recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet?

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 22:47
Har prøvet med et andet kabel, men det virker ikke.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 23:29
Prøvet at genstarte router og derefter pc?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Forresten er det lidt svært fordi det kabel går ind i stuen.

Det var en bærbar computer - var det ikke?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Jo - og? Kablet går igennem en væg. Hvor vil du hen?

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 07:26

Klaus

Hen i stuen med den bærbare  Wink

Mvh JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 08:27

Hen til streamingafspilleren inde i stuen, med den bærbare under armen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 09:30
Husk nu ikke at lade dig narre af Firewirekortet (1394). Det opfører sig også som et netkort og melder "fejl" ved ingen tilslutning. Desuden kan din computer jo slukke for diverse enheder for "at spare strøm". Det kan du se i Egenskaber under Enhedshåndtering. Men det ved en hardcore Windowsbruger som dig, jo alt om.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 12:59

Klaus

Det hjælper jo ikke, når det netværkskabel til streamingafspilleren, går fra streamingafspilleren i stuen og ind på mit kontor, hvor routeren står.  Wink

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Husk nu ikke at lade dig narre af Firewirekortet (1394). Det opfører sig også som et netkort og melder "fejl" ved ingen tilslutning. Desuden kan din computer jo slukke for diverse enheder for "at spare strøm". Det kan du se i Egenskaber under Enhedshåndtering. Men det ved en hardcore Windowsbruger som dig, jo alt om.

Nu er der ikke noget firewire stik i min bærbare, så det er ikke relevant. Jeg har ikke ændret på nogen indstillinger under enhedshåndtering. Desuden er strømstyringsmodellen, den der giver computeren mest performance. Når jeg kigger på enhedshåndtering, finder jeg "Realtek PCIe GBE family controller", som jeg antager er lan netværkskortet, da de andre under netværkskort er bluetooth og trådløs. Her siges det at enheden virker korrekt. Under strømstyring var der krydset af, at computeren kunne slukke denne for at spare strøm. Den har jeg så prøvet at fjerne. Så nu kan jeg prøve at afbryde trådløs og genstarte computeren.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:11
Hvis du ikke allerede har genstartet routeren, så gør det nu. Det er det første jeg selv ville gøre.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:12
Ja, det vil jeg også gøre i morgen, eller i aften. At geninstallere routeren. Så får vi se.

Thorvald.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:15

Det hjælper jo ikke, når det netværkskabel til streamingafspilleren, går fra streamingafspilleren i stuen og ind på mit kontor, hvor routeren står.  Wink

Ja, det er det kabel, der går i streamingafspilleren, jeg vil have dig til at koble fra streamingafspilleren og sætte til den bærbare - som du naturligvis flytter derhen, hvor streamingafspilleren står.

Du har stadig ikke givet en god forklaring på, hvorfor det ikke lader sig gøre.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu