du får ikke mere refleksion ved at gå fra crt til plasma. Der kan selvfølgelig være noget placeringsmæssigt, hvis tv'et skal hænge på væggen - da tv'et typisk er placeret højere end ellers. Køb en vægbeslag som kan 'tilte' så er det problem løst. Men igen det er jo et valg, vil du ha' en bedre billedkvalitet men med mulighed for reflekser - er det plasma. Kan man ikke leve med reflekser er det lcd. |
||||
![]() |
||||
mjohansen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
![]() |
|||
Absolut også en af grundene til at jeg valgte LCD fremfor plasma. Nu er jeg endelig efter flere år fri for spejlbillede af lampen over sofabordet lige midt i tv'et (Og nej lampen kunne ikke flyttes i følge min kone Michael |
||||
![]() |
||||
Force ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2004 Sted: Norway Status: Offline Point: 152 |
![]() |
|||
Jeg har sett på tv i nærmere 40 år. (Men ikke sammenlagt eller sammenhengende.
Her var det ikke spørsmål om crt. Var det vel ?
Igjen. Ikke spørsmål om crt.
Jeg er ikke enig i at det er bedre billedkvalitet på plasma. Redigeret af Force - 05-Juni-2006 kl. 15:07 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Du har stort set ikke refleksion på de omtalte plasma'er (LG, pioneer) - og jo så er billedkvaliteten bedre. Jeg vil gå så langt til, at sige KLART bedre, ihverfald på alm. antenne signal. |
||||
![]() |
||||
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
|||
Hvis du har læst mine tidligere posts, så er svaret til nedenstående spørgsmål endnu engang JA - jeg har set både LB1R (37" udgaven) og PV60, side by side flere steder - både med alm. antenne signal, DVD film og HDTV materiale ! Hvorfor mener du det kræver mere at opdatere en større LCD (end en lille LCD), når opløsningen er den samme ? 32" contra 37" contra 42", samme opløsning (større panel = større pixels på panelet), men at den skal arbejde mere, end e.g. en mindre skræm (i samme opløsning), der er vist brug for lidt dokumentation her, hvis din påstand skal underbygges. Tror helt sikkert jeg vil få stor fornøjelse af min "investering" :-)
Redigeret af AndersPier - 06-Juni-2006 kl. 08:53 |
||||
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|||
Du kan da ikke bruge din viden om lyd til ret meget når det handler om billeder. Og kan du f.eks. se et tab i billedkvalitet på en ægte 16:9 udsendelse i forhold til en 4:3 udsendelse? |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|||
Jeg vil nu ikke sige at LCD er fri for reflektioner. Til gengæld "mudres" f.eks. lyskilden ud over størstedelen af skærmen og gør derfor sortniveauet endnu dårligere. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |