|
Hvorfor vælger computer trådløs ikke kablet? |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har du prøvet at afinstallere dit netværkskort og derefter genstartet og lade den installere det igen.
Jeg har set samme problem efter en opdatering fra windows update
|
|||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Jeg har prøvet at installere software til netværkskortet, men ligefrem at afinstallere det har jeg ikke. Det er da værd at prøve.
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
||
Find netkortet under Enhedshåndtering, højreklik og vælg Fjern/Slet. Genstart og lad computeren finde netkortet igen.
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
||
Nå - det prøvede jeg, men efter genstarten af computeren kunne den ikke finde enhedssoftwaren. Så jeg prøvede at gøre det, at jeg lavede systemgendannelse på den - til et punkt før d. 28. juni. (Hvorfor kunne jeg ikke gå længere tilbage?). Men den kunne stadig ikke gå på netværkskortet.
Det tyder måske på at det ikke er en software fejl?
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
||
Kør afsted med dwn, det er mit råd så
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Lederne i netværkskablet er isoleret fra resten af det elektroniske kredsløb, netop af samme årsag. Har du ikke lært det?
Hvor mange komponenter har du set ryge? Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Ja, jeg bliver nok nødt til at smutte ned på posthuset med den og få den sendt afsted...
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
||
Jeg har ikke selvset det. Men Vores lære fortalte om det. Det lyder som en fornuftig forklaring du kommer med. Men alt på et bundkort er jordret, og hvis den svitch router og ligende, sender en fejlstrøm måske pga. kortslutningn og ryger videre gennem kablet og til en computer uden jord, der den futte af. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Jeg er ikke helt sikker på at du forstod det jeg skrev, så jeg prøver lige igen: Lederne i et ethernet kabel har ingen elektrisk forbindelse til resten af computeren. Så en fejlstrøm i en router kan aldrig komme over i computeren. Jeg tror at din lærer ved meget lidt om elektronikken i netværk. Klaus (med en uddannelse i elektronik og 100 meter mester i støj) |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Tror du også på din lærer, hvis han fortæller at månen er lavet af grøn ost? ![]() Du går jo og fortæller højt og flot omkring dit Cisco skoleforløb, men måske skal du gennemgå det igen? Selvfølgelig har netkort gavanisk adskillelse i form af optocouplers eller tilsvarende teknologi. Det betyder at der ikke kan løbe en fejlstrøm ned til jord. Man kan dog stadig brænde et netkort af hvis det bliver udsat for fejlstrøm. Bortset fra det, så er de fleste switchmode laptop strømforsyninger enten ikke forsynet med en jord som føres gennem til nul på sekundærsiden. Eller også er der diverse kodensatorer eller modstande til at fjerne brum imellem nul og jordstikket. Prøv selv at mål efter, så vil du opdage at der enten ikke er forbindelse eller en modstand på ca. 1-10 Mohm. Til trådstarter: Prøv at se om din BIOS ikke har en form for netværk test. Det kan også være at der hører noget diagnostiseringsværktøj med bland de utilities der kom med laptoppen. Det kan også være at driveren er blevet mærkelig under en opdatering. Jeg oplevede en HP hvor netkortet var sat til skifte med wifi kortet. Sådan at wifi ikke var muligt når man kørte med kabel. Men pludseligt var netkortet helt holdt op med at virke indtil at jeg slog funktionen fra igen i BIOS. Jeg gætter på at det er en software fejl. |
|||
![]() |
|||
||
Det ville være fint, hvis det er en software fejl. Jeg må kigge en gang i Bios og jeg må finde de originale installations CD/DVD'er frem, samt kigge en gang i Asus utility, der er installeret på computeren. Måske i omvendt rækkefølge....
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
||
Ok - jeg har nu prøvet at bringe computerens Windows installation tilbage til fabriksindstillingerne. Når computeren starter op, gør den et hæderligt forsøg, på at gå på det kablede netværk. Men den kommer helt enkelt ikke på og der er ikke lys i stikket. Når jeg flytter kablet over i den anden bærbare er der ingen problemer.
Er der noget jeg overser? Ellers går jeg ud fra at jeg godt kan trippe ned i kælderrummet og finde kassen til den og gøre den klar til afsendelse for reparation??
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |