recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:41
Nååååå - hehehehehehehehe - ja ja - nu ser jeg hvor du vil hen. Det er vist søndag idag.... Ja, det er også en testmulighed, som jeg kan afprøve hvis geninstallering af routeren ikke fungerer.

Det væsentligste er jo at finde ud af om fejlen ligger i computeren eller udenfor computeren. Men jeg må vente med at gøre mere til min kone er gået i seng.... Wink 

Jeg er lige nu mere interesseret i en løsning på ftp-server spørgsmålet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, det vil jeg også gøre i morgen, eller i aften. At geninstallere routeren. Så får vi se.

Jeg mener genstarte, ikke geninstallere - altså bare slukke og tænde igen Wink

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja, det vil jeg også gøre i morgen, eller i aften. At geninstallere routeren. Så får vi se.

Jeg mener genstarte, ikke geninstallere - altså bare slukke og tænde igen Wink

Ja, det ved jeg godt - men jeg synes normalt ikke at det virker særligt godt. Om det er fordi jeg har fast ip og at routeren glemmer indstillingerne, hvis den bliver genstartet, ved jeg ikke. Så jeg geninstallerer den normalt, da jeg er sikker på at så virker det og det tager ikke ret lang tid.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 19:50

Så jeg geninstallerer den normalt, da jeg er sikker på at så virker det og det tager ikke ret lang tid.

Hvordan geninstallerer du din router?

Min router er ikke installeret på computeren.

Hvis du kører med fast ip på din computer, sørger du selvfølgelig for at ip adressen er udenfor det område som routerens dhcp server uddeler adresser fra.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 19:56
Med installations CD'en. Det er muligt at routeren ikke som sådan er installeret på computeren - det ved jeg ikke. Men CD'en fører én igennem de trin der skal til for at sætte routeren op.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:04

Det er muligt at routeren ikke som sådan er installeret på computeren - det ved jeg ikke.

Det er den næppe.

Hvilket operativsystem på hvilken computer og hvilken router?

Men okay, det er friskt gjort at køre med fast ip, hvis forståelsen for netværket er at sætte en CD i og "installere routeren".

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:14
Computer: Asus G73SW.
Router D-Link DIR-635.

Hvorfor er det friskt? Bare det virker er det vel ligemeget.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:24

Hvorfor er det friskt? Bare det virker er det vel ligemeget.

Virker det da?
En god router (som din D-link) skal aldrig "geninstalleres", min billige skod SMC router har ikke været geninstalleret i 5 år. Den har været slukket engang i begyndelsen af sidste år.

En D-link i fabriksindstillinger deler ip adresser ud i omårdet 192.168.0.100 til 192.168.0.199. Sætter du din computer op til fast ip, så sæt den til en adresse derunder (altså undtagen 192.168.0.1 som er routerens egen adresse).

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:53
Den faste ip-adresse er en jeg har fået uddelt af min udbyder, med diverse sub-ip adresser og hvad det nu hedder alt sammen.

Jeg synes bare nogen gange jeg har oplevet, at hvis der har været slukket for strømmen til routeren - så virkede Internettet ikke optimalt (var langsommere end normalt). Det er normalt et tegn på at routeren er gået tilbage til dynamisk ip-adresse (for boligforeningens net), i stedet for den faste ip-adresse.

Thorvald.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 21:19

Den faste ip-adresse er en jeg har fået uddelt af min udbyder, med diverse sub-ip adresser og hvad det nu hedder alt sammen.

Jeg synes bare nogen gange jeg har oplevet, at hvis der har været slukket for strømmen til routeren - så virkede Internettet ikke optimalt (var langsommere end normalt). Det er normalt et tegn på at routeren er gået tilbage til dynamisk ip-adresse (for boligforeningens net), i stedet for den faste ip-adresse.
nettet bliver ikke langsommere pga dynamisk ip'er. Og jeg kan ikke forstår du kører med faste ip, på dine computere, da det kun er din router der skal bruge en offenlig adresse til at komme ud af huset
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 22:52

Nåååh, jeg forstod det som om du havde et problem med din computer og ikke andet og at den fast ip adresse du har er på din computer.

Er du i tvivl om indstillingerne på din router, indtaster du rrouterens ip adresse i en browser (eller klikker her: http://192.168.0.1/), så kan du se, hvilken ip adresse du har.

Men for lige at holde tungen lige i munden, så start med at finde ud af, hvorfor du ikke har en fungerende kablet forbindelse til din router. Ellers får du blandet alt for mange variabler ind i din fejlfinding.

Klaus
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 22:57
.

Redigeret af Allan Olesen - 01-Juli-2012 kl. 22:57
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu