recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår slipper vi for 3D i biografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår slipper vi for 3D i biografen?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 14:12
jow da, en Klovborg ost tager den tid en Klovborg ost skal tage LOL
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er Klovborg ikke noget med ost?

Klovborg har også en fin lille biograf med 3 sale.

De var de første til at vise 3D film i Danmark, mig bekendt.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 14:31
Ser heller ikke 3D i bio hvis jeg kan blive fri.

Var inde og se Amazing Spider-Man 2. Denne tror jeg nu ville være meget fed i 3D da mange scener virkelig ligner de er lavet bevist til 3D.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 14:32
Tak til nbu001
Den vises osse i 2D
Det er bare ikke med på den side, jeg bruger normalt
http://www.kino.dk/biografer/nordisk-film-biografer-randers
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ghump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 15:00
Min erfaring siger, at det fungerer bedst at se filmen i det format den nu er lavet til. 3D kan ligne noget der er løgn, når det er klistret ovenpå en 2D film. Omvendt føler man også tit at man mangler halvdelen af filmen, når man ser 2D udgaven af noget der oprindeligt var til 3D (gravity f.eks. er sådan ca. verdens kedeligste oplevelse i 2D).

Der hvor det bliver RIGTIGT svært, er når man skal bruge timer på nettet, i forsøget på at finde ud af hvad det "korrekte" format er. Så ender det tit med, at jeg bare ikke kommer i biffen
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Ghump Ghump skrev:

Der hvor det bliver RIGTIGT svært, er når man skal bruge timer på nettet, i forsøget på at finde ud af hvad det "korrekte" format er. Så ender det tit med, at jeg bare ikke kommer i biffen

Hmm, jeg må tilstå jeg gider slet ikke undersøge hvad det "rigtige" format er. 
Hvis jeg vil se noget 3D, så bliver det i 3D. Og lige sådan med 2D. 3D vælger jeg dog for det meste sammen med mine børn.
Vi har også 3D hjemme, men det bruger vi ikke rigtig mere. Det var mest i starten. Jeg vil dog ikke afskrive det, for netop film som Gravity synes jeg er genial som 3D. Og eller animations film. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er Klovborg ikke noget med ost?
Det var et besøg i Klovborg Bio der gjorde, at jeg købte de højttalere jeg har. Absolut den bedste biografoplevelse jeg nogensinde har haft :) (Kan dog ikke udtale mig om 3D etc i den)
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 16:51
Jeg går aldrig i biografen og ser 3D , det bryder jeg mig ikke om
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 17:11
Jeg syntes f.eks. Hobitten II i 3D HFR var noget af det fedeste. Så jeg ville da blive skuffet hvis de valgte at droppe 3D.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 17:18

Jeg vil da også sige at fim skal ses i 3D (i hjemmebioen) når det er muligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 21:25
Jeg ser alle nye film i 3D, det er som oftest betingelsen, hvis man vil se filmen i den bedste sal. Sådan tror jeg at flere har det og det holder gang i efterspørgslen. Jeg har dog ikke noget i mod 3D.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 21:44
Jeg gider heller ikke 3D i biografen. Synes dog normalt der er fin mulighed for at se samme film i 2D, hvis man kan acceptere at den ikke lige går i den største sal. Ofte er det dog ligemeget, når lyset slukkes og filmen går i gang.

3D var sjovt een gang. Nu er det bare til gene, fordi det i de fleste film ikke fungerer som virkemiddel, men bare er 3D fordi det er 3D - og det er en skidt tendens.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu