|
Hvornår blev dette underforum "windows only"? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, jeg lægger mig blot fast på, at hvis en bruger ønsker at prøve kræfter med noget utraditionelt bør vedkommende have lov til det, uden et kor der fortæller ham at han vælger forkert. Giv folk friheden til at vælge "forkert" uden at forplumre tråden med personlige holdninger til det valg de har foretaget. Det handler ikke om linux eller windows specifikt, det kunne lige så godt være en der havde brug for hjælp til sin android tablet og fik sin tråd forplumret af en flok ipadfans der fortalte hvor meget bedre livet havde været hvis han havde valgt ipad i stedet for android. Stortset samtlige tablettråde på forummet har fanboys der ikke deltager med andet end at fortælle modparten han/hun har valgt forkert - komplet ubrugeligt mudder. Hvis ham der startede ubuntutråden havde skrevet "jeg overvejer at bygge et mediecenter, men ved ikke helt om det skal være windows- eller ubuntubaseret? Mythtv ser ret spændende ud." så havde jeg med glæde fortalt ham om min opad bakke kamp med at lære linux og med mythtv i særdeleshed og fortalt at han nok kommer nemmere i mål med en windowsløsning. Men det var ikke det han spurgte om. Han spurgte om noget helt konkret i forbindelse med ubuntu og mythtv, ikke om min eller andres holdninger til hans valg. Jeg ved godt at det ikke var i ond mening folk skrev at han ville komme nemmere i mål med noget windows, men han spurgte ikke om hvad der er den nemmeste løsning eller hvad vores foretrukne styresystem er, han stillede nogle helt konkrete spørgsmål til nogle helt konkrete problemstillinger og der mener jeg han fortjener nogle helt konkrete svar i stedet for en tilkendegivelse af holdninger. |
||
![]() |
||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
|
Bare fordi du tolker det som en bruger som gerne vil bevæge sig ind i Linuxverdenen betyder ikke at alle vi andre læser det samme. Hvorfor er din fortolkning den eneste rigtige?
Igen. Jeg har absolut ikke betragtet hans tråd som værende en "jeg vil gerne begive mig ind i Linux-universet". Jeg betragter hans tråd som jeg vil gerne bevæge mig ind i HTPC-universet. Men du må jo tage op med forumadministratorerne om det er ok at vi som som brugere anbefaler andre løsninger end han selv har valgt. Eller om man kun må kommentere i en tråd hvis man ord-for-ord besvarer det stilte spørgsmål. Men jeg er jo allerede ude på et sidespor. Det eneste tilladte svar til den her tråd må vel være: "Aldrig". Alt andet er jo udfra din holdning irrelevant og så burde vi hellere lukke røven. Det er jo ikke et direkte svar på spørgsmålet! Redigeret af mbw2001 - 16-August-2012 kl. 15:21 |
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
|
Jeg forstår stadigvæk ikke din galle. Brugeren har ikke beklaget sig, men de folk der har skrevet at han måske skulle overveje et andet alternativ har jo ret. Hvad nu, hvis man havde foreslået noget andet end Mythtv under linux havde det så været legalt? Er det bare den der "Windows" / "Linux" ting der er så vigtig? Med mindre en bruger decideret skriver "Jeg har overvejet den og den løsning som jeg ved der er bedre men jeg har valgt den og den løsning pga. jeg af den og den grund ikke ønsker den bedste løsning" så vil jeg anbefale ting som det passer mig. Det var ikke tilfældet i det konkrete eksempel. Personen ville lave et HTPC, hvilket der sker mange gange i dette forum. Han havde selv en ide om det skulle være linux, hvis personen ikke vidste at der var nemmere alternativer så var det fint han blev gjort opmærksom på det.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |