|
Hvorfor SKAL det være Verbatim? |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |
FDNi
Junior bruger Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 16:44 |
[ Tak for henvisningen til ID-programmet. Jeg har nu undersøgt nogle DVD'er og fandt den første, jeg overførte på minSony HX1010 (som jeg anskaffede i marts i år) og både den DVD og de nyeste jeg har, har alle idkode:MCC03RG20, men jeg har købt dem af flere gang, og de første par måneder var der ikke nogle problemer, men for hver sending syntes jeg der er blevet flere med fejl. Mvh Freddy |
|
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 17:08 |
Det er vist også kun for ganske nylig, at Azomedia sælger Taiyo Yuden skiver. Ud over http://www.dvdshoponline.co.uk/ vil jeg personligt også anbefale, http://svp.co.uk/index.php. De har et stort udvalg og leverer en fremragende service. Apropos Verbatim skiver, har nogen erfaringer med Sony 710 og double layer skiver? Jeg brugte i starten Verbatim, men efterhånden får jeg brænderfejl næsten hver gang. Flere Sony forretninger bekræfter, at Verbatim går dårligt i spænd med Sony.
|
|
Perfektionist
Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65 |
|
Keld
Super bruger Oprettet: 01-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 451 |
Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 12:49 |
Perfktionist: er det ikke hamrende dyrt at få sendt fra England? Jeg har været inde på begge, og kan ikke lige finde noget om fragtpriserne.
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 15:22 |
Verbatim Double Layer skiver er de eneste der generelt er kompatible med et bredt udvalg af brændere, og som generelt giver et godt resultat. Sony forretningernes bekræftelse kommer som noget af en overraskelse for mig, men personligt har jeg kun brændt to DL medier på min Sony RDR-HX910. Den ene var Verbatim 2.4x DVD+R DL (MKM 001) og den anden var HP 2.4x DVD+R DL (CMC MAG. D01). Begge to virkede fint, men Verbatim DVD'en viser langt færre PIE/PIF ved en kvalitets-skanning i andre drev.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 15:25 |
Shipping fra SVP i UK til Danmark er ca. £12 + VAT (moms), medmindre du køber for mindst £300 for så er det gratis. Redigeret af DrageMester - 02-Oktober-2006 kl. 15:25 |
|
Keld
Super bruger Oprettet: 01-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 451 |
Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 14:13 |
Den 1/10 modtog jeg 4 cakebox a 25 stk. 16x Verbatim -R, varenr. 43522, Media code/Mfr ID : MCC 03RG20 fra Medieshoppen. Efter at have brændt de første 28 stk. på min Pioneer 540, har jeg ikke haft nogen fejlbrændinger eller andre problemer.
|
|
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 15:01 |
Alletiders. Angående datoen 1/10: Har du på to-tre dage brændt hele 28 skiver? |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|
FDNi
Junior bruger Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 16:26 |
I dag med 11-tiden modtog jeg så 100 stk.Taiyo Yuden fra azomedia, og gik straks i gang med at afprøve dem. Tændte Sony HX1010 og overførte 3 titler fra HD til DVD og brændte med stor hastighed, men men men, da jeg ville brænde den 4. gik der kun et par min. da den viste "Disken er snavset", og da var der gået 1time. Jeg har nu en mistanke om, at det er et varmeproblem, der står jo godt nok i manualen, at den ikke må stilles i en reol, og det gør min selvfølgelig, men der er inge bagbeklædning, og jeg syntes også der rimelig luft omkring maskinen, og jeg oplever også, at jeg kan overføre når jeg lige har tændt, men normalt er det jo ikke så mange lige efter hinanden. Jeg har nu lavet et hul i hylden, og montere en PC-kabinet ventilator, der blæser lige op der hvor der er nogle vetilationshuller under kabinettet, så må jeg hen ad vejen se hvad der sker. Mvh Freddy |
|
Keld
Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:24 |
Carser: Ja den er god nok. Jeg har både C+ og TV 1000 i øjeblikket, hvorfor jeg optager 30-40 film på en måned. Selv om jeg optager i LP, så skal der jo ryddes ud indimellem, når jeg også har lagt ca. 400 CD'er ind. En god ting er jo så, at Pioneer ikke har problemer med at brænde 16x skiver, hvor det kun tager 7-8 min. at brænde 2 film optaget i LP. |
|
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:25 |
Keld: Du fik vist fragtprisen fra SVP af Dragemester. Det fordyrer selvfølgelig indkøbet lidt, men i lang tid var SVP den eneste udbyder i Europa, der solgte Taiyo Yuden skiver - og de fungerer PERFEKT med min noget kræsne Sony 710. Deres service er fremragende, og jeg giver gerne lidt ekstra for noget, der virker. Dragemester: Ja, det var også absolut nyt for mig, at flere Sony forretninger frarådede Verbatim, eller for at være helt præcis, så var budskabet, "Verbatim er generelt en fremragende skive, MEN vi har set mange tilfælde, hvor de IKKE går godt i spænd sammen med Sony recordere". Selv har jeg altid brugt Taiyo Yuden, som jeg har brændt flere hundrede skiver af - uden fejl. Desværre laver TY ikke double layer skiver, så der må jeg ty til andre mærker. Verbatim giver ofte fejl i starten af andet lag. Der er dog 2 variabler, 1) ofte lægger producenten standardproduktion ud til underleverandører, og så kan kvaliteten pludselig ændre sig, 2) måske trænger min Sony 710 lacer til en egentlig rensning. Jeg har set mange eksempler på et TILSYNELADENDE superrent lacerhoved, der efter en gang vatpind med isopropyl alkohol straks brænder/læser perfekt igen. F.eks. kan blot en lille smule tobaksrøg virkelig give problemer. |
|
Perfektionist
Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65 |
|
Keld
Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:33 |
Perf ektionist: Vedr. 1) om underleverandører: Er "MCC 03RG20" ikke en entydig angivelse af, at det er Verbatim, der selv har produceret dem?
|
|
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 19:41 |
Tak for dit svar! Og ja, high speed overførsler går heldigvis tjept. Jeg rydder også selv lidt op på min HDD i omgange, men jeg er dog ikke kommet op på så mange overførsler til DVD på et par dage som dig. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |