recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor SKAL det være Verbatim?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor SKAL det være Verbatim?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 17:25

Jeg kan så fortælle, at jeg hamstrede fra IT-Netsupply i oktober sidste år og i januar og har brugt og stadig bruger 

varenummer 43522 Verbatim DVD-R 16X 4.7GB Matt Silver -Spindel 25 stk

og

varenummer 43500 Verbatim DVD+R 16X 4.7GB Matt Silver - Spindel 25 stk.

Varenumrene er også Verbatims egne, så de skulle være helt entydige.

De har alle (pånær den ene, jeg nævnte nederst på forrige side), virket fint brændt hhv. i real time eller i high speed i min Sony, i en anden optager og i min pc.

Jeg er også - som Keld - nysgerrig m.h.t. hvilken slags Verbatim skiver Spawn var så uheldig og om det var i en Sony recorder.

PS: Nu ved jeg godt, at et køb i januar er længe siden, men det er jo lidt interessant, om Verbatim eller rettere Mitsubishi Chemical Company er sløjet af på den siden eller ej.

Og måske også, om der hos nogle måske er en laserlinse, der ganske enkelt trænger til at renses?

Redigeret af Carser - 30-September-2006 kl. 17:47
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
FDNi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 02:36

Jeg har på det seneste også haft problemer med Verbatim DVD-R 16x på min Sony hx1010 ved hurtig overførsel.

Det er blivet værre og værre fra den sidste sendingjeg kar købt, med meddelse om at DVD er snavset, så prøver jeg en anden eller tredie og så virker den måske.

Jeg har prøvet at bruge den afviste lidt senere eller dagen efter, og så har den i nogle tilfælde kunne bruges.

På min PC er der ikke problemer, men den kan kun skrive med 4x (Plextor) men en kammerat, der har købt nogle af mine Verbatim har muligvis også problemer med en helt ny PC, og det er vist et Sony-drev.

Sendingen er helt ny og købt hos it-Netsupply.

Hvis jeg overfører på min Sony med 1x hastighed er der ikke nogle probleme, og et mærkeligt tilfælde jeg havde i aftes er, at nu overfører den hurtig med med ca 8x hastighed, det tog ca 11 min mod mod mormal ca 8 min..

Jeg har lige set på den side der henvises til ang. Taiyo Yudin, og det fremgår, at Verbatim tilsyneladende har fået nogle lavet hos dem, men de er udgået af deres program.

Mvh

Freddy.

Til top
dvd-dyr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2004
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 08:06
Hvad er ID på de DVD-R 16x, der giver problemer? Jeg har lige købt en stak DVD'er hos Mediebutikken. Det er Verbatim DVD+R 16x med ID: MCC 004. De kører helt perfekt, ganske som sidste sending jeg fik. Jeg brænder dem dels på min Panasonic DMR-EH52 og dels på min PC's NEC 3540A. På PC'en brænder jeg med 16x hastiged. Panasonicen kan vist ikke brænde med mere end 8x.

Sidst jeg købte medier, var det Verbatim DVD-R 16x med ID: MCC 03RG20. De virkede knapt så godt, og jeg fik endog et par coastere. Er det dem, du har?

/Kjeld
Til top
FDNi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 10:23

Hvor ser du ID på DVD'en, jeg har set på foskellige leveringer og kan på de ældre se et nummer trykt med sort i det gennemsigtige stykke ved centrum og på nogle også på det matte stykke, på de nye er numret næsten ikke til at se da det er gennemsigtigt, er det det du mener, for jeg syntes ikke de liger dem du har brugt, det er ikke den opbtgning at tal og bogstaver som du gengiver?

Mvh

Freddy

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 11:21

Det var en kort førnøjelse. De to første gik godt med kvick, men så var det galt igen med den tredje. Jeg kan godt bruge den samme DVD, formatere om og så brænde i slow. Det kan da ikke vare noget galt med min Sony 910? Den der lidt mere en et år gammel og jeg har brændt ca 500 DVD.

Leif

Til top
dvd-dyr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2004
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 11:25
Man kan f.eks. se ID'en med Nero Toolkit - CD/DVD Speed. Du kan også downloade DVDINFOPro.

/Kjeld
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 12:01

Jeg får forhåbentligt en ny sending medier i morgen. Jeg har bestilt 100 stk af samme type som jeg hidtil har brugt, nemlig Verbatim DVD-R 16x full face printable, 2x50 stk. i spindle. Dem har jeg ikke haft problemer med.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Pind Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 14:26
Køb Taiyo Yuden http://www.dvdshoponline.co.uk/ enten som Plextor, That's eller under eget navn, så skulle i få noget af det bedste. Der er alt for mange efterligninger i omløb af alt så det er vigtigt også at bruge en certificeret forhandler for at være sikker på at få det man forventer man køber.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 15:11

Oprindeligt skrevet af Pind Pind skrev:

Køb Taiyo Yuden http://www.dvdshoponline.co.uk/ enten som Plextor, That's eller under eget navn, så skulle i få noget af det bedste. Der er alt for mange efterligninger i omløb af alt så det er vigtigt også at bruge en certificeret forhandler for at være sikker på at få det man forventer man køber.

Det fremgår ikke af deres hjemmeside om de sælger til andre end UK hjemmemarkedet. Sælger de f.eks. til kunder i Danmark?

Redigeret af DrageMester - 01-Oktober-2006 kl. 15:12
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Det fremgår ikke af deres hjemmeside om de sælger til andre end UK hjemmemarkedet. Sælger de f.eks. til kunder i Danmark?

Ja. Det fremgår faktisk af en boks til højre på siden med små flag i. "We ship to the following countries:..."

Bare ærgerligt, at jeg ikke har en af de korttyper/konti, der kræves.

Kender nogen en netshop, der sælger Taiyo Yuden til os i DK, har rimelige priser og som tager imod betaling m. alm. Dankort?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 15:48
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 16:41

Tak Norbert, det var helt nyt for mig!

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu