recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår skal antenneanlæg sende digitalt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvornår skal antenneanlæg sende digitalt

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Den eneste måde hvorpå du kan se DR og TV2 Digitalt, og ikke vil investere i en modtager fra TDC eller Stofa er at modtage dem på egen antenne, jeg tror at chancen for at de udbydere leverer signalet i DVB-T standard er = 0. Der skal nu heller ikke nogen stor antenne til for at modtage, en stueantenne er i de fleste tilfælde god nok.



Stueantenne er her ikke nok, har testet det af.
i boligforeningen må man ikke ha udendørs antenner.
de får signalet fra stofa, og fordeler det mellem lejlighederne,
i et forældet anlæg som ikke kan fordele de digitale signaler,

Så er det Jeg spørg, hvor står jeg ?
gir 182kr om mdr for et analog signal. som til tider
er så ringe at tv2, er et stort flimmer,
hvad er kravet til bolig udlejeren, da det er dem
der står for fordelingen,  ???

Har mulighed for at få tdc digitv via anden vej
til 199 kr om mdr. men bolig udlejer vil ikke
fjerne mig fra antenne bidraget til stofa,



 

Redigeret af mr_keep_smiling - 23-April-2006 kl. 23:28
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 00:22
Citér Så er det Jeg spørg, hvor står jeg ?
gir 182kr om mdr for et analog signal. som til tider
er så ringe at tv2, er et stort flimmer,
hvad er kravet til bolig udlejeren, da det er dem
der står for fordelingen,  ???


Du spørger udlejeren om han, eller du selv, skal kontakte Stofa - dit signal skal selvfølgelig være okay, når du nu betaler for det. Det kan selvfølgelig blive et problem hvis det viser sig at det er kablerne i boligen der er problemer med, og service på disse ikke er dækket af servicekontrakter osv. - men den tid, den sorg....

Citér
Har mulighed for at få tdc digitv via anden vej
til 199 kr om mdr. men bolig udlejer vil ikke
fjerne mig fra antenne bidraget til stofa,

 


Hmmm, hvis "fremvejen" leveres af Stofa, hvordan får du så signal fra TDC?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 00:36

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Hmmm, hvis "fremvejen" leveres af Stofa, hvordan får du så signal fra TDC?

Formentlig TDC TV
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_tv_om
som er via ADSL.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 11:28
Tusinde tak for  hurtigt svar

ja via adsl kan jeg få tdc (tror det er DVB-C signal)

jeg har kontaktet stofa som fortæller det er udlejer
der står for min leverings del, da de kun levere til udlejer,
som så selv sørger for fordelingen til lejlighederne.

udlejer er i forvejen et problem, så lovgivning kunne
være et vigtigt emne for mig.


Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af mr_keep_smiling mr_keep_smiling skrev:

Tusinde tak for  hurtigt svar

ja via adsl kan jeg få tdc (tror det er DVB-C signal)


Det er nærmere IP-TV, DVB-C er det ikke.....

Citér
jeg har kontaktet stofa som fortæller det er udlejer
der står for min leverings del, da de kun levere til udlejer,
som så selv sørger for fordelingen til lejlighederne.

udlejer er i forvejen et problem, så lovgivning kunne
være et vigtigt emne for mig.


Hmmm, der bliver jeg dig svar skyldig, men måske skal du kigge i din lejekontrakt?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 18:47

Hejsa,

Jeg har fulgt lidt med i debatten om digitale signaler. Skal nemlig snart selv invistere i et LCD TV.

Jeg har lige fået svar fra Aarhus Antenneforening på et forslag om, at de jo kunne distribuere MUX'en med DR1, DR2 og TV 2 i alle programpakker. Her er deres svar:

Citér
Hej Flemming,
 
Tak for din mail.
 
Vi udsender den nævnte MUX (DR1, DR2 og TV2) ukodet, hvilket vil sige at man blot skal have en DVB-C modtager for, at kunne modtage de digitale signaler. Det er altså ikke nødvendigt, at abonnere på det digitale spejl for at se de nævnte danske kanaler
.
 
Med venlig hilsen
Antenneforeningen Aarhus
Anders Andersen
 
Hvis de udsender MUX'en direkte, skal man vel ikke have en DVB-C modtager men en DVB-T, eller hvad...?
 
MVH  Flemming
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Hejsa,

Jeg har fulgt lidt med i debatten om digitale signaler. Skal nemlig snart selv invistere i et LCD TV.

Jeg har lige fået svar fra Aarhus Antenneforening på et forslag om, at de jo kunne distribuere MUX'en med DR1, DR2 og TV 2 i alle programpakker. Her er deres svar:

Citér
Hej Flemming,
 
Tak for din mail.
 
Vi udsender den nævnte MUX (DR1, DR2 og TV2) ukodet, hvilket vil sige at man blot skal have en DVB-C modtager for, at kunne modtage de digitale signaler. Det er altså ikke nødvendigt, at abonnere på det digitale spejl for at se de nævnte danske kanaler
.
 
Med venlig hilsen
Antenneforeningen Aarhus
Anders Andersen
 
Hvis de udsender MUX'en direkte, skal man vel ikke have en DVB-C modtager men en DVB-T, eller hvad...?
 
MVH  Flemming


Ned, du skal have en DVB-C modtager, og så skal du vide hvor de pågældende kanaler ligger...

T'et i DVB-T står for Terrestisk, altså "luftbåren", så en DVB-T skal bruge en ekstern antenne....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Hejsa,

Jeg har fulgt lidt med i debatten om digitale signaler. Skal nemlig snart selv invistere i et LCD TV.

Jeg har lige fået svar fra Aarhus Antenneforening på et forslag om, at de jo kunne distribuere MUX'en med DR1, DR2 og TV 2 i alle programpakker. Her er deres svar:

Citér
Hej Flemming,
 
Tak for din mail.
 
Vi udsender den nævnte MUX (DR1, DR2 og TV2) ukodet, hvilket vil sige at man blot skal have en DVB-C modtager for, at kunne modtage de digitale signaler. Det er altså ikke nødvendigt, at abonnere på det digitale spejl for at se de nævnte danske kanaler
.
 
Med venlig hilsen
Antenneforeningen Aarhus
Anders Andersen
 
 
MVH  Flemming


Det var da interessant!

Det nævner Stofa sjovt nok ikke lige på siderne om de digitale signaler (og deres dyre priser).

Så kunne det da godt være man skulle kigge efter en DVB-C modtager.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Hejsa,

Jeg har fulgt lidt med i debatten om digitale signaler. Skal nemlig snart selv invistere i et LCD TV.

Jeg har lige fået svar fra Aarhus Antenneforening på et forslag om, at de jo kunne distribuere MUX'en med DR1, DR2 og TV 2 i alle programpakker. Her er deres svar:

Citér
Vi udsender den nævnte MUX (DR1, DR2 og TV2) ukodet, hvilket vil sige at man blot skal have en DVB-C modtager for, at kunne modtage de digitale signaler. Det er altså ikke nødvendigt, at abonnere på det digitale spejl for at se de nævnte danske kanaler.
 
Hvis de udsender MUX'en direkte, skal man vel ikke have en DVB-C modtager men en DVB-T, eller hvad...?
 
MVH  Flemming


T'et i DVB-T står for Terrestisk, og for at modtage det via DVB-T skal du altså have en antenne.

Det du skal anvende er en DVB-C modtager, og så skal du altså vide hvilke frekvenser osv. kanalerne ligger på....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Hejsa,

Jeg har fulgt lidt med i debatten om digitale signaler. Skal nemlig snart selv invistere i et LCD TV.

Jeg har lige fået svar fra Aarhus Antenneforening på et forslag om, at de jo kunne distribuere MUX'en med DR1, DR2 og TV 2 i alle programpakker. Her er deres svar:

Citér
Hej Flemming,
 
Tak for din mail.
 
Vi udsender den nævnte MUX (DR1, DR2 og TV2) ukodet, hvilket vil sige at man blot skal have en DVB-C modtager for, at kunne modtage de digitale signaler. Det er altså ikke nødvendigt, at abonnere på det digitale spejl for at se de nævnte danske kanaler
.
 
Med venlig hilsen
Antenneforeningen Aarhus
Anders Andersen
 
 
MVH  Flemming


Det var da interessant!

Det nævner Stofa sjovt nok ikke lige på siderne om de digitale signaler (og deres dyre priser).

Så kunne det da godt være man skulle kigge efter en DVB-C modtager.

Mvh Michael


I skal holde tingene lidt adskildt!!

I må ikke blande "Det digitale spejl", og de andre digitale pakker, sammen med Dr1, Dr2 og Tv2 via DVB-C.

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


I skal holde tingene lidt adskildt!!

I må ikke blande "Det digitale spejl", og de andre digitale pakker, sammen med Dr1, Dr2 og Tv2 via DVB-C.



Javel Hr!

Det er bare første gang jeg hører at Stofa rent faktisk giver muligheden for at man kan modtage DR1, DR2 og TV2 digitalt uden at skulle abonnere på det digitale spejl og via deres dyre DVB-C boks.

Jeg ved at det er lovpligtigt for antenneforeninger at skulle gøre det tilgængeligt (men regnes Stofa her som en antenneforening?), men jeg troede egentlig at det var "lovlig nok" at det blot var tilgængeligt via det digitale spejl.

Så det er nu engang en positiv og overraskende nyhed for mig at man kan modtage de danske kanaler digitalt via stofa (i Århus i hvert fald) uden at skulle abonnere på det digitale spejl.

Ikke nok med at DVB-T og DVB-C er to vidt forskellige ting, nu er der også "variationer af DVB-C".

Wonder why Hr og Fru Danmark er lidt småforvirrede over den fagre nye digitale verden.

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm - 24-April-2006 kl. 22:36
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


I skal holde tingene lidt adskildt!!

I må ikke blande "Det digitale spejl", og de andre digitale pakker, sammen med Dr1, Dr2 og Tv2 via DVB-C.



Javel Hr!



Hehe

Citér
Det er bare første gang jeg hører at Stofa rent faktisk giver muligheden for at man kan modtage DR1, DR2 og TV2 digitalt uden at skulle abonnere på det digitale spejl og via deres dyre DVB-C boks.


Som jeg skrev tidligere i denne tråd, så kan jeg ikke huske om kanalerne rent faktisk alle steder sendes ud ukodet - men hvis den gør, skal du bare have oplsyninger om QAM'en de ligger i.

Men når Aarhus Antenneforening mener de sendes ud ukodet, så gør de nok.

Citér
Jeg ved at det er lovpligtigt for antenneforeninger at skulle gøre det tilgængeligt (men regnes Stofa her som en antenneforening?), men jeg troede egentlig at det var "lovlig nok" at det blot var tilgængeligt via det digitale spejl.


Det er det også - altså loglivt, men det skal vist også kunne tilbydes ukodet.

Citér
Så det er nu engang en positiv og overraskende nyhed for mig at man kan modtage de danske kanaler digitalt via stofa (i Århus i hvert fald) uden at skulle abonnere på det digitale spejl.


Det Digitale Spejl er en spejling af alle de analoge kanaler der er på et enkelt anlæg, og har som sådan ikke noget med de 3 "nye" digitale kanaler at gøre... Det er derfor jeg skriver at man lige skal adskille de 2 ting.

Citér
Ikke nok med at DVB-T og DVB-C er to vidt forskellige ting, nu er der også "variationer af DVB-C".

Wonder why Hr og Fru Danmark er lidt småforvirrede over den fagre nye digitale verden.

Mvh Michael


Jeg det er sgu forståeligt nok :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu