recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hyundai Q321
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHyundai Q321

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dagenslys Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Hyundai Q321
    Sendt: 14-September-2006 kl. 17:15

Hej

Jeg er ny i forrumet, så hvis der er en anden tråd om dette, så bare sig til. 

Jeg har kigget lidt på denne fladskærm Hyundai Q321. Jeg synes dens specs, ser lovende ud, og til prisen på 7300kr, lyder den lovende.

Jeg ville lige høre om i kendte noget til skærmen (erfaringer).

Den har følgende Digital Tunder, 1:1 Pixelmapping, hd ready skærm og alt muligt andet. Den har desværre ikke en HDMI indgang, men den har så en DVI med HDCP, med 1:1 pixelmapping.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 18:13

Jeg har nævnte model og du skal være opmærksom på følgende:

1. Den digitale tuner viser et super godt billede, men viser ikke undertekster særligt godt (80 % af tiden er der ikke tekster).

2. Der er ofte en del forsinkelse på billede i forhold til lyden (både på den analoge og den digitale tuner).

3. Der er et superflot billede ved forbindelse med PC ved DVI porten og TV'et skifter automatisk til 1360 x 768 opløsning.

4. Betjeningen er ind imellem lidt bøvlet, således skal man hele vejen 'rundt', når man skal skifte mellem 16:9 og 4:3. Ligeledes skal man trykke på minimum tre gange for at skifte mellem de forskellige inputs.

Det virker som om Hyundai har givet op og der har ikke været nogen ny firmware i lang tid. Bitwise (et kompetent firma indenfor DVB-T) har sagt at TV'et aldrig kommer til at fungere ordentligt, dertil er firmwaren kodet får dårligt.

Som monitor er det et vældig godt TV, men hvis du skal bruge den digitale tuner til noget, så hold dig langt væk fra det.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Dagenslys Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 21:00

Mange tak for svaret.

1. "Den digitale tuner viser et super godt billede, men viser ikke undertekster særligt godt (80 % af tiden er der ikke tekster)." Betyder de at der aldrig kommer en firmwire, som kan ordne problemet. Havde ellers på avforum læst, at der var kommet en ny firmwire opdatering, som skulle ordne det, men er ikke helt sikker. Hvordan fungere, disse firmwire opdateringer? Hvordan får man dem ned i skærmen?

2. "Der er ofte en del forsinkelse på billede i forhold til lyden (både på den analoge og den digitale tuner)." Det havde jeg så aldrig hørt om. Kan det bare være dit fjernsyn, eller er det alle i almindelighed? Kan dette problem løses med en senere firmwire opdatering?

3. "Der er et superflot billede ved forbindelse med PC ved DVI porten og TV'et skifter automatisk til 1360 x 768 opløsning." Det lyder godt, da jeg har tænk mig at bruge den sammen med min computer. Kan den så også spille spil, som CS og lign.?

4. "Betjeningen er ind imellem lidt bøvlet, således skal man hele vejen 'rundt', når man skal skifte mellem 16:9 og 4:3. Ligeledes skal man trykke på minimum tre gange for at skifte mellem de forskellige inputs." Jeg havde hørt lidt om, at fjernbetjeningen, skulle være lidt drilsk, men kan man ikke bare købe en universla fjernbetjening, i stedet for? Kender i en god universal fjernbetjening, til dette fjernsyn?

"Det virker som om Hyundai har givet op og der har ikke været nogen ny firmware i lang tid" Vil det sige, der ikke kommer flere?

"Som monitor er det et vældig godt TV, men hvis du skal bruge den digitale tuner til noget, så hold dig langt væk fra det."

Jeg har tænkt mig at bruge den, lidt af tiden som monitor, men vil det sige jeg ikke skal købe det, hvis jeg vil se fjernsyn i almindelighed? Virker den analoge tuner dårligt også dårligt, hvis jeg bare vil se TV2 og lign.?

Andre spørgsmål: Hvordan spiller den DVD-film, fra f.eks. en xbox360?, og har den i det hele taget et flot billede? Hvordan er skærmen ellers med: responstid, sorte farver, panorering og bare farver i det hele taget?

Unskyld alle de mange spørgsmål, men er lidt forsigtig, med hensyn til ny fladskærm. Håber i kan svare på bare lidt af dem.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 22:49

Betyder de at der aldrig kommer en firmwire, som kan ordne problemet. Havde ellers på avforum læst, at der var kommet en ny firmwire opdatering, som skulle ordne det, men er ikke helt sikker.

Det er der jo ikke andre end Hyundai, der kan svare på. Jeg kan kun konstatere, at der i den seneste tid har været meget stille fra Hyundai's side.

Hvordan fungere, disse firmwire opdateringer? Hvordan får man dem ned i skærmen?

Serielt kabel fra en PC, et lille program klarer resten. Men garantien ryger, så med mindre man kan få en aftale med Hyundai skal TV'et en tur til Sverige, hver gang...

Det havde jeg så aldrig hørt om. Kan det bare være dit fjernsyn, eller er det alle i almindelighed? Kan dette problem løses med en senere firmwire opdatering?

Det er et generelt problem, svenskerne og englænderne har skrevet en del om det på diverse fora. Det skyldes jvf. føromtalte Bitwise at TV'et CPU bruger for meget energi på dårlig kode. Det ville sikkert kunne løses ved en total omkodning af firmwaren, men det er ikke sikkert at Hyundai vil ofre det på en 'gammel' model.

Det lyder godt, da jeg har tænk mig at bruge den sammen med min computer. Kan den så også spille spil, som CS og lign.?

Jeg bruger ikke min til spil, men det vil jeg da tro.

Jeg havde hørt lidt om, at fjernbetjeningen, skulle være lidt drilsk, men kan man ikke bare købe en universla fjernbetjening, i stedet for? Kender i en god universal fjernbetjening, til dette fjernsyn?

Pas.

Vil det sige, der ikke kommer flere?

Som tidligere nævnt, så er det svært at sige...

Jeg har tænkt mig at bruge den, lidt af tiden som monitor, men vil det sige jeg ikke skal købe det, hvis jeg vil se fjernsyn i almindelighed? Virker den analoge tuner dårligt også dårligt, hvis jeg bare vil se TV2 og lign.?

Det kommer vel an på, hvad du forventer. Det kan godt lade sig gøre at se TV2, men har man først set billedet via den digitale tuner, virker alt andet håbløst elendigt.

Andre spørgsmål: Hvordan spiller den DVD-film, fra f.eks. en xbox360?, og har den i det hele taget et flot billede? Hvordan er skærmen ellers med: responstid, sorte farver, panorering og bare farver i det hele taget?

Jeg har desværre ikke noget at sammenligne med. Xbox 360 kan jeg ikke sige noget om, da jeg ikke har sådan en stående. DVD film fra min PC ser flot ud, farverne står efter bedste evne pænt og jeg har ikke bemærket noget slør.

Unskyld alle de mange spørgsmål, men er lidt forsigtig, med hensyn til ny fladskærm. Håber i kan svare på bare lidt af dem.

Jeg var selv i samme situation i et halvt år indtil jeg købte Hyundai'en i april.

Det er meget vigtigt at du får set skærmen inden et evt. køb, da vores opfattelse af det gode billede er særdeles individuelt.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu