|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
kallek ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
![]() |
NU var det ikke Pearl White jeg brugte,men jeg har tidliger gjort opmærksom på at jeg tro noget af fejlen ligger i Sony 710, for det er kun ved kvik kopiering den stopper med fejl som disk snavset,ved alm kopi i real time ingen problem,der vil den også gerne bruge de skiver som den afviser som snavset,sker dog kun ved-16 x skiver ved kvik,det har den aldrig gjort før kallek Redigeret af kallek - 03-Maj-2006 kl. 23:34 |
|
![]() |
|
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
Jeg har købt Premium +, Ritek +, Verbatim + og -, Memorex + og - samt Samsung - og div. RW. Har kun haft problemer med Memorex. Tror iøvrigt ikke at de er specielt dårlige, mine brændere er nok bare ikke gearet til disse medier. Alt andet lige bør alle brændere kunne brænde på Verbatim, de er kendt og sælges over hele verden. Jeg køber andre medier end Verbatim (osse) for at være med til at sikre den fri konkurrence (jeg pudser lige glorien). Jeg har holdt mig fra de helt billige (og dårlige) medier; dem mener jeg omvendt ikke at der er plads til på det fri marked. Det er også rart at blive glædeligt overrasket når jeg kan brænde 4x medier med 8 eller 16 x hast. Langtidsholdbarhed mm. skal jeg ikke udtale mig om, andet end at børnenes filmkopier sagtens kan være billigplader. Men det sikre valg ER Verbatim. mvh |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
Jeg har oplevet et mystisk tilfælde med en film brændt på en LiteOn brænder, på Verbatim 16 x DVD skiver (samme skiver som jeg også selv bruger). Min Sony 910 skrev - disk error, når skiven skulle læses. Men mine computer brændere og drev havde ingen problemer med den. Så brændte jeg den bare igen, på samme skiver, men med min Plextor PX-755A brænder. Derefter virkede skiven perfekt i min 910?!
![]() Mystisk, Liteon brænderen laver åbenbart et eller andet, som Sony'en ikke bryder sig om. Moef |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej, Jeg har kun haft en Verbatim-skive ud af flere hundrede Matt Silver i både DVD+R og DVD-R x16 versionerne, der gav mig problemer, der var en lidt for tynd dye belægning et enkelt sted på disken. En gang tilmeldte jeg mig AzoMedias nyhedsbrev, og i dag kom der denne mail: [først et tilbud, jeg har fjernet, da reklame ikke hører til hér] Det var en overraskelse - kan I overhovedet genkende det? |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
Jeg kan ikke bruge Verbatim til hurtig overførsel fra Sony 910. Til andre DVD har jeg ikke problemer. Leif |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg har faktisk med min sidst købte batch på 100 for første gang oplevet masser af problemer med Verbatimskiverne - ihvertfald hver anden skive har været en coaster, hvor brændingen dør allerede ved skrivning af Lead In Så jeg forsøger at købe noget andet ved næste batch |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jeg modtog en mail i dag vedrørende problemer med Verbatim. Det kan måske give anledning til en lille debat om dem. Støre problemer med Verbatim! |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Reality check: Den mediacode som Alpha og Infiniti anvender er den samme som Verbatim anvender, og dette er en Mitsubichi Chemicals Corporation (Mitsubishi Kagaku Media) media code. Verbatim er Mitsubishis brand navn i det meste af verden uden for Asien. Hvad er sandsynligheden for at Mitsubishi sælger de bedste medier igennem andre firmaers under andre brands, og selv beholder de dårligste medier til at blive solgt under Verbatim navnet? Det lyder mildest talt ikke sandsynligt, vel?! Eller hvis Alpha og Infinity bruger Mitsubishis media codes men ikke Mitsubishi teknologi (stampers, dye etc.) - altså med andre ord bruger "fake" media codes, hvad er så sandsynligheden for at de er bedre end originale medier? Det ville nok være første gang dette skete indenfor blanke DVD medier! Så vidt vides er Infinity ægte MCC media codes (men Infinity har ikke kun MCC media codes). Alpha har jeg derimod ingen informationer om - det er ikke noget kendt internationalt mærke. AzoMedia har "Customer Ratings" for deres produkter, og har høje ratings for visse medier af ukendte brands og ingen ratings for et kendt brand som f.eks. Verbatim. Så kan man jo spørge sig selv: Er de Customer Ratings rent faktisk et resultat af ægte ufiltreret kunde-feedback, eller er det en form for marketing trick for at få kunder til at købe de medier, som AzoMedia gerne vil sælge? Jeg har ganske vist oplevet Verbatim medier Made in India med lidt sløj kvalitet, f.eks. med overfladepletter nær yderkanten af disken, men jeg har ikke hørt om Verbatim medier der dør efter et år. Det er til gengæld andre medier der gør, f.eks. RITEK G05 (8x DVD-R) medier. Jeg opfatter denne mail som et marketing stunt som skal skabe mistro til de Verbatim medier som konkurrerende netbutikker sælger. Kald mig bare kynisk. Redigeret af DrageMester - 23-September-2006 kl. 13:00 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Tak for input fra jer på side 2 her! Lidt kommentarer til jer hver især: LGR01: Ja, det er et tegn på, at mediet er lige på kanten - og det var bl.a. det, der fik mig til at gå over fra bla. Fuji til Verbatim i sin tid! Læs evt. om det i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6515 Spawn: Det var pokkers - hver anden skive... Niels: Vi er allerede i gang! Se lige nederst på side 1. DrageMester: Point taken m.h.t. det usandsynlige og jeg handler heller ikke hos AzoMedia - kan generelt ikke lide deres marketing - men vil bare gerne kunne købe skiver, der både er billige, duer til high speed overførsler og generelt er gode. Også om flere år. Men m.h.t. debatten: Kan det tænkes, at Verbatim ikke bare er Verbatim, men at der er forskel på, om det f.eks. er printbare skiver eller ej? Og + eller -? Og at max. speed spiller ind? |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
LGR01 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 546 |
![]() |
Har købt mine Verbatim fra Mediacentralen, afsendt 08-08-2006. Varenummer #00388 2 x Verbatim DVD-R 16x matt silver 50 stk. Cakebox = 240,00 Leif |
|
![]() |
|
![]() |
Håber det kun var den første Cakebox der havde problemer. Har nu begyndt på næste og brændt den første uden problem. Leif Redigeret af LGR01 - 30-September-2006 kl. 16:25 |
|
![]() |
|
Keld ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 451 |
![]() |
Spawn: Er det -R, +R, 8x, 16x du har haft problemer med?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |