|
|
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |||
jdg1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2006 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
||
Men så skal den horisontale opløsning jo nedskaleres fra eksempelvis 1280? |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Ok, når du er villig til at acceptere en sort ramme omkring billedet, kan du undgå skalering af 720p materiale. Denne sorte ramme er vel også et kvalitetstab, men bevares, afhængig af kvaliteten den scaler som du anvender på din HTPC, kan den sorte ramme da godt være det mindste onde. At sige at det bare er et spørgsmål om "horsepower" er lidt for flot; selvfølgelig betyder mængden af regnekraft noget, men de algoritmer som anvendes spiller også en rolle. Hvis algoritmerne stinker, er det lige gyldigt hvor mange MHz din CPU har... Et andet problem for dig: Film i HD vil komme som 1080p, og en stor del af HDTV vil være 1080i. Jeg tør næsten ikke sige det, men det skal ska****s før du kan vise det på dit LCD panel med din HTPC. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
||
Jamen du må forstå at din "teori" ikke nødvendigvis har hold i virkeligheden. Jeg har ikke tal på hvor mange analoge setup jeg har været med til, som køre lige så godt som de digitale i *Praksis*. Jeg er også enig i at digital er den "bedre" af de 2. Men der er 1000 andre steder jeg ville bekymre mig før jeg begyndte at bekymre mig om det skulle være digitalt eller analogt ved overførslen. Lige som jeg også kan se hvad du mener med din teori omkring LCD og oløsning, trods det er langt fra virkeligheden i praksis. |
|||
![]() |
|||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
||
Ja det er jo det nemmeste, når man ikke kan/vil argumentere for sine udtalelser... |
|||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|||
![]() |
|||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
||
Ja, og dette vil give et kvalitetstab. Men det er for intet at regne i forhold til de kvalitetstab du oplever på alskens andre områder. |
|||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men "ordentlig" nedskaleringen er væsentligt "sværere" end "ordentlig" opskalering - korrekt? Redigeret af jdg1 - 06-Juni-2006 kl. 20:10 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, det er klart. Jeg ville aldrig foretrække/anbefale et 1024x768 display frem for et 1366x768 display ud fra opløsningen alene, tværtimod. Jeg siger bare at HVIS display'et med 1024x768 er bedre på andre områder, så kan det være - og ER ret ofte - en bedre idé at gå på kompromis med opløsningen end med andre faktorer. Hvis vi forestiller os et teoretisk perfekt tv, men hvor eneste bagdel er en skalering til 1024x768, ville vi så opfatte det som et godt eller et dårligt billede? Jeg vil påstå at et (teoretisk, ikke-eksisterende) _perfekt_ 480P billede af langt de fleste ville opfattes som bedre end samtlige 1366x768-fladskærme på markedet p.t., selv med en 720P kilde. Det er en påstand der ikke kan bevises, men alligevel en påstand jeg gerne står ved (hvis vi drager HD-projektorer ind i regnestykket, vil jeg nok trække lidt mere på det...) |
|||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok - så er jeg med og jeg er helt enig! Man kan vel sammenligne dette med den blinde fokusering på den opgivne (af producenten/forhandleren) kontrast-ratio. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Absolut! Det er dog ikke helt så slemt med opløsning. De tre mest væsentlige ting at se på ved køb af en fladskærm er opløsning, kontrast og farvegengivelse. De to mest ligegyldige ting er _opgivelsen_ af kontrast, og _opgivelsen_ af antallet af farvenuancer. Panelets opløsning er knapt så ligegyldigt, men det er næsten lige så væsentligt ikke at lade sig forblænde af en forskel i opløsning, som af en forskel i kontrast/farve specifikationer - men man bør dog have øje for panelets opløsning af forskellige årsager. Opgivet kontrast og farve-nuancering er oftest decideret vildledning. |
|||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mht. det oprindelige spørgsmål, så har jeg forsøgt at give en "husmands-forklaring" på de mest omdiskuterede emner i vores nyeste reklame-brochure - som jeg ikke ved om jeg må linke til her, men jeg prøver: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/kataloger/TC_Guide_01_06. pdf |
|||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|||
![]() |
|||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
||
Hej! Til dem som har haft så travlt med at "dødsdømme" PLASMA teknologien:Jeg sad lige og læste på LG`s hjemmeside,at LG forventer at efterspørgslen på PLASMA skærme vil stige fra nuværende 12 millioner stk om året,til 25 millioner stk om året allerede fra 2010!! LG alene(verdens største producent af PLASMA)-producerede en bagatel af 710.000 stk plasma paneler i første kvartal 2006....rimelig imponerende efter min mening! |
|||
![]() |
|||
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
||
Flere en grund mere til at køre HDMI, frem for VGA, Component eller andet: (Kort - afspilning af fremtidigt HDCP beskyttet materiale). |
|||
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |