|
Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet? |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nååååå - hehehehehehehehe - ja ja - nu ser jeg hvor du vil hen. Det er vist søndag idag.... Ja, det er også en testmulighed, som jeg kan afprøve hvis geninstallering af routeren ikke fungerer.
Det væsentligste er jo at finde ud af om fejlen ligger i computeren eller udenfor computeren. Men jeg må vente med at gøre mere til min kone er gået i seng.... ![]() Jeg er lige nu mere interesseret i en løsning på ftp-server spørgsmålet.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Jeg mener genstarte, ikke geninstallere - altså bare slukke og tænde igen ![]() |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Ja, det ved jeg godt - men jeg synes normalt ikke at det virker særligt godt. Om det er fordi jeg har fast ip og at routeren glemmer indstillingerne, hvis den bliver genstartet, ved jeg ikke. Så jeg geninstallerer den normalt, da jeg er sikker på at så virker det og det tager ikke ret lang tid.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Hvordan geninstallerer du din router? Min router er ikke installeret på computeren. Hvis du kører med fast ip på din computer, sørger du selvfølgelig for at ip adressen er udenfor det område som routerens dhcp server uddeler adresser fra. Klaus |
||
![]() |
||
|
Med installations CD'en. Det er muligt at routeren ikke som sådan er installeret på computeren - det ved jeg ikke. Men CD'en fører én igennem de trin der skal til for at sætte routeren op.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Det er den næppe. Hvilket operativsystem på hvilken computer og hvilken router? Men okay, det er friskt gjort at køre med fast ip, hvis forståelsen for netværket er at sætte en CD i og "installere routeren". Klaus |
||
![]() |
||
|
Computer: Asus G73SW.
OS: Windows 7. Router D-Link DIR-635. Hvorfor er det friskt? Bare det virker er det vel ligemeget.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Virker det da? En god router (som din D-link) skal aldrig "geninstalleres", min billige skod SMC router har ikke været geninstalleret i 5 år. Den har været slukket engang i begyndelsen af sidste år. En D-link i fabriksindstillinger deler ip adresser ud i omårdet 192.168.0.100 til 192.168.0.199. Sætter du din computer op til fast ip, så sæt den til en adresse derunder (altså undtagen 192.168.0.1 som er routerens egen adresse). Klaus |
||
![]() |
||
|
Den faste ip-adresse er en jeg har fået uddelt af min udbyder, med diverse sub-ip adresser og hvad det nu hedder alt sammen.
Jeg synes bare nogen gange jeg har oplevet, at hvis der har været slukket for strømmen til routeren - så virkede Internettet ikke optimalt (var langsommere end normalt). Det er normalt et tegn på at routeren er gået tilbage til dynamisk ip-adresse (for boligforeningens net), i stedet for den faste ip-adresse.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|
|
||
![]() |
||
|
Nåååh, jeg forstod det som om du havde et problem med din computer og ikke andet og at den fast ip adresse du har er på din computer. Er du i tvivl om indstillingerne på din router, indtaster du rrouterens ip adresse i en browser (eller klikker her: http://192.168.0.1/), så kan du se, hvilken ip adresse du har. Men for lige at holde tungen lige i munden, så start med at finde ud af, hvorfor du ikke har en fungerende kablet forbindelse til din router. Ellers får du blandet alt for mange variabler ind i din fejlfinding. Klaus |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
|
.
Redigeret af Allan Olesen - 01-Juli-2012 kl. 22:57 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |