|
Hvorfor skriver I ikke om det? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg sendte en personlig besked til Recordere-teamet (v/Lars) den 13. jan. 2012, hvor jeg gjorde opmæksom på YouSee's manglende opfyldelse af must carry-forpligtelsen ifølge kulturministerens bekendtgørelse af 10 dec. 2011, som jeg citerede i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=106513&PN=23&title=tv2-hd-dr1-hd s. 23.
Jeg tænkte da at det var en historie for Recordere.dk, men tager det på ingen måde ilde op at man undlod at skrive om det. Så vigtig er sagen ikke, og jeg har lige siden været forundret over den heftighed visse forum-debattører her har reageret på sagen. YouSee og de relevante myndigheder finder selvfølgelig en løsning. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Vilhelm. Det var faktisk din henvendelse, der gjorde vi skrev til Ib Konrad. Han ville gerne lige undersøge det, og da Lars og jeg sad i flyet hjem Las Vegas, lagde han selv et svar ind i forumet.
En ny programomlægning på YouSee's net er ikke "bare lige". Som jeg også skrev i en tidligere tråd. Jeg personligt ville da droppe alle analoge, fjerne dubletter, og nedlægge servicekanalen der jo efter internettet er kommet til, ingen berettigelse har. Men jeg er ikke direktør eller programplanlægger i YouSee, så derfor må jeg acceptere de valg de tager, eller opsige mit abonnement hos YouSee. Problemet for mig er bare, at jeg mener ikke at jeg får bedre kvalitet og programudvalg hos Boxer, bedre billedekvalitet hos TDC TV, og jeg kan p.t. ikke få fiber ind, så heller ikke der har jeg de muligheder. På recordere.dk er det i orden at kritisere produkter og produkters kvalitet, men når man går efter manden og ikke efter bolden, så siger vi fra. Det har vi gjort før, og det vil vi gøre hver eneste gang nogen gør det. Vi er faktisk meget pro debat på recordere.dk, og rigtigt mange sager og artikler er affødt ud fra debatter, men når leverandøren har svaret direkte til vores brugere, at de arbejder på det, men det ikke er "lige til", ser vi p.t. ikke mere kød på det ben. Hvem skal betale for konsekvensen. Skal vi fjerne ESPN HD som lige er kommet til, og hvilke andre kanaler skal fjernes for at få plads til de mange regionale stationer. Og jeg må sige som det er lige nu, ville jeg hellere have fjernet nogle HD kanaler og få bedre HD kanaler end at få flere, og endnu dårligere bitrate. |
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil vildt gerne have alle kanaler i super HD kvalitet, men jeg har også en del kanaler jeg bare ikke vil af med og samtidig har jeg ingen lyst til at betale mere end jeg allerede gør, så rent faktisk syntes jeg det virker decideret tåbeligt at Yousee og andre SKAL levere (er det) 8 kanaler i HD.
|
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er fordi Yousee ikke er regionsopdelt ligesom Boxer. Hos os har vi kun én regionskanal i 4:3 sammenmast HD
|
||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har i denne tråd s. 52 http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&PN=52&title=kvaliteten-p-hdkanalerne-hos-yousee udtrykt min tilfredhed med at YouSee i de sidste par år er gået mere aktivt ind i en dialog med deres kunder, ikke mindst via Recordere.dk. Jeg kan kun gentage at jeg anser det for særdeles vigtigt at denne udveksling kan fortsætte. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
JohnH
Super bruger Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmm...jeg synes ikke rigtig hummelmoses forklaring for hvorfor Recordere.dk ikke vil skrive en artikel er god. Jeg har stor respekt for at Ib deltager fra Yousee's side...det er rigtig godt. Men altså selvom Ib svarer direkte i en debat, så kan der da stadig godt være behov for en artikel der opsummerer/belyser debatten. Det er altså de færreste brugere af recordere.dk der følger detaljeret med i lange debatter. OG som lige får med at nu svarer Ib altså et eller andet på en debat-tråd. Jeg tror artikler kunne være med til at skabe yderligere debat på en bedre og mere oplyst baggrund. |
||
evilguy
Super bruger Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
JohnH kommer med et fremragende indlæg , som virkelig rammer sømmet på hovedet.
|
||
evilguy
Super bruger Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Èn - YouSee er forpligtet til at levere èn regional TV-station i deres kabel anlæg. Denne ene station er selvfølgelig afhængig af, hvor i landet du bor, men YouSee er kun forpligtet til at udsende én regional TV-station pr. område. At der så er otte forskellige regioner, det er ikke anderledes end der er otte regionale "græsrods" TV-stationer. Den med de otte TV-stationer som fulder tre MUX og gud ved hvor mange Mbit/s kapacitet, det er en af YouSees både at blæse sagen op på. Men den diskussion kan vi tage i den anden tråd, og så holde os til det til emnet i denne tråd; Hvorfor skriver Recordere.dk ikke om YouSees lovbrud? |
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Evilguy.
Nu svarer vi dig så sidste gang, fordi svaret er og bliver det samme :-) Vi skriver ikke om det, fordi vi p.t. ikke mener det er en historie. YouSee sender regionerne p.t. i SD, og er blevet pålagt at gøre det i HD. Regionerne selv sender stadig primært ud i opscaleret SD, hvilket du også kan se, hvis du smider en Boxer antenne på, og ser det signal de sender ud i DTT. Hvis YouSee slet ikke sendte regionerne, så var der en historie som var værd at bringe. Som vi også har skrevet tidligere, så ved vi at YouSee sidder og bider sig i læberne, og forbander at det skete så tæt på programomlægningen. Men en artikel der hedder "YouSee bider sig i læberne", er ikke interessant. Til gengæld har vi ladet vores brugere i en sober tone have dialog med YouSee, så de kunne danne deres egen mening og faktisk både få svar og indrømmelser. Sker der det at YouSee melder ud. Vi gider ikke finde pladsen til regionerne i HD, så er det en anden situation. Det har YouSee endnu ikke gjort, og vi ved at de knokler på at finde pladsen. Så Recordere.dk bringer ikke historien i artikel form (Vi kan vel blive enige om at den står på forsiden flere gange i vores debat top lister ) fordi, vi ikke mener det er en historie for vores brugere nu. |
||
|
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Brugeren "reslfj" har i ét eller andet indlæg skrevet, at DVB C2-standarden frigives senere i år. Kunne det tænkes, at YouSee ville anvende denne nye standard til at sende Regionerne i HD, da der så bliver en større kapacitet? Eller vil de hellere anvende den til 3D-TV?
|
||
hummelmose
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skal vi nok ikke køre flere emner i samme tråd. Men DVB-C2 standarden kommer nok ikke til at spille en rolle de første 2-3 år, fordi der p.t. ikke sælges mange apparater med DVB-C2. |
||
|
||
evilguy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også fair nok; I har fortaget et bevist fravalg, og jeg respekterer selvfølgelig den beslutning, selvom jeg er meget uenig i jeres begrundelser. Jeg accepterer, at diskussionen omkring Recordere.dks redaktionelle linje er lukket. |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |