recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet?

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 21:30
Har du prøvet at afinstallere dit netværkskort og derefter genstartet og lade den installere det igen.

Jeg har set samme problem efter en opdatering fra windows update
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 21:53
Jeg har prøvet at installere software til netværkskortet, men ligefrem at afinstallere det har jeg ikke. Det er da værd at prøve.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 06:34
Find netkortet under Enhedshåndtering, højreklik og vælg Fjern/Slet. Genstart og lad computeren finde netkortet igen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 07:58
Nå - det prøvede jeg, men efter genstarten af computeren kunne den ikke finde enhedssoftwaren. Så jeg prøvede at gøre det, at jeg lavede systemgendannelse på den - til et punkt før d. 28. juni. (Hvorfor kunne jeg ikke gå længere tilbage?). Men den kunne stadig ikke gå på netværkskortet.

Det tyder måske på at det ikke er en software fejl?

Thorvald.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 08:07
Kør afsted med dwn, det er mit råd så
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Muligt fra netværks kablet det et bud

Lederne i netværkskablet er isoleret fra resten af det elektroniske kredsløb, netop af samme årsag. Har du ikke lært det?

Det ses af og til at det på den måde komponenter ryger på.

Hvor mange komponenter har du set ryge?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 08:30

Kør afsted med dwn, det er mit råd så

Ja, jeg bliver nok nødt til at smutte ned på posthuset med den og få den sendt afsted... Smile

Thorvald.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Muligt fra netværks kablet det et bud

Lederne i netværkskablet er isoleret fra resten af det elektroniske kredsløb, netop af samme årsag. Har du ikke lært det?

Det ses af og til at det på den måde komponenter ryger på.

Hvor mange komponenter har du set ryge?

Klaus

Jeg har ikke selvset det. Men Vores lære fortalte om det. Det lyder som en fornuftig forklaring du kommer med. Men alt på et bundkort er jordret, og hvis den svitch router og ligende, sender en fejlstrøm måske pga. kortslutningn og ryger videre gennem kablet og til en computer uden jord, der den futte af.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 10:17

Jeg har ikke selvset det. Men Vores lære fortalte om det. Det lyder som en fornuftig forklaring du kommer med. Men alt på et bundkort er jordret, og hvis den svitch router og ligende, sender en fejlstrøm måske pga. kortslutningn og ryger videre gennem kablet og til en computer uden jord, der den futte af.

Jeg er ikke helt sikker på at du forstod det jeg skrev, så jeg prøver lige igen:

Lederne i et ethernet kabel har ingen elektrisk forbindelse til resten af computeren. Så en fejlstrøm i en router kan aldrig komme over i computeren.

Jeg tror at din lærer ved meget lidt om elektronikken i netværk.

Klaus
(med en uddannelse i elektronik og 100 meter mester i støj)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 23:39

Muligt fra netværks kablet det et bud, så ryger det ned til strømforsyningen, og kan ikke komme videre. Får der går jord igennem forsyningen. Det ses af og til at det på den måde komponenter ryger på.

Tror du også på din lærer, hvis han fortæller at månen er lavet af grøn ost? Question

Du går jo og fortæller højt og flot omkring dit Cisco skoleforløb, men måske skal du gennemgå det igen?

Selvfølgelig har netkort gavanisk adskillelse i form af optocouplers eller tilsvarende teknologi. Det betyder at der ikke kan løbe en fejlstrøm ned til jord. Man kan dog stadig brænde et netkort af hvis det bliver udsat for fejlstrøm.

Bortset fra det, så er de fleste switchmode laptop strømforsyninger enten ikke forsynet med en jord som føres gennem til nul på sekundærsiden. Eller også er der diverse kodensatorer eller modstande til at fjerne brum imellem nul og jordstikket. Prøv selv at mål efter, så vil du opdage at der enten ikke er forbindelse eller en modstand på ca. 1-10 Mohm.

Til trådstarter:
Prøv at se om din BIOS ikke har en form for netværk test. Det kan også være at der hører noget diagnostiseringsværktøj med bland de utilities der kom med laptoppen.
Det kan også være at driveren er blevet mærkelig under en opdatering. Jeg oplevede en HP hvor netkortet var sat til skifte med wifi kortet. Sådan at wifi ikke var muligt når man kørte med kabel. Men pludseligt var netkortet helt holdt op med at virke indtil at jeg slog funktionen fra igen i BIOS.
Jeg gætter på at det er en software fejl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 06:14
Det ville være fint, hvis det er en software fejl. Jeg må kigge en gang i Bios og jeg må finde de originale installations CD/DVD'er frem, samt kigge en gang i Asus utility, der er installeret på computeren. Måske i omvendt rækkefølge.... Wink Men når jeg har gendannet Windows til en dato før problemet opstod, har jeg så ikke udelukket software fejl? Med mindre måske, at det er tilfældigt at jeg opdagede det fredag morgen og at den har kørt på trådløs signal i længere tid. Men det tror jeg dog ikke, fordi ikonet for trådløs og kablet net, er jo forskellige - og det var derfor jeg opdagede det.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 17:13
Ok - jeg har nu prøvet at bringe computerens Windows installation tilbage til fabriksindstillingerne. Når computeren starter op, gør den et hæderligt forsøg, på at gå på det kablede netværk. Men den kommer helt enkelt ikke på og der er ikke lys i stikket. Når jeg flytter kablet over i den anden bærbare er der ingen problemer.

Er der noget jeg overser? Ellers går jeg ud fra at jeg godt kan trippe ned i kælderrummet og finde kassen til den og gøre den klar til afsendelse for reparation??

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu